• دوشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92022315801
  • خبرنگار : 71368

ناگفته‌های احمدی‌مقدم از حوادث کهریزک، کوی دانشگاه و آشوب‌های 88

ناگفته‌های احمدی‌مقدم از حوادث کهریزک، کوی دانشگاه و آشوب‌های 88

فرمانده نیروی انتظامی در جلسه دانشجویی در مورد مسائل مختلفی همچون حادثه کهریزک، کوی دانشگاه، 25 خرداد 88، سفارت انگلیس و ... صحبت کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در جلسه دانشجویی در مورد مسائل مختلفی همچون حادثه کهریزک، کوی دانشگاه، 25 خرداد 88، سفارت انگلیس و ... صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم عصر روز دوشنبه در جلسه‌ای که در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 و 92 توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در دانشکده حقوق برگزار شد، در مورد طرح امنیت اخلاقی گفت: از اول تیرماه سال 91 رسانه‌های خارجی همچون بی بی سی، VOA و غیره تهاجم رسانه‌ای شدیدی را آغاز کردند به گونه‌ای که سعی داشتند با بزرگ‌کردن تحریم نفتی، ایران را بهم بریزند.

وی با بیان اینکه در مورد انتخابات سال 88، اقدامات رسانه‌ای از ابتدای سال 87 شروع شده بود، گفت: این در حالی است که برای انتخابات سال 92، رسانه‌های بیگانه دقیقا از یک سال قبل شروع به ایجاد جنگ رسانه‌ای کرده‌اند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه سال گذشته اتفاق سختی افتاد و درآمد نفتی کشور نصف شد، گفت: تلاش دشمن به این سو می‌رفت که در موضوع اقتصادی بحران و ناامنی ایجاد کند و طبقه ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه را در برابر حکومت قرار دهد و این گونه القاء کند که ناامنی و فروپاشی در حال شکل گرفتن است و تنها نسخه حلال این مسئله سازش و مذاکره با غرب است و همچنین شرایطی را فراهم کنند که منجی وارد شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه دشمنان امنیت داخلی کشور را نشانه گرفته بودند، گفت: همه دستگاه‌ها و مسئولان تلاش‌های خود را انجام داده و مردم هوشمندانه این مسائل را تحمل کردند و هدف دشمنان محقق نشد.

وی با بیان اینکه تنها جرمی که با افزایش و کاهش قیمت‌ها دچار نوسان شد سرقت خرد بود گفت: از ابتدای فروردین ماه سال‌جاری نیز سعی شد که امن‌ترین شرایط را فراهم کرده و هیچ حاشیه امنیتی حاصل نشود.

تشبیه انسداد مرز با ساخت اهرام ثلاثه

وی با بیان اینکه اطلس جرم تهیه شده است گفت: براساس آن امروز خرده فروشی موادمخدر سرقت خرد و ناهنجاری‌های اخلاقی مهمترین ناامنی‌هایی است که مردم خواستار برخورد پلیس با آنها هستند و این در حالی است که هفت سال پیش زورگیری آدم‌ربایی، قتل و اقدامات تروریستی مهم‌ترین دغدغه مردم بود اما مشکل‌ترین کار ما امروز موادمخدر و سرقت است چرا که جرایم جنایی در چند سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است و قدرت کشف نیروی انتظامی در این موارد به 90 درصد رسیده است.

احمدی‌مقدم افزود: نیروی انتظامی توان علمی دارد که این گونه جرایم را کشف کند و این در حالی که روزانه 1800 سرقت خرد در کشور اتفاق می‌افتد و ما در جرایم خرد سعی کرده‌ایم که از مجرم به جرم برسیم.

وی درباره مبارزه با قاچاق موادمخدر و انسداد مرز گفت: امروز اقدامات خوبی در مرزها انجام شده و با انسداد مرز با ترانزیت و ورود کاروان‌های اشرار مقابله شد. وقتی آقای کاستا مدیر کل قبلی دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل طرح انسداد مرز را دید گفت انسداد مرز همانند ساختن اهرام ثلاثه مصر است.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد طرح امنیت اخلاقی گفت:از اول تیرماه سال 91 رسانه‌های خارجی همچون بی بی سی، VOA و غیره تهاجم رسانه‌ای شدیدی را آغاز کردند به گونه‌ای که سعی داشتند با بزرگ کردن تحریم نفتی، ایران را بهم بریزند.

وی با بیان اینکه در مورد انتخابات سال 88، اقدامات رسانه‌ای از ابتدای سال 87 شروع شده بود، گفت: این در حالی است که برای انتخابات سال 92، رسانه‌های بیگانه دقیقا از یک سال قبل شروع به ایجاد جنگ رسانه‌ای کرده اند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه سال گذشته اتفاق سختی افتاد و درآمد نفتی کشور نصف شد، گفت: تلاش دشمن به این سو می رفت که در موضوع اقتصادی بحران و ناامنی ایجاد کند و طبقه ضعیف و آسیب پذیر جامعه را در برابر حکومت قرار دهد و این گونه القا کند که ناامنی و فروپاشی در حال شکل گرفتن است و تنها نسخه حلال این مسئله سازش و مذاکره با غرب است و همچنین شرایطی را فراهم کنند که منجی وارد شود.

احمدی مقدم با بیان اینکه دشمنان امنیت داخلی کشور را نشانه گرفته بودند، گفت: البته همه دستگاه‌ها و مسئولان تلاش‌های خود را انجام داده و مردم هوشمندانه این مسائل را تحمل کردند و هدف دشمنان محقق نشد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه تنها جرمی که با افزایش و کاهش قیمت‌ها دچار نوسان شد سرقت خرد بود گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری نیز سعی شده است که امن ترین شرایط را فراهم کرده و هیچ حاشیه امنیتی حاصل نشود.

وی در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در مورد طرح امنیت اخلاقی با بیان اینکه این مسئله مطالبه 50 درصد از مردم است، گفت: اما در مورد شدت، حدت و چگونگی قابل تفسیر است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه همه ساله با شناسایی نقاط ضعف در صدد آن هستیم که کار فرهنگی را جایگزین کار سلبی کنیم همچنین سعی شده است مراکزی که اقدام به برخورد می‌کنند حرفه‌ای تر شده و ماموران مخصوصی تربیت می‌شوند.

پاسخ فرمانده ناجا درباره جریمه بدحجابان

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در مورد جریمه برای بدحجابان گفت: جریمه تنها برای حمل حیوانات است چرا که بر اساس قانون حمل حیوان تنها باید با خودروی ویژه حمل باشد و در غیر این صورت طبق قانون جریمه دارد.

ناجا محلی برای مجازات نیست

وی با بیان اینکه این جریمه‌ها نیز به صورت برگی است، گفت: در غیر این موارد افراد ارشاد شده یا نسبت به اخذ تعهد آنان اقدام یا به مراجع قضایی ارسال می‌شوند.

به گفته احمدی‌مقدم، ناجا محلی برای مجازات نیست.

فرمانده ناجا با عدم تایید رفتار برخی ماموران در این باره، به بحث استانداردسازی رفتار آنها اشاره کرد و گفت: استانداردسازی رفتار پلیس با تدریس و همراهی روانشناسان و جامعه‌شناسان ادامه دارد، اما همه در کنترل من نیستند.

وی با بیان اینکه حتی در مورد اراذل و اوباش نیز من مایل به چیزی فراتر از آن که دادگاه حکم کرده است نیستم، گفت: اگر دادگاه حکم به گرداندن اراذل و اوباش داد، نباید چیزی بیشتر مثل آفتابه یا دستمال قرمز به روی او انداخت.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در سال 85 که بحث برخورد با اراذل و اوباش در تهران شروع شد، شاهد اوباشگرانی بودیم که سر کوچه نشسته و سفره خود را پهن می‌کردند و مشروب می‌نوشیدند گفت: این افراد عنوان می‌کردند که تا مادامی که مشروبشان تمام نشده هیچ کس حق ندارد از آن محل عبور کند یا این که به در خانه مردم مراجعه کرده و به آنها می‌گفتند دخترت را با ما به شمال بفرست.

شاخ همه اراذل و اوباش را شکستیم

وی با بیان اینکه شاخ همه اراذل و اوباش شکسته شده است،‌گفت: این افرادی را که می‌بینید جوجه و نوچه‌های آنها هستند و پلیس با برهم زنندگان نظم به شدت برخورد می‌شود.

فرمانده ناجا با اشاره به آمار تماس‌های مردمی به سامانه 197 گفت: روزانه 1500 تماس با این مرکز برقرار می‌شود که حدود 50 درصد آن انتقاد است که سهم زیادی از آن به رفتار پلیس برمی‌گردد و 62 درصد از مجموع تماس‌ها مربوط به رفتار کارکنان است که سعی داشته‌ایم در کلاس‌های استانداردسازی رفتار پلیس به این مقولات توجه شود.

به گفته احمدی‌مقدم مردم حق دارند شکایت کرده و در کنارش تذکراتی ارائه شود.

نظر فرمانده ناجا درباره حذف گشت ارشاد

فرمانده ناجا در مورد وعده و وعیدهای مطرح شده از سوی کاندیدا در مورد حذف گشت ارشاد، گفت:‌ ما دست نهاد فرهنگی را که بخواهد این مسئله را بپذیرد می‌بوسیم چرا که گشت ارشاد ماموریت سخت و سنگینی برای ناجا است و ما می‌پذیریم که فرد دیگری در مقوله فرهنگی وارد شود.

«گشت نسبت» را به ما نسبت دادند

وی در مورد برخی صحبت‌های ارائه شده در مورد «گشت نسبت» با بیان اینکه این گشت را به ما نسبت داده‌اند، گفت: من از فردی نام نمی‌برم اما به ما گفتند که بانوان هنجارشکن چهار گروه هستند که اعم از زنانی که برای دهن‌کجی سیاسی این کار را می‌کنند، مانکن‌هایی که باری ترویج یک لباس وارد خیابان شده‌اند، روسپی، بدکاره و افراد غافل که به ما گفتند با سه گروه اول برخورد کرده و گروه چهارم را نصیحت کنید.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه «گشت نسبت» را به دروغ به ما نسبت دادند گفت: حالا درست که از زنان بپرسیم که آیا شما روسپی یا مانکن یا ضدانقلابی هستید؟ اما این مسئله زشت است.

وی با بیان اینکه کاندیداها نیز باید پایبند به قوانین باشند گفت: مطرح کردن شعارهایی همچون اینکه سربازی را منحل می‌کنیم و ... این مسائل رای آور نیست و ملاک اینست که کاندیداها پایبند به قانون باشند.

فرمانده ناجا در مورد توقیف خودروی بدحجابان نیز با بیان اینکه اگر جرم در خودرو صورت گرفته باشد، خودرو آلات جرم محسوب شده و بر اساس قانون باید مجرم با آلت جرم به دادسرا فرستاده شود، گفت: این مسئله فقط بدحجابی نیست و دیده شده است که افراد آژانس اجاره می‌کنند و دختر و پسر در آن رفتار زشتی می‌کنند.

وی گفت: اگر خودرو توقیف شود بر اساس جرم مشهودی که پلیس به عنوان ضابط قضایی می‌تواند با آن بدون مجوز برخورد کند، برخورد می‌کند.

احمدی‌مقدم همچنین در مورد برخی انتقادات در مورد گرداندن اراذل و اوباش گفت: همه این افراد با حکم قضایی گردانده می‌شوند.

ورود نیروهای انتظامی در محیط دانشگاه ممنوع است

فرمانده ناجا همچنین در مورد امنیت خوابگاه‌ها در زمان انتخابات گفت:‌ ورود نیروهای انتظامی در محیط دانشگاه ممنوع است. چرا که در وهله اول تامین امنیت خوابگاه و دانشگاه به عهده حراست است و اگر توان کنترل نداشتند با ما تماس می‌گیرند.

وی همچنین در پاسخ به انتقادات برخی دانشجویان در مورد عدم امنیت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: نسبت به تقویت حفاظت پیرامونی خوابگاه‌ها اقدام خواهیم کرد اما توجه داشته باشید که ما نمی‌توانیم به محیط‌های دانشگاهی وارد شویم.

اتفاقات کوی دانشگاه در سال 88 از زبان سردار

فرمانده ناجا در مورد اتفاقات کوی دانشگاه در سال 88 نیز گفت: در آن موقع حراست مداخله نکرد و درون خوابگاه فراخوان داده بودند و چون ما نمی‌توانستیم داخل برویم سنگ، شن و غیره پرتاب می‌کردند.

وی با بیان اینکه باید پیش‌بینی‌های لازم برای آنچه دانشگاه و خوابگاه صحنه تاخت و تاز نشود در نظر گرفته شود، گفت: مسببین حادثه خوابگاه سال 88 نیز برایشان پرونده تشکیل شده و در دادسرا رسیدگی شد اما همان شب حدود 70 تا 80 دانشجو بازداشت شده و به بازداشتگاه وصال منتقل شدند که رییس پلیس امنیت به آنجا رفته و در تماس تلفنی عنوان کرد که دادستان گفته است همه این افراد را با اتوبوس به اوین ببرید اما من با مسئولیت شخصی آنان را آزاد کردم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در آن موقع عنوان شد که آزادکردن این دانشجوها مسئولیت قضایی دارد گفت: من این مسئولیت قضایی را قبول کرده و حتی گوشی تلفن روی آیفون بود و دانشجویان بازداشتی نیز این صدا را می‌شنیدند.

وی با بیان اینکه برخی اظهارات مبنی بر اینکه کوتاه‌کردن ترم بهاره درخواست نیروهای امنیتی بود، گفت: کوتاه‌کردن ترم بهاره را گردن نیروهای امنیتی نیندازید چرا که در هیچ جلسه امنیتی چنین چیزی مطرح نشده و تصمیم با وزارت علوم بود.

فرمانده ناجا در مورد حضور لباس شخصی‌ها در مراسم‌ها نیز گفت: دانشگاه تهران کانون اجتماعات است.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابات 88 به مسئولان دانشگاه می‌گفتیم که مجوز می‌دهید اما قادر به کنترل کردن دانشجویان نیستید گفت: با این حال مسئولان دانشگاه مدعی بودند که می‌توانند تجمعات دانشجویی را کنترل کنند اما هنگامی که مجوز می‌دادند با ما تماس گرفته و می‌گفتند که بیایید.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ما با نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها موافق هستیم گفت: بنده چندین بار در این دانشگاه درس خواندم و محیط این دانشگاه را به خوبی می‌شناسم اما نیروهای لباس شخصی را ما نفرستاده و وظیفه با خود حراست است.

وی در مورد سوال یکی از دانشجویان مبنی بر رفتار نامناسب ماموران گفت: من ادعایی ندارم که همه مسائل در نیروی انتظامی اصلاح شده و ما نقصی در این مورد نداریم اما بپذیرید که در افق چشم‌انداز این روند رو به بهبود است و جا دارد بخشی از این مسئله نیز در فرهنگ جامعه ما نهادینه شود.

سفارت انگلیس دام بود

فرمانده ناجا در مورد حمله به سفارت انگلیس نیز با بیان اینکه این قضیه دامی بود که گسترانده شده بود که این اتفاق بیفتد، گفت: دو لایه در ضد انفجار و ضد گلوله وجود داشت و این گونه نبود که فردی بالا رود و در را باز کند. بلکه در اتاق مرکز هدایت کنترل را باز کردند. چرا که این مساله مطلوب آنها بود.

وی با بیان اینکه آدم‌های افراطی نیز در این قضیه کار بدی انجام دادند، گفت: آنها در خاک ما هستند و باید امنیت آنها تامین شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه همه افرادی که درون «باغ قلهک» پریده و پرچم آنها را پایین آوردند، دستگیر شدند، گفت: با این حال ما روی پل صراط قرار داریم به گونه‌ای که هنگامی که این افراد دستگیر شدند، مورد هجمه جریان‌های دانشجویی قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه در قضیه حمله به سفارت انگلیس زنان را جلو فرستادند که ماموران نمی‌توانستند با آنها برخورد کنند، گفت: پس از برطرف شدن مساله داخل سفارت انگلیس رفته که رییس پلیس دیپلماتیک ما نیز سفیر و کارداران را برای حفاظت بیشتر به اتاقی دیگر منتقل کرده بود. اما چهره سفیر اصلا نشان از نگرانی نداشت و در پاسخ به این سوال من که آیا برای کنترل اوضاع ماموران ما در سفارت بمانند یا خیر؟ کاردار سفارت که زن نیز بود از این پیشنهاد استقبال کرد اما یکی از ماموران حفاظتی‌شان در گوش سفیر مساله‌ای را بیان کرد که یک دفعه سفیر عنوان کرد که شما بروید امنیت را تامین می‌کنیم.

احمدی‌مقدم با اشاره به افراط برخی از افراد در این قضیه گفت: حالا آنها در را باز کردند جای سوال است که چرا ما باید داخل شویم؟

عذرخواهی فرمانده ناجا از زنان کُرد

فرمانده ناجا همچنین در پاسخ به انتقادات مطرح شده در مورد گرداندن اراذل و اوباش در کردستان با لباس زنانه، گفت: آن پارچه قرمز لباس زنانه نبود بلکه تُنبان بود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه همسر من اهل کردستان و با فرهنگ این منطقه آشنایی بسیار دارم، گفت: ماموران خاطی در این امر توبیخ شدند و من از تمام زنان کُرد و همسرم عذرخواهی می‌کنم.

وی در مورد عدم پخش نمایش فوتبال از سینماهای کشور گفت: تجربه بدی در این مورد داشتیم چرا که پخش نمایش فوتبال از سینماهای کشور بستری برای چالش‌های بعدی آماده می‌کرد. به گونه‌ای که سال قبل‌تر شاهد آن بودیم که هنگام که گلی زده می‌شد دختر و پسر روی سن رفته و حرکاتی انجام می‌دادند.

احمدی‌مقدم افزود: طبق کدام قانون سینما می‌تواند فیلم تلویزیون را پخش کند و هنگامی که به آنها گفتیم شما نمی‌توانید این مساله را کنترل کنید مسئولان سینماها عنوان کردند که اقدام به پخش فوتبال به صورت جداگانه می‌کنند که کسی نیامد.

وی همچنین در مورد عدم ورود زنان به ورزشگاه‌ها نیز گفت: هنگامی که رییس جمهور این بخشنامه را ابلاغ کرد با انتقاد مراجع روبرو شد و حضرت آقا نیز به دلیل مصلحت تایید کردند و ما از مسئولان این امر پرسیدیم که آیا این عدم ورود تنها مربوط به فوتبال است؟ که گفتند نه.

وجود مانتوی کددار!؟

فرمانده ناجا با بیان اینکه برای اولین بار با توجه به حضور بانوان ممانعتی در این مورد نداشته‌ایم، گفت: در روزهای بعد با توجه به اطلاع فدراسیون والیبال از ورود آنان جلوگیری شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود «مانتوهای کددار» که افراد با پوشیدن آن می‌توانند از سد گشت ارشاد عبور کنند، گفت: مانتوی کددار را تا به حال نشنیده‌ام.

احمدی‌مقدم در واکنش به انتقادی درباره چینش ماموران در معابر و میادین نیز گفت: امروز یکی از بسترهای ساماندهی و فراخوان افراد شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است که در حال حاضر دچار افول شده است.

وی با بیان اینکه همه باید آماده باشند و پیشگیری‌های لازم انجام شود، گفت: نباید به مانند سفارت انگلیس شود که بگوییم کاشکی زودتر آمده بودیم و نباید در مورد این مساله بی‌تفاوت باشیم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در آستانه سال 92 فراخوانی در روزهای 12 و 13 فروردین داده شد که تظاهرات کنید، گفت: فضا چنان بی‌رمق و بی‌جان بود که از چهار تا 45 تن آمده بودند.

نباید چهره ظاهری شهر را امنیتی کنیم

وی با بیان اینکه با این حال نباید چهره ظاهری شهر را امنیتی کنیم گفت: در مورد انتخابات آتی نیز فعلا تلاشی از سوی کاندیداها که بخواهند گروه و کمپین رای راه بیندازند و تحت فشار قرار بدهند، نداشتیم.

به گفته فرمانده ناجا، افشاگری، وعده‌های بیهوده و قول‌های پوچ توجه مردم را جلب نخواهد کرد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه ما در حوزه امنیت شعار پیش‌بینی حداکثری برای احتمال حداقلی داریم، گفت: به فرماندهان خود عنوان کردیم در انتخابات آتی تفاوتی میان کاندیداها نباید قائل شوند، توجیه کردیم که اگر برای یکی از کاندیداها اسکورت می‌گذارید برای بقیه نیز باید بگذارید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارناوال‌های خیابانی و میتینگ‌های کاندیداها در سال 88، گفت: این از موارد قانون‌شکنی بود که نهایتا به اردوکشی بدل شد.

کارناوال‌های خیابانی مقدمه اردوکشی بعدی است

احمدی‌مقدم با بیان اینکه کارناوال‌های خیابانی مقدمه اردوکشی بعدی است، گفت: ناجا امنیت را کاملا برقرار کرده و کاندیداها نیز بر اساس ظرفیت‌های قانونی حرکت کنند.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر میتینگ‌های مختلط گفت: اصول و شان باید در این اماکن رعایت شود. اما نمی‌توان این میتینگ‌ها را نیز جداگانه برگزار کرد.

وی درباره بزرگداشت فردوسی در استادیوم آزادی گفت: پلیس تسهیلات امنیتی و ترافیک این محل را تامین خواهد کرد اما مواردی را که در مراسم تجلیل از خادمین سفرهای نوروزی در استادیوم 100 هزارنفری عنوان کردم، اینجا نیز مورد تاکید است.

برکات حادثه کهریزک

ماجرای پرونده ستار بهشتی

وی همچنین درباره پرونده ستار بهشتی نیز گفت: این فرد وبلاگی داشت که 25 نفر به آن مراجعه کردند و در همه ساعات در خانه‌شان بود و حالا مامور ما به او دستبند زده و او را روی فرش می‌کشد که زهره این فرد نیز ترکید که برخوردهای سازمانی نیز انجام شد و مسببین به دادگاه فرستاده شدند اما باید از این مسائل که در کجا شدت عمل داشته باشیم، درس بگیریم.

احمدی‌مقدم درباره حادثه کهریزک نیز گفت: هر گوشه این کشور ممکن است اتفاقی بیفتد اما از برکات کهریزک این بود که شوکی وارد شد که فکری به حال ضعف‌هایمان کنیم.

وی با بیان اینکه سه سال قبل و پس از حادثه کهریزک دستورالعمل جامعی برای رعایت حقوق شهروندی در بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌ها تصویب شد، گفت:‌ آن موقع نمره بازداشتگاه‌ها از 100، 35 بود اما حالا و پس از گذشت سه سال این نمره کیفیت به 75 رسید.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نباید انتظار معصومیت از سازمانی داشته باشیم، گفت: ممکن است هر جا یک ماموری خطایی کرده یا تندی کند و باید نظارت‌های سازمانی و استانداردهای رفتاری افزایش یابد.

احمدی‌مقدم در مورد دریافت رشوه مامورانش نیز با بیان اینکه در سال 84 بیش از 2000 تن در سال از نیروی انتظامی اخراج می‌شدند، گفت: این درحالیست که در سال 91 این رقم به 600 تن تعدیل یافت.

به گفته وی در نیروی انتظامی برای دریافت 10 هزار تومان رشوه مامور از سازمان اخراج می‌شود.

اظهارات جدید احمدی‌مقدم درباره آشوب‌های سال 88

احمدی‌مقدم در مورد انتخابات 88، گفت: تامین امنیت برای مردم بود و خوب بود که اینجا نیز مانند سوریه می‌شد؟

به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه اگر سوریه پلیس کارآمدی داشت اوضاع به اینجا نمی‌کشید گفت: کنترل اوضاع سخت بود اما سعی کردیم با خویشتن‌داری عمل کنیم و 500 مجروح نیز داشتیم. البته ممکن است ماموری خسته شده باشد یا شدت عملی داشته باشد به گونه‌ای که در یکی از کوچه‌ها هنگامی که ماموران در حال استراحت بودند گلدانی از بالا به سر یکی از ماموران خورد که این فرد دچار مصدومیت شدیدی شد و بقیه ماموران نیز عصبی شده و هرچه شیشه در آن کوچه بود را شکستند که همه ماموران بازداشت شده و خسارت‌ها نیز پرداخت شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه مطمئنا این مسائل برای مردم بود گفت:‌ توقع دارید وقتی ماشین آتش می‌زنند یا وقتی ستادی تاسیس کرده و اراذل و اوباش را برای تخریب و آتش‌زدن بانک جمع می‌کنند ما چکار کنیم؟

‌وی با طرح این سوال که راهپیمایی غیرقانونی بوده اما حالا که آمدید چرا تخریب می‌کنید گفت: در صحنه‌هایی که افراد از حد خارج شده ممکن است به دلیل ضعف تجربه برخورد نامطلوبی داشته باشیم اما مطمئن باشید این مسئله برای مردم بود.

احمدی‌مقدم درباره اظهارات یکی از مسئولان (قالیباف) که در انتخابات امسال ریاست جمهوری نامزده شده، در مورد جمعیت روز 25 خرداد در پاسخ به دانشجویان گفت: در وهله‌ای اول مردم شائبه تقلب را باور کردند و باید یخه کسانی را بگیرند که این شائبه را ایجاد کردند و جای سوال است پس چرا یک صندوق نیاوردند که تقلب در آن شده باشد.

وی در مورد میزان حضور افراد در روز 25 خرداد گفت:‌ در این روز ناجا هیچ برخوردی نکرد و جمعیت حدود 800 هزار تن تا یک میلیون بود. اما سه میلیون نبود و جای سوال است پس 22 بهمن حتما 10 میلیون تن به صحنه می‌آیند. با این حال ما در آن روز برخورد نکردیم و یک عده به سمت پایگاه بسیج رفته و آن کار را انجام دادند و ما دستور دادیم که ماموران ما مراقب باشند که به فردی تعرض نکند. چرا که الان به دنبال پروژه کشته‌سازی هستند.

وی با بیان اینکه در روزهای بعدی که برخی مسائل روشن شد حدود 60 تا 80 هزار تن بودند و مجوز نداشته و راهپیمایی می‌کردند اما روز 30 خرداد شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد حضور غیرقانونی است و 20 هزار تن نیز در آن روز بودند و من این اعداد را با مستندات اعلام می‌کنم چرا که ما عکس زمینی، هوایی و مستندات زیادی در این مورد داریم. ما حتی طالبی (کارگردان فیلم) که در حال ساخت فیلم قلاده‌های طلا بود از ما این تصاویر را گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۶:۵۲

ضرب و جرح دانشجویان چطور؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۹:۱۹

خدا خیرش بده. خداییش کم زحمت نکشید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۱:۲۶

برکات کهریزک؟؟؟؟؟؟؟ جان؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۳:۱۸

آقای پلیس دل ما از دستت خونه بخدا تیترا رو که میخوندم دلم ریش ریش شد ایسنا تو رو قرآن سانسور نکن