• چهارشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۷:۱۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92020402514

/کلام روز/

چرا شیعیان از ائمه(ع) صبورترند؟

چرا شیعیان از ائمه(ع) صبورترند؟

در حدیثی از امیرالمؤمنین علی(ع) صبر اینگونه تعریف شده است: "صبر آن است که مرد، گرفتاری و مصیبتی را که به او می‏‌رسد تحمّل کند، و خشم خود را فرو خورد1".

در حدیثی از امیرالمؤمنین علی(ع) صبر اینگونه تعریف شده است: "صبر آن است که مرد، گرفتاری و مصیبتی را که به او می‏‌رسد تحمّل کند، و خشم خود را فرو خورد1".

به گزارش سرویس دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در قرآن و احادیث صبر بسیار مورد مدح و مجد قرار گرفته و صابران متصف به صفاتی شده‌اند. در قرآن بیش از 70 مرتبه این صفت پسندیده ذکر شده و 19 مرتبه به خود پیامبر خطاب شده که صبر را پیشه خود سازد، و بسیاری از خیرات و درجات مبتنی بر صبر و ثمره آن شمرده شده است.

امام صادق(ع) درباره جایگاه و ارزش این صفت والا فرمودند: "هر یک از شیعیان ما که گرفتار شود و صبر ورزد، اجر هزار شهید دارد2".

آن‌حضرت همچنین می‌فرمایند: "هر مردی که به دردی گرفتار شود و صبر کند و آن را در راه خدا به شمار آورد، خداوند اجر هزار شهید را برایش رقم زند3".

پیشوای ششم شیعیان خطاب به‏ یکی از اصحاب خود فرمودند: " ما صابریم امّا شیعیان ما از ما صابرترند عرض کردم: فدایت شوم، چگونه می‏‌شود که شیعیانتان از شما صابرتر باشند؟ فرمود: " چون ما بر آنچه می‏‌دانیم صبر می‏‌کنیم و شیعیان ما بر آنچه نمی‏‌دانند صبر می‏‌کنند4".

منابع:

1- غررالحکم: 1874 منتخب میزان الحکمة: 312

2- التمحیص: 59 / 125 منتخب میزان‌الحکمة: 312

3- طبّ الأئمّه علیهم‏‌السلام: 17 منتخب میزان الحکمة: 312

4- الکافی: 2 / 93 / 25 منتخب میزان الحکمة: 312

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۵ ۰۳:۵۸

با سلام بسیار گرم و صمیمانه از راه بسیار دور. این بخش شما بسیار عالی و در خور تحصین می باشد. اجر شما با ائمه معصومین.انشاالله ناصر از کیتو - اکوادور