• پنجشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 92021208215
  • منبع : نمایندگی گیلان

اولین مدرسه گیلان کی تاسیس شد؟

اولین مدرسه گیلان کی تاسیس شد؟

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: اولین مدرسه در آموزش و پرورش گیلان در سال 1272 در زمان مظفرالدین شاه تاسیس شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: اولین مدرسه در آموزش و پرورش گیلان در سال 1272 در زمان مظفرالدین شاه تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، ایوب نجف‌زاده در نشست صمیمی مقام عالی وزارت با فرهنگیان استان گیلان اعلام کرد: در چهار سال اخیر557 رتبه اول تا پنجم کشوری را به همت فرهنگیان و دانش‌آموزان کسب کرده‌ایم که از این تعداد 525 رتبه اول و برتر کشوری بوده است.

وی به بیان پیشینه تاریخی آموزش و پرورش گیلان پرداخته و اظهار کرد: اولین مدرسه در آموزش و پرورش گیلان در سال 1272 در زمان مظفرالدین شاه تاسیس شد.

نجف زاده در ادامه به اجرای سیاست‌های آموزش و پرورش در استان گیلان پرداخت و شاخص‌های عمده در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش را اینگونه بیان کرد: یکی از مهمترین و اصولی‌ترین شاخص‌های عمده برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

وی با تبریک این توفیق و پیروزی بسیار بزرگ به جامعه فرهنگیان ایران، افزود: در تاریخ 10 اردیبهشت ماه 92 سیاست‌های آموزش و پرورش به دست مقام معظم رهبری تایید شد و این یکی از خبرهای خوشی بود که باعث افتخار و عزتمندی برای ما فرهنگیان شد.

نجف‌زاده خاطرنشان کرد: ساماندهی نیروی انسانی، فضا، مدیریت مالی، بها دادن به حوزه تعلیم و تربیت، کیفیت بخشی آموزشی و... می‌تواند از شاخص‌ترین اهداف وزارت آموزش و پرورش باشد.

وی به چگونگی وضعیت استان گیلان در اجرای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش پرداخت و تصریح کرد: یکی از سیاست‌های خوبی که توانست در بحث ساماندهی تحقق پیدا کند بحث افزایش فضای آموزشی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش در این راستا گفت: در شهر یا شهرستان‌ها غیر از روستا 1300 کلاس نیاز داشتیم که با ساماندهی فضا به 200 کلاس رسید که این تعداد نیز با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در حال انجام و پیگیری است.

وی افزود: یک نوبته کردن مدارس قبل از ابلاغ آموزش و پرورش کمتر از پنجاه درصد در استان گیلان بود، اما امروز 85 درصد مدارس ما یک نوبته است.

نجف زاده به هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی مدارس یکی از اقدامات مطلوب وزارت آموزش و پرورش در دو سال اخیر بود که با وجود مشکلات فراوان، حدود 800 مدرسه در استان گیلان هوشمندسازی شده‌اند.

جذب نیرو در آموزش و پرورش استان از موارد مورد اشاره مدیرکل بود که در این راستا گفت: در بحث جذب نیرو در چهار سال اخیر، پنج هزار و 54 نفر نیرو در رشته‌های مختلف جذب شده و این در حالیست که در چهار سال ماقبل آن 1300 نفر بود.

وی در ادامه سخنان خود به جذب نیرو در قسمت‌های پرورشی و تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، مدارس قرآنی و ... اشاره کرد.

این مسئول در پایان تاکید کرد: آموزش و پرورش استان گیلان در راستای سیاست‌های آموزش و پرورش به بهترین نحو و بر تکلیف خود عمل کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha