• چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۰:۲۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92021812064
  • خبرنگار : 71431

مشمولان متاهل از سربازی معاف می‌شوند؟

مشمولان متاهل از سربازی معاف می‌شوند؟

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشمولان متاهل را تشریح کرد.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشمولان متاهل را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون «معافیت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازی»، گفت: این موضوع جزو سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این شورا سیاست‌هایی را در رابطه با تاهل و تسهیل ازدواج جوانان پیش‌بینی و ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشمولان متاهل در ستاد کل نیروهای مسلح، اظهارکرد: در حال حاضر حتی‌الامکان مشمولان متاهل در محل سکونت همسرشان به خدمت گرفته می‌شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه‌داد: در بحث حقوق سربازان نیز 28 هزار تومان به عنوان حق همسر به آنان پرداخت می‌شود.

کمالی همچنین با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده پیرامون مرخصی سربازان متاهل نیز گفت: این افراد 10 روز بیشتر از سایر سربازان در سال حق مرخصی دارند.

وی درباره امکان معافیت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازی نیز به ایسنا گفت: نسبت به این موضوع بی‌میل نیستیم، اما یکسری «اما و اگرهایی» برای آن وجود دارد و نگرانی ما از بابت این است که با این قانون ازدواج به سخره گرفته شود و شأن آن کاهش یابد.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، در حال حاضر برنامه‌ای برای معافیت یا کاهش خدمت سربازان متاهل وجود ندارد.

کمالی نسبت سربازان متاهل به سربازان مجرد در کشور را حدود 15 درصد عنوان کرد.

سرویس انتظامی ایسنا در 11 اردیبهشت ماه امسال برای طرح پرسش‌های مردم درباره «سربازی» فراخوانی صادر کرد که براساس فراوانی سوالات و محورها، به ترتیب پاسخ آنها پیگیری و منتشر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۳:۰۱

اگه اين قانون اجرا بشه همه ميرن ازدواج ميكنن و معاف ميشن انوقت ديگه چيزي به نام سربازي وجودندارد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۸:۰۸

پیشنهاد خوبیه اما معلومه که اجرایی نمیشه چون در اونصورت همه از 17 سالگی ازدواج می کنن که معاف شوند! این بحثها رو واسه دلخوشی ما جوونا میگن.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۹:۱۶

معافیت سربازی به دلیل تاهل نه تنها به سخره گرفتن و پایین آوردن شان ازدواج است بلکه تجاوز به حریم زنان نیز محسوب می‌شود. آنگاه می‌توان گفت که زنان در اسلام در جایگاه مردان قرار دارند؟ زن و مرد یکي هستند؟ آیا زنان بازیچه محسوب نمی‌شوند؟ حتی بیان این موضوع برای زنان زجرآور است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۰۷

حرف آقای سردار کمالی درست ولی حداقل سه روز آخر هفته را به متاهلین مرخصی بدهند تا به امور زندگی برسند و یا سه ماه کمتر خدمت کنند من 27 سالمه تازه فوق لیسانس را تمام کردم هنوز ازدواج نکردم!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۳۰

با سلام وادب، مشکلات کشور با دید کلان باید دیده شود دیدی که در آن امروز و فردا مردم بخصوص جوانان قابل حل باشد نه معمای دیگری ساخته شود. ستاد کل نیروی های مسلح باید درک کنند که کشور در چند سال آینده جمعیت برای سربازی رفتن اجباری در بین جوانان نخواهد بود منطقی به مسئله نگاه بکنندباید فکری برای توسعه جمعیت بکنیم همه حتی ستاد کل آقایون عزیز باز معنی نکنند که به سربازی لطمه خواهد خوردءدر بین مشکلات جوانان برای شروع زندگی سربازی عامل اصلی برای شروع زندگی متاهلی میباشدء قبول کنين حال دهه شصت نیست اکنون دهه نود میباشد قابل درک نیست که بازهم کوتاه بینانه به مسائل جامعه و مملکت خود ببینیم بنده موافق سربازی هستم اما هدفمند نه وقتگیر پیشرفت مملکت! امیدوارم که باز ستاد کل تعابیر خود را به نظرات مردم در نظر نگیرد و کمی منطقی و کلان مسائل کشور را ببینند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۵۰

به جان خودمون داماد میشیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۵۸

من یک سرباز متاهل هستم(29 سال) با دو فرزند (دو قلو). کابوس این روزهای من و همسرم سربازی من است. نیاز خانواده به حضور من و نیاز به درآمد کافی برای امرار معاش یک خانواده چهار نفره همه با هم پیچیدگی های بزرگ در زندگی ایجاد کرده است که با یک تصمیم درست از جانب مسئولان حل می شود. در این سخت روزگار اقتصادی و اجتماعی، تلاش و کار یک جوان مشمول عائله دار و اداره یک خانواده و سلامت و صلاح فردی و خانوادگی بسیار مهم تر و سازنده تر و مفید تر از 2 سال خدمت وظیفه عمومی است که بهای آن مشکلاتی است که شاید تا سالها و یا پایان عمر گریبانگیر فرد و خانواده باشد. لطفا به فکر مشمولاني مثل من باشید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۳۱

به قرآن می خوام زن بگیرم اما چون خدمت نرفتم دختر مورد علاقه ام بهم ندادند!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۴۹

مرخصی که به عنوان استحقاقی برای سربازای نیروی انتظامی در نظر گرفته شده رو به سرباز نمی‌دهند و سرباز هم اگه بخواهد شکایت کنه نه تنها به جایی نمی رسه بلکه وضعیتش بدتر میشه و براش به بهانه‌های واهی اضافه خدمت میزنن. کلا سرباز تو نیروی انتظامی مثل یک برده میمونه که از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیست!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۵۱

لطفا به گوش سردار کمالی و عزیزانی که این طرح رو مطرح کردند برسانید که برای این موضوع بنده راه حلی دارم. اگر نگران سخره گرفتن ازدواج هستید این طوری شرط بگذارید کسانی که مثلا 2 سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد و تا چند سال مثلا 5 سال یا 10 سال یا ... به زندگي مشترکشان ادامه بدهند یا برای مشمولانی که بچه دارند خیلی سخت است که به سربازی بروند، با این شرایط گرانی به خدا بگوششون برسانید تا شاید برای ما کاری بکنند. به خدا نمی‌تونیم بریم سر کار. دانشجو ترم آخر هستم، زن هم دارم، قراره بچه‌دار هم بشویم، خانه‌مان هم از خانه پدری‌مان دور است، تو این گرانی‌ها هم کار مناسبی به خاطر سربازی نداریم. کمک کنید ای مسئولان! والا بلا نمی‌توانم دو سال یا 1.5 سال بروم سربازی، زن و زندگیم رو به امان خدا بگذارم. درست است که در نزدیی محل سکونت به خدمت می‌روم اما این چه دردی از کار و پول و هزینه زندگی و سرپرستی خانواده‌ام دوا می‌کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۰:۰۱

من 3 فرزند دارم چطور برم سربازی اونا را چکار کنم وقتی نون اور خونه هستم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۱۵

شاید خوب باشه اگر به متاهلینی که مثلا 5 ، 6 سال از ازدواجشون می گذره معافیت بدن . اینجوری صبر و حوصله ی زوجین هم بالا میره.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۱۸

چرا مغلطه میکنی سردار مگه همین الان سربازی توسط همین جوانان کشور به سخره گرفته نمیشه(؟!) آخه چرا این طرز فکر از بین نمیره اگر این قانون تصویب بشه نه تنها سربازی به سخره گرفته نمیشه بلکه آمار ازدواج جوانان بالا ميره و برنامه ریزی برای آینده فرد مشمول بهتر میشه. واقعا برای این طرز فکر از صمیم قلب متاسفم...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۲۳

عجالتا معافیت مشمولان متاهل دارای فرزند (مثل بنده حقیر) را در دستور کار قرار دهند. زیرا صرفا قید ازدواج می تواند باعث شود عده ای با استفاده از ازدواج سوری سواستفاده کنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۳۹

با سلام، ما در دوران سربازی هستیم و به سبب تاهل سخت روزهای زندگی را از لحاظ روانی و اقتصادی سپری می کنیم و انتظارمان از نظام خیلی بیشتر از این هاست که شما میفرمایید. با احترام

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۳۰

چرا اقاي كمالي بازنشست نمي شوند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۵۴

من متاهل دارای یک فرزند و دارای مدرک دکترا هستم. با توجه به اینکه ۳۲ سال سن دارم بیکارم و تمام عمر خود را وقف تحصیل کرده ام و برای تغییر شغل به فرصت نیاز دارم. آیا به نظر شما نیروهای مسلح آنقدر محتاج نیرو هستند که امثال من را به پادگان ببرند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۰۰

اگر متاهل ها معاف شوند ازدواج صوری بسیار زیاد خواهد شد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۱۴

خوب مثل قوانین دیگر(مثلا همسر معلول داشتن)شرط گذاشته شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۲۸

من متاهل دارای یک فرزند و دارای مدرک دکترا هستم. با توجه به اینکه ۳۲ سال سن دارم بیکارم و تمام عمر خود را وقف تحصیل کرده ام و برای تغییر شغل به فرصت نیاز دارم. آیا به نظر شما نیروهای مسلح آنقدر محتاج نیرو هستند که امثال من را به پادگان ببرند؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۳۰

خب قانون بذاريد پس از گذشت 3 سال از ازدواج كارت معافيت دائم ميگيرن. در غير اين صورت، لغو.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۹:۵۶

با این گرانی اگر برویم سربازی همین کار را که به سختی با حقوق 480 تومان یافته ایم هم از دست می رود و پس از سربازی باید به فکر طلاق باشیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۰۵

اصلی ترین دلیلی که خیلی از جوونا ازدواج نمیکنن به خاطره سربازیه مطمئن باشین اگه این کار انجام بشه میشه از اون بعنوان یک انقلاب فرهنگی بزرگ یاد کرد منی که تو جامعه هستم و با جوونا زندگی میکنم میگم که اینکارو هرکس انجام بده بزرگترین کمکو به همه جوونا میکنه. من به نوبه خودم هرکسی اینکارو بکنه تا آخر عمر ممنونشم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۰۷

معاف کنید دربند نباشید با من!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۲۰

من نمیدونم اینهایی که تا حرف خدمت میشه انواع و اقسام مشکل و درد، بدبختی،بی پولی و... پیدا میکنن خوب زن گرفتن و بچه دار شدنشون چیه دیگه! اون موقع که ازدواج کردن این مشکلات رو نداشتن؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۲۲

به نظرم اگر شرطی بذارن که مجردای بالای 25 سال که سربازی نرفتن در صورت ازدواج از معافیت بهره مند میشن بد نیست.البته باید ازدواج اون پسر هم از طریق یکی از نهادهای دولتی تأیید بشه. مثلا وزارت ورزش و جوانان نهادی رو تأیید کنه که نظارت داشته باشه. در مجموع این طرز فکر ایجاد شده قابل ستایشه و دست شما اصحاب رسانه رو میبوسه که پیگیری کنید. خدا عوضتون بده

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۱:۱۹

چرا می گویید با معافیت سربازان متاهل امکان دارد ازدواج به سخره گرفته شود! چرا جنبه منفی این مورد را نیگاه میکنید؟! چرا اینو نمیگید که با این کار پسران مجرد ترغیب میشن که سریع تر ازدواج کنند و دچار گناه و هزاران مورد دیگر در مجردی نشوند... آیا اسلام اینو گوشزد نکرده که جوانان سریع تر ازدواج کنند تا دچار گناه نشوند ... با این کار فساد و گناه رو شاید چند درصدی کاهش بدید در جامعه .. و مطمئن باشید اثرات آن را به طور چشمگیری در جامعه خواهید دید. یا حق

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۱:۴۶

سلام، برای جلوگیری از ازدواجهای صوری بهتر است بصورت مقطعی مثلا کسانی که لااقل دو سال از ازدواجشان گذشته مشمول عفو رهبری قرار بگیرند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۲:۱۱

1- ناجا به ما 24540 تومان حق عائله مندی میدهد. به همسر گفتیم با همین تا آخر ماه سر کند. اگر هم توانست پس انداز کند که فبها. 2- تا قبل از برج 7 سال 91 مرخصی ها مطابق قانون کار یعنی ماهی 2.5 روز بود. بعد آقایان آمدند مرخصی را کردند ماهی یک روز و در سال 10 روز بیشتر به متاهل ها مرخصی دادند. منتها اعلام کردند که به مرخصی متاهلین ده روز افزوده شده!(خنده حضار) 3- در حال حاضر در محل خدمت ما در ناجا هیچ تمایزی از نظر زمان خدمت بین متاهلین و مجردها وجود ندارد. 4- انصاف نیست که چون عده ای ممکن است از تسهیلاتی سوءاستفاده کننده همه را از آن تسهیلات محروم کنیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۲:۱۸

فعلا همون قانون قدیم سربازی رو دوباره بذارن بقیه پیشکش. مثلا من که فوق لیسانس دارم برای چی باید با یک سرباز زیر دیپلم یک مدت یکسان خدمت کنم. با این وضعیت قانون جدید نسبت سربازهای فراری چندبرابر شده.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۲۷

اگر یک بندی با عنوان دارا بودن مدرک تحصیلی بالا همچون دکتری اضافه شود خوب است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۱:۲۴

با سلام بنده یکی از مخاطبان سایت شما هستم.البته از طریق موبایل.مشکلی که بنده و احتمالا کسانی که با موبایل سایت شما را می بینند این است که متن خبر به اندازه صفحه نمایشکر نمی شود. همانطور که میدانید گسترش استفاده از اینترنت موبایل باعث می شود که طیف زیادی از مخاطبان شما با موبایل از سایت دیدن کنند. برای نمونه لطفا به سایت بی بی سی فارسی (با موبایل) مراجعه نمایید می بینید که متن خبر درست به اندازه صفحه نمایش موبایل استو خواندن متن را بسیار راحت می کند.با تشکر ترابی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۱:۴۰

خیلی باحال میشه که متاهل ها معاف بشن اونوقت تا افراد 18 ساله شدن ازداج میکنن به همین راحتی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۰۸:۵۲

خوب همون قانون 5 سال زندگی با معافیت موقت و در صورت تداوم بعد دائمیش کنند یا واسه متاهلین فروشی کنند با این وضعیت اقتصادی کلا ازدواج کم شده

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۱۲:۲۸

به نطرم عالیه زودتر عملیش کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۱۴:۴۹

برای اینکه ازدواج به سخره گرفته نشود بجای پاک کردن صورت مسئله می توان برای مشمولینی که 3 یا 4 سال از ازدواج آنها می گذرد معافیت در نظر گرفت.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۱۷:۳۵

مشمولین متاهلی که پنج سال از تاهل انها می گذرد ودارای فرزند بوده وسی سال هم سن دارنداز معافیت مشمولین متاهل برخوردار شوند تا پدرو مادر انها هم اعصاب راحتی پیدا کنند خداوند از کسانی که به فکر دیگران هستند راضی باشد انشا....

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۲۰:۲۷

اگه اینها واسه خدمت رفتن اینهمه مشکلات دارن پس چطور ازدواج کردن و بچه دار شدن با این مشکلات!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۲۲:۳۶

تو رو خدا همون قانون قدیم سربازی دوباره اجرا بشه نمی خواد با حرف های پوچ جوانان را امیدوار کنن من که فوق لیسانس دارم برای چی باید مثل یک سرباز زیر دیپلم 21 ماه خدمت کنم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۲

با سلام، پیشنهاد می شود خدمت سربازی افراد متاهل یا معافیت یا فروش خدمت سربازی انجام گیرد که این کار خداپسندانه و اسلامی است و اصلا جای اما واگر وجود ندارد اما در مقابل کمک بزرگی به حل مشکل جامعه منجر خواهد شد و هم با بیانات مسولین نظام و دغدغه های آنان همخوانی دارد که ان‌شاءالله هر چه سریعتر اجرا شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۲:۴۶

هر کاری یه راه حلی داره. بگن افرادی که بالای 22 سال سن دارن زیر 5 سال اگه طلاق بگیرن باید برن خدمت. تحصیلات بالاتر از لیسانس باشه و هزاران قانون دیگه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۸:۲۹

در این صورت ازدواج صوری بسیار زیاد خواهد شد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۱۰

سلام. اینکه معاف شند سربازهای متاهل خیلی چیز خوبیه البته معایبی هم دارد. باید مزیت ها و معایب لیست بشه و با شرایط مملکت تصمیم درست گرفته شود. اگر این کار بشه ممکنه ازدواج صوری رو رواج دهد. به گناه کشیدن جوونا خوبه یا 2 سال سربازی؟ حسرت یک جوون مهم‌تره یا کلاشی عده‌ای؟ کسب درامد مهم نیست؟! اگر معاف نمی شند حداقل تقسیم بشه مثلا بشه سالی 1 ماه بیاد آموزش ببینه! مشکل استخدامی حل بشه و شروط دیگه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۵۹

مشمول بالای 30 سال و متاهل و به خصوص دارای فرزند به سختی توانایی اداره زندگی را دارد. میتوان برای آنها که مثلا بیش از 5 سال از ازدواجشان میگذرد معافیت صادر کرد و برای اونها که تازه میخواهند ازدواج کنند شرط 5 سال ازدواج را بگذارند که شان ازدواج پایین نیاد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۵:۵۸

28 هزار تومن بیشتر میدن؟؟ خدایی راسته؟؟ دمشون گرم. خیلیه!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۵:۰۵

باید این طرح اجرایی بشه.چطور یه فرد متاهل میتونه خدمت کنه مردی که باید خرج زنش را بده بفکر سختی و مشکلات باشه. هزینه اجاره خونه رو کی بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟به نظر من باید متاهلین 92 به قبل را معاف کنند یا تاهلشان از یک سال گذشته باید از خدمت معاف شوند.ازتون خواهش میکنم حتما رسیدگی کنین نزارین زندگی یه عده جوون از بین بره.با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۸:۱۱

تورو به امام رضا بگوش مسئولین برسونین که چرا متاهلان رو معاف نمیکنند الان 5 ماه دارم خدمت میکنم اوضام اصلا خوب نیس نه میتونم کار کنم نه در کنار زنم باشم خرج خونه رو کی میخواد بده باور کنید الان بزور تو جیبم 5000 تومان پیدا میشه حالا چطور خرج زنمو بدم بخدا دارم کلافه میشم. مدیر محترم ازت خواهش میکنم اینو بگوش مسئولین برسونین التماس میکنم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۱۰:۱۶

آقا یه قانون بذارید و کسایی که هم اکنون متاهل هستند و و خدمت نرفتند رو مشکلشون رو حل کنید، نه کسایی که بعدا میرن متاهل بشن رو. اینجوری دیگه ازدواج صوری هم پیش نمیاد. اون بنده خدایی که ازدواج کرده و بچه داره که دیگه ازدواج صوری نمی کنه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۲:۲۱

من فرزند جانباز هستم متاهل هستم سال 89 به خدمت اعزام شدم هیچکدام از مزایا شامل من نشد و به دلیل مشاکل زندگی، 2 ساله فراری هستم. قصد ادامه و گرفتن پایان خدمت را دارم. چکار باید بکنم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۲:۲۶

راستی من دارای دوتا دختر هستم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۰۰:۲۳

خب کسایی که تا قبل از سال نود و دو ازدواج کردند و سی سال به بالا سن دارند معاف کنید تا بنده خداها حداقل بتونند گواهینامه بگیرند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۹:۲۴

من نمیفهمم ازدواج به سخره گرفته میشودیعنی چه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۴:۳۱

بچه ها به تمام متاهل های مشمول یا سرباز خبر بدیم تا بیان نظر بذارن تا شاید مسئولین کاری کردن هر کی هست بگه یا علییییییییییییییییییییی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۱۳:۳۱

به نظر من که به سخره گرفتن ازدواج نیست. میتونن این قانونو بذارن و بعد از گذشت 5 سال یا یه مدتی که خودشون تعیین میکنن اگه زن و مرد طلاق گرفتن (ازدواجشون صوری بود) مردا رو برگردونن سربازی و مدت سربازیشون رو بیشتر از بقیه کنن و یه مجازاتی هم برای زنه در نظر بگیرن و یک قانون دیگر هم بذارن که هر موقع زن حس کرد که مرد به خاطر معافیت باهاش ازدواج کرده هم بتونه طلاق بگیره هم مهریه‌ش رو بگیره هم اینکه مرده بره سربازی و یه کم سخت‌گیری بیشتر که باعث نشه مردا به خاطر معاف شدن برن زن بگیرن.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۲۰:۵۴

سلام.نظرای خوبی دادید!! من یه جوون 23 ساله ام که این ترم به امید خدا لیسانسو میگیرم. نامزد هم دارم ولی فعلا عقد نکردیم. بنظرم بهتره که سربازی متاهل ها رو از کل هفته به چهار روز در هفته و اونم فقط به صبح ها کاهش بدهند و در محل زندگی همسر!! نه اینکه بر اساس سن و چند سال از ازدواج گذشته بخوان معاف کنن. اگه اونجوری باشه اونوقت من بدبخت میشم!!!! و در ضمن طول دوره خدمت رو هم اگه تونستن کم کنن. دیگه خیلی باحال میشه!!!!!!!!!!و با رفتن اینجوری به سربازی، فعلا کارت معافیت موقت بدهند و اگر از ازدواج 5 سال گذشت، کارت پایان خدمت بدن!! اینجوری نه سیخ میسوزه نه کباب!!!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۱۰:۰۹

عالیه،ایشالا زودتر عملی بشه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۱۰:۲۲

خیلی خیلی خوب میشه.من23سالمه خودشم 4سال پيش ازدواج کردم الان هم سرپرست خانوادم هستم بعدش هم دارم لیسانسم رو تموم میکنم اگه من برم سربازی زن و بچه من چی میشن کی خرج اونارو میده؟تورو خدا اگه ای کارو بکنین عالی میشه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۶:۲۴

سلام من 4ساله ازدواج کردم ودر حال خدمت هستم سرپرست خانواده هستم در شهر خودم خدمت نمی کنم واقعا شرایط برای من وهمسرم دشوار است خواهشا این قانون را اجرا کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۶:۳۸

سلام من متاهل ودرحال خدمت هستم آیا امکان انتقالی از ارتش به نیروی زمینی یا سپاه در شهر خودم وجود دارد به علت عدم وجود ارتش در شهر محل زندگیم خواهشمندم اگر راهی وجود دارد راهنمایی کنید متشکرم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۱ ۱۲:۵۰

من جواب رانگرفتم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۳ ۰۱:۰۳

بهتره این متاهل هارو ازاد کنید شما که چیزی به انها ندادید حداقل بزارین زندگیشونو بکنن با زنو بچه کجا برن

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۰۱:۴۶

سلام:مگه مجبور بودید که زود ازدواج کردید؟میخواستین خدمتتونو تموم می کردید بعدازدواج می کردید.چه عجله ای بود؟قبل از ازدواج چرا فکر خدمت نبودید؟بنده مجردم تازه هم لیسانسم و گرفتم با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه ای می خوام برم سربازی.گریه نکنیدتموم میشه

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۰۱:۵۰

حتی اگه 10 تا بچه داشته باشین باید برید خدمت سربازی.از معافی خبری نیست.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۰:۱۵

من متولد 59 هستم و در ازدواج اول نافرجام بودم و یک پسر حاصل این ازدواج بوده ومجدد ازدواج کردم یک فرزند هم خانمم داشت حالا میخوام برم سربازی ولی با دو بچه چکار کنم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۷ ۰۳:۲۴

بعضیاهستن شوهراشون کارنمیکنن خانوادشان وابسته ب همین یارانه هستند اگرم قطع کنیدشایدبرای شوهرشون مهم نباشه ونرن خدمت اون وقت این زن وبچه هاشن ک زجرمیکشن توروخدا رسیدگی کنید خواهش متأهلارومعاف کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۷ ۲۰:۱۳

توراخداکمک کنیدزندگیم داره ازهم میپاشه به خاطرخدمت

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۱:۱۰

درحال حاضر 8سال ازدواج کردم2تابچه دارم چطور برم خدمت تو را خدا فکري بکنيد

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۲۳:۴۵

باتوجه به اينکه جمعيت جوان ما نسبت به خدمت سربازي بي ميل هستن به خاط عدم استفاده از تواناييهايشان وبي استفاده ماندن استعدادشان خدمت به صورت يک استخدام حقوق بگير باشن بهتر است کسي که خدمت نرود ماليات براش بذارن بهتره با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۲۳:۵۰

سلام لاقل او نا يي که بچه دارن رو معاف کنيدتابيشتر از اين به زن وبچه هاشون سخت نگذره شمارو به خدا فکري بکنين زن و بچه ما گنا هي نکردن

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۱۹ ۰۹:۵۴

با عرض سلام من متاهل هستم اما بجاي اينکه تو شهر همسرم خدمت کنم من رو از ارتش اعزام کردن و شهر ما اصلا ارتش نداره نزديکترين جا يا منجيل يا اردبيله آموزشيم هم افتاده تهران

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۲۵ ۲۱:۴۷

باسلام خدمت مسيولين من يه مشمول متاهلم که ماهي 500هزارتومن درامددارم به هيچ چيززندگيم نميرسم وقتي برم سربازي کي ميخوادخرج زن و بچم و بده اخه خداروخوش مياديه کمکي به مابدبختها بکنيد