• پنجشنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 92012911499
  • منبع : نمایندگی زنجان

46 درصد تصادفات مربوط به موتورسواران است

46 درصد تصادفات مربوط به موتورسواران است

ایسنا/زنجان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به تشدید مبارزه با موتورسواران متخلف، گفت: در یک سال گذشته پلیس 19 هزار دستگاه موتورسیکلت را توقیف کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به تشدید مبارزه با موتورسواران متخلف، گفت: در یک سال گذشته پلیس 19 هزار دستگاه موتورسیکلت را توقیف کرده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان، سرهنگ "مقصود شمس‎آذر" افزود: بیش از 44 درصد از تلفات انسانی در استان زنجان ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران است و موتورسواران هنگام رانندگی با موتورسیکلت بایستی حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: موتورسواران همواره مشکلات زیادی را برای عابرین پیاده و خودروها ایجاد می‎کنند و حرکت در پیاده‌رو، ایجاد آلودگی صوتی، حرکات مارپیچ و غیره از جمله مشکلاتی است که موتورسواران به وجود آورده و با جان خود بازی می‎کنند.

وی ادامه داد: رانندگان و سرنشینان موتورسیکلت و دوچرخه‎های موتوردار حتما باید به کلاه ایمنی مجهز باشند و در طول حرکت از آن استفاده کند.

شمس‎آذر تصریح کرد: رانندگان موتورسیکلت‏ها باید در اولین خط عبور به موازات و در کنار خودروها حرکت کنند و باید توجه داشته باشند همیشه با سرعت مجاز و مناسب در سطح معابر حرکت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: رانندگان موتورسیکلت‎ها قبل از حرکت و رانندگی با موتور باید از سالم بودن چراغ‎های موتور، سرعت‎سنج، ترمزها، لاستیک‎ و میزان بودن فرمان اطمینان حاصل کرد و مدارکی چون گواهینامه، کارت موتورسیکلت و بیمه‎نامه شخص ثالث را حتماً به همراه داشته باشند.

شمس‎آذر در پایان به رانندگان موتورسیکلت‏‌ها توصیه کرد: از اجرای حرکات نمایشی در سطح معابر و حرکت در مسیر خلاف جهت حرکت وسایل نقلیه جداً خودداری کنند و به یاد داشته باشند عبور موتورسیکلت و موتورگازی و دوچرخه‎سوار از پیاده‎رو، بازار و نقاط شلوغ ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha