• دوشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92022315623
  • خبرنگار : 71356

اظهارات قاضی دادگاه کهریزک و اولیای‌دم کشته‌شدگان/ جلسه بعدی 25 اردیبهشت

اظهارات قاضی دادگاه کهریزک و اولیای‌دم کشته‌شدگان/ جلسه بعدی 25 اردیبهشت

هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات قضات کهریزک مانند جلسات گذشته غیرعلنی برگزار شد و در این جلسه یکی از محکومان دادگاه نظامی پرونده حادثه کهریزک حضور یافت.

هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات قضات کهریزک مانند جلسات گذشته غیرعلنی برگزار شد و در این جلسه یکی از محکومان دادگاه نظامی پرونده حادثه کهریزک حضور یافت.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هشتمین جلسه دادگاه کهریزک حدود ساعت 9:30 صبح دوشنبه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد و در ساعت 13 پایان یافت.

جلسه بعدی دادگاه 25 اردیبهشت

پس از پایان هفتمین جلسه دادگاه، اعلام شد که جلسه بعدی، 25 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

حضور یکی از محکومان نظامی در دادگاه

محمدصالح نیکبخت پس از پایان دادگاه در جمع خبرنگاران، گفت: در این جلسه فقط شکات صحبت کردند و می‌توان گفت که این جلسه بهترین جلسه دادگاه بود. دادگاه کمترین تذکر را داد و آقای مرتضوی هم صحبت نکرد.

وی درباره حضور شهود در جلسه امروز، گفت: امروز معاون وقت بازرسی فاتب برای ارائه برخی توضیحات به دادگاه آمد. دادگاه او را برای ارائه توضیحات احضار کرده بود.

نیکبخت از ارایه توضیح در مورد اظهارات این فرد در جلسه دادگاه، خودداری کرد.

وی افزود: جلسه روز چهارشنبه به بررسی ادامه توضیحات شکات اختصاص خواهد یافت و شهود حضور نخواهند داشت.

وکیل‌مدافع اولیای‌دم جوادی‌فر، گفت: در جلسه امروز سه نفر از وکلای شکات و همچنین آقای روح‌الامینی و همسر آقای کامرانی به ارائه توضیحاتی پرداختند.

وی درباره حضور نداشتن حداد در جلسات دادگاه نیز گفت: هر متهمی باید برای آخرین دفاع بیاید و گرنه دادگاه می‌تواند او را جلب کند.

نیازی به احضار شهود روح‌الامینی ندیدم

رییس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران از احتمال پایان یافتن رسیدگی به پرونده قضات کهریزک پس از برگزاری دو جلسه دیگر خبر داد.

قاضی سیامک مدیرخراسانی در پایان هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات قضات متهم در پرونده کهریزک درباره عدم حضور یکی از متهمان این پرونده با هویت ح- ز ، گفت: الزامی به حضور این فرد برای دفاع آخر نیست؛ زیرا وکیل دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مصاحبه حیدری‌فر با یکی از رسانه‌ها، گفت: مواردی که اعلام کرد را به دادسرا ارجاع داده‌ام و در حال پیگیری است.

مدیرخراسانی درباره احضار نشدن محسنی‌اژه‌ای، دری نجف‌آبادی و پورمحمدی به عنوان شهود معرفی شده از سوی روح‌الامینی، اظهار کرد: نیازی ندیدم که شهود را احضار کنم.

اظهارات اولیای‌دم کشته‌شدگان کهریزک و وکلای مدافع متهمان

به گزارش ایسنا، کامرانی پدر یکی از کشته‌شدگان حادثه کهریزک با بیان این‌که «دادگاه حداقل دو جلسه دیگر برای رسیدگی به این پرونده برگزار خواهد کرد» گفت: از آمدن شهود به دادگاه اطلاعی ندارم و تا الان هم اطلاعی نداشتم؛ زیرا حضور شهود غیرمنتظره بوده و رییس دادگاه هر کسی را که صلاح دانسته، احضار کرده است.

وی گفت: ما بازداشتی‌های کهریزک را به عنوان شهود معرفی کردیم که دادگاه خود آن‌ها را احضار کرد و آن‌ها نیز شهادت دادند.

کامرانی با بیان این‌که «هنوز لایحه آخرین دفاع خود را به دادگاه ارایه نکرده است» گفت: من و همسرم صبر کردیم که اگر موضوع جدیدی بود در لایحه بیاوریم و آن را در جلسه بعد ارایه خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، علی جوادی‌فر پدر امیر جوادی‌فر از کشته‌شدگادن حادثه کهریزک نیز در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه امروز جلسه خوبی بود و فکر می‌کنم دادگاه دو جلسه دیگر برگزار کند.

وی درباره دلیل عدم حضور مرتضوی و حیدری‌فر در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع را از خودشان سوال کنید.

جوادی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا معاون وقت بازرسی فاتب درباره موضوع بازداشت‌های کهریزک شهادت دادند، گفت:‌ بله.

وی درباره انتشار عکس‌هایی توسط حیدری‌فر درباره کشته شدگان عکس‌ها به دادگاه نیز افزود: ظاهرا می‌گویند به دادگاه عکس ارایه کرده‌اند ولی من ندیده‌ام. در دادگاه هم راجع به این موضوع بحثی نشده است.

خبرنگاری به انتشار مطالبی در رسانه‌ها و نسبت دادن مواردی به جوادی‌فر اشاره کرد که وی در این باره گفت:‌ از طریق وکلیم این موضوع را پیگیری کرده‌ام.

همچنین در پایان این جلسه اصلانی وکیل مدافع "ع. ز" یکی از متهمان این پرونده درباره جسله امروز، گفت:‌ در جلسه امروز شکات و وکلای آن‌ها صحبت کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موکلش برای ارایه آخرین دفاعیات به دادگاه می‌آید یا خیر؟، گفت:‌ اگر دادگاه بخواهد برای ارایه آخرین دفاع در دادگاه حاضر خواهد شد. شکات در دادگاه هر چه را در دل دارند را بازگو می‌کنند.

وی گفت:‌ ما نیز امیدواریم که با رای عادلانه دادگاه حق به حق‌دار برسد.

به گزارش ایسنا، شهبازی وکیل‌مدافع علی‌اکبر حیدری‌فر نیز در جمع خرنگاران گفت:‌ مطالب جدیدی در دادگاه مطرح شده اما کیفرخواست جدیدی صادر نشده است.

وی درباره انتشار عکس‌هایی توسط حیدری‌فر مبنی بر حضور کشته شدگان کهریزک در راهپیمایی‌های سال 88 ، گفت: بحث انتشار عکس را از خود ایشان سوال کنید.

وی همچنین از موضوع تشکیل پرونده‌ای برای موکلش به دلیل انتشار مطالب دادگاه، گفت: اگر هم این پرونده در دادسرا تشکیل شده باشد هنوز به موکل من ابلاغ نشده است.

شهبازی در پاسخ به این سوال که آیا مصاحبه حیدری‌فر در رای دادگاه تاثیر خواهد گذاشت یا خیر؟، گفت: به گمانم اگر بخواهند به مسائل حاشیه‌ای توجه کنند این امر از موضوع قضاوت خارج است. ‌این اقدام حیدری‌فر ربطی به پرونده حاضر ندارد و ممکن است پرونده‌ای جدا باشد.

روح‌الامینی: هر چه می‌گویم برای تنویر افکار است

ولی‌دم یکی از کشته‌شدگان حادثه کهریزک، گفت: در هشتمین جلسه دادگاه کهریزک، معاون وقت بازرسی فاتب که یکی از محکومان دادگاه نظامی است، حضور داشت.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین روح‌الامینی در پایان هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده کهریزک در جمع خبرنگاران حاضر شد و با انتقاد از خبرگزاری ایسنا، از خبرنگار این رسانه خواست تا از او فاصله بگیرد.

وی گفت: برخی رسانه‌ها به چه حقی مطالب دادگاه را به صورت ناقص منتشر می‌کند. مگر این دادگاه دولتی است که ابزار دولت را مجانی در اختیار یکسری آدم متهمی که آبروی نظام را برده‌اند می‌گذارید؟

وی گفت: برخی رسانه‌ها از یک قماش هستند و نان دولت را می‌خورند و آبروی نظام را می‌برند.

روح‌الامینی با بیان این‌که «از ذکر جزییات دادگاه معذورم» گفت: هر چه که می‌گویم برای تنویر افکار است و فقط حسم را می‌گویم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شهود او به دادگاه احضار نشده‌اند؟ گفت: به نظرم دادگاه احتیاجی ندیده که شهود را احضار کند چون نکات واضح است و الان پرونده به شفافیت زیادی رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که امروز چه به کسی به عنوان مطلع در دادگاه حاضر شده بود، گفت: آقای فلاح معاون وقت بازرسی فاتب که از محکومین دادگاه نظامی بود حضور داشتند. در جلسه امروز نوبت صحبت کردن شکات و وکلای آنها بود که صحبتهای آنها ناتمام ماند و ادامه آن به روز چهارشنبه موکول شد.

روح‌الامینی درباره‌ حضور نیافتن یکی از متهمان این پرونده در جلسات دادگاه، گفت: قانونا منعی ندارد ولی اخلاقا باید می‌آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۸:۲۵

آقاي روح‌الاميني ياد اون موقع كه جيك جيك مستونشون بود بيفتند كه در جبهه ديگري عليه ايسنا حرف مي‌زدند و طرفدار عملكرد متهمان امروز بودند، وگرنه بيشترين پيگيري و ناراحتي را در روز انتشار خبر مرگ فرزند ايشان و بعد آن بچه‌هاي ايسنا داشتند. در ضمن ايشان فراموش نكنند پسر مرحومشان كه خداوند خونش را مايه نجات عده ديگري قرار داد با نوع برخوردهاي ايشان و منششان سخت مخالف بودند. كل يك رسانه را نيز به يك چوب نرانند. يدالله فوق ايديهم