• دوشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92020905642
  • خبرنگار : 71431

هتک حیثیت برای افزایش دوستان فیس‌بوکی!

هتک حیثیت برای افزایش دوستان فیس‌بوکی!

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت زن 25 ساله گیلانی در فیس‌بوک خبر داد.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت زن 25 ساله گیلانی در فیس‌بوک خبر داد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ ایرج محمدخانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای رشت به دادخواهی خانم 25 ساله گیلانی، مبنی بر انتشار تصاویر شخصی و مطالب خلاف واقع به قصد هتک حیثیت علیه وی در فیس‌بوک، موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: کارآگاهان فتا در تحقیقات، متهم این پرونده که قصد داشت هویت واقعی‌اش را در پشت نقاب مجازی مخفی کند، شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی، در عملیاتی وی را دستگیر کردند.

به گفته، محمدخانی متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ها ضمن اقرار به جرم خود، درباره نحوه ارتکاب بزه انتسابی معترف شد که ابتدا با سوء‌استفاده از غفلت شاکی در تنظیمات محرمانگی، عکس‌های وی را از پروفایل شخص‌اش کپی کرده سپس برای اینکه به تعداد دوستانش در فیس‌بوک اضافه شود، پروفایلی با نام و تصویر خصوصی شاکی ساخته و با نسبت دادن مطالب خلاف واقع به او، دوستان بیشتری را جذب کرد.

رییس پلیس فتای استان گیلان به کاربران ایرانی عضو شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: از نگهداری تصاویر و ویدئوهای خصوصی در پروفایل خود جدا پرهیز کرده و به هیچ عنوان به ادعاهای کاذب مدیران شبکه‌های اجتماعی پیرامون حفظ حریم خصوصی کاربران اعتماد و اطمینان نکنند و همیشه این موضوع را مد نظر قرار دهند که فیس‌بوک جولانگاه مجرمان زیادی است که با مقاصد مجرمانه به دنبال سودجویی و سوء‌استفاده از کاربران هستند.

انتهای پیام

سرهنگ ایرج محمدخانی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۴:۱۲

رییس پلیس فتا واقعا توصیه‌های بجایي کرده، با تشکر ویژه از ایشون.