• سه‌شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92022416261
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

جدیدترین ویرایش «شاهنامه»ی فردوسی منتشر شد

جدیدترین ویرایش «شاهنامه»ی فردوسی منتشر شد

هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی، شاعر بلندآوازه ایران، جدیدترین ویرایش مجموعه ۹ جلدی شاهنامه فردوسی نسخه مسکو منتشر شد.

هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی، شاعر بلندآوازه ایران، جدیدترین ویرایش مجموعه ۹ جلدی شاهنامه فردوسی نسخه مسکو منتشر شد.

به گزارش بخش ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن مشهور به شاهنامه مسکو از معتبرترین متن‌های تصحیح‌شده شاهنامه است که تصحیح اول آن در ۹ جلد در فاصله سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۰ در مسکو چاپ شد.

بنا بر اعلام، دومین متن مصحح شاهنامه در سال‌های ۷۰ جلد یک و ۷۱ جلد دو در مسکو به چاپ رسید و مجموعه حاضر به عنوان ویرایش سوم و کامل شاهنامه مسکو منتشر می‌شود.

این اثر حاصل کوشش مستمر و تجربه‌های بیش از یک دهه تلاشگران و رهپویان دو نحله شاخص شاهنامه‌شناسی یعنی بنیاد شاهنامه فردوسی و دانشگاه خاورشناسی مسکو با ویراستاری استاد مهدی قریب است که از سوی مصححان روسی پروفسور محمد نوری عثمانوف و زنده‌یاد رستم علی‌اف به انتشارات سروش پیشنهاد و آماده نشر شد.

این اثر ۹ جلدی با کیفیت چاپ، کاغذ، جلد و بسته‌بندی مناسب هم‌زمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، به مخاطبان و علاقه‌مندان زبان فارسی عرضه می‌شود.

بنا بر گزارش ناشر، بر اساس سند راهبردی «افق رسانه»، پاسداری از خط، زبان فارسی میراث کهن اسلامی ایرانی و تاریخ کهن ایران‌زمین از جمله مأموریت‌های انتشارات سروش است و اهتمام به ویرایش شاهنامه نسخه مسکو گامی مهم در این جهت است.

این اثر در قالب مجموعه ۹جلدی در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت ۲۷۵ هزار تومان به علاقه‌مندان و مشتاقان زبان فارسی و پژوهشگران عرضه شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب به فروشگاه شهید مطهری سروش به نشانی: خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، مراجعه کنند یا با تلفن‌های ۸۸۳۴۵۰۶۴ معاونت بازرگانی انتشارات سروش تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha