• سه‌شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92021006921
  • خبرنگار : 71431

آتش‌سوزی ساختمان مسکونی در گیشا

آتش‌سوزی ساختمان مسکونی در گیشا

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد حریق منزل در ساعت 10:39 به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان ایستگاه 10 و گروه نجات 3 به محل حادثه واقع در محله گیشا خیابان 24 اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل، مشاهده شد که در طبقه دوم یک ساختمان سه طبقه 12 واحدی یکی از واحدها به مساحت حدود 80 مترمربع دچار حریق شده و دود غلیظ ناشی از آن تمام ساختمان را دربر گرفته است.

ملکی با اشاره به قفل بودن در این واحد مسکونی، اظهارکرد: آتش‌نشانان با تجهیزات مربوطه، اقدام به بازکردن در خانه کرده و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند که حین اجرای عملیات مشاهده کردند که یک پیرمرد 85 ساله بیمار در میان دود و شعله‌های آتش محبوس شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان این پیرمرد را به سرعت از ساختمان خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند، گفت: پس از آن آتش‌نشانان اقدامات خود برای اطفای حریق که در اتاق خواب این واحد مسکونی رخ داده و در حال سرایت به سایر اماکن بود را آغاز کرده و پس از مدتی شعله‌های آتش را به طور کامل مهار و اطفا کردند.

وی همچنین از نجات 12 تن از ساکنان این ساختمان در طبقات فوقانی از میان دود غلیظ ناشی از این حادثه خبر داد و گفت: عوامل آتش‌نشانی پس از اطفای حریق و تخلیه کامل دود، در ساعت 11:45 به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

به گفته ملکی، کارشناسان سازمان آتش‌نشانی مشغول بررسی علت وقوع این حادثه هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین با اشاره به حضور پیرمرد بیمار در این واحد مسکونی و قفل بودن در اصلی، به شهروندان توصیه کرد هیچ گاه کودکان، سالمندان و افراد بیمار را در منزل تنها نگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha