• شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92021409476
  • خبرنگار : 71431

جدال کارگر افغان با مرگ در عمق چاه؛

دختربچه‌ای 10 ساله مرگ را مغلوب کرد

دختربچه‌ای 10 ساله مرگ را مغلوب کرد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات معجزه‌آسای یک دختربچه 10 ساله از زیرآوار ناشی از یک گودبرداری غیراصولی در جنوب غرب پایتخت خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات معجزه‌آسای یک دختربچه 10 ساله از زیرآوار ناشی از یک گودبرداری غیراصولی در جنوب غرب پایتخت خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: وقوع یک مورد حادثه ریزش‌آوار در ساعت 13:8 به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 87 و گروه نجات 6 را به محل حادثه واقع در یافت‌آباد خیابان باقری اعزام کرد.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که در مجاورت یک زمین گودبرداری شده به مساحت تقریبی 200 مترمربع و عمق پنج متر، زمینی واقع شده که بخش شرقی آن ریزش کرده است.

ملکی با بیان اینکه در طبقه همکف این ساختمان سه طبقه یک مغازه قرار داشت، اظهارکرد: بنا به گفته شاهدان یک تن نیز در این محل در زیرآوار محبوس شده بود که آتش‌نشانان اقدامات خود برای نجات وی را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به عملیات دو ساعته آتش‌نشانان برای یافتن فرد محبوس شده و خارج‌کردن وی از زی آوار، به ایسنا گفت: سرانجام آتش‌نشانان یک دختربچه 10 ساله را زنده از زیرآوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

وی با بیان اینکه در این زمین گودبرداری شده اصول ایمنی رعایت نشده و همین امر سبب تخریب ساختمان مجاور شده بود، خاطرنشان کرد: کارشناسان آتش‌نشانی و شهرداری پیش از این بارها توصیه‌های لازم را به شکل مکتوب به مالک و پیمانکار این ساختمان ارائه کرده بودند.

به گفته ملکی، عوامل‌ آتش‌نشانی در ساعت 15:20 به عملیات خود خاتمه دادند.

جدال کارگر افغان با مرگ در عمق 10 متری چاه

وی همچنین از وقوع یک مورد حادثه سقوط در چاه در شمال غرب پایتخت خبرداد و افزود: در پی این حادثه که وقوع آن در ساعت 15:23 در خیابان شهین‌شمالی، 35 متری گلستان به سامانه 125 اطلاع داده شد، آتش‌نشانان ایستگاه 55 و گروه نجات 3 به همراه تجهیزات مربوطه، به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی با بیان اینکه این حادثه در یک کارگاه ساختمانی رخ داد، گفت: دو کارگر 18 و 30 ساله افغان مشغول حفر چاهی در مجاورت یک دیوار بودند که این دیوار ناگهان تخریب شد و به داخل چاه ریزش کرد.

وی با بیان اینکه کارگر 18 ساله افغان به سرعت خود را از زیرآوار خارج و از محل جان سالم به در برد، به ایسنا گفت: کارگر دیگر تا کمر در زیرآوار محبوس شده بود که آتش‌نشانان اقدامات خود برای خروج وی را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به خروج این کارگر از زیرآوار و تحویل وی به عوامل اورژانس، تصریح‌کرد: بی‌احتیاطی در چینش دیوار و همچنین حفر چاه، علت این حادثه بود.

ملکی اضافه‌کرد: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha