• چهارشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 92022517149
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیر کل حفاظت زیست گیلان تأکید کرد:

ترویج فرهنگ پرنده‌نگری جایگزین شکار در گیلان

ترویج فرهنگ پرنده‌نگری جایگزین شکار در گیلان

ایسنا/گیلان تور پرنده‌نگری به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر در پارک ملی بوجاق کیاشهر برگزار شد.

تور پرنده‌نگری به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر در پارک ملی بوجاق کیاشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، تور یک روزه پرنده‌نگری در پارک ملی بوجاق کیاشهر با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان توسط یک مؤسسه پرنده‌نگری برگزار شد.

در این تور آموزشی، در مورد اهمیت پرنده‌نگری در اکوتوریسم که از زیرشاخه‌های صنعت گردشگری است و نقش جوامعه محلی در حفظ و حراست از پرندگان تبادل نظر شد و شرکت‌کنندگان با مشاهده پرندگان مهاجر تابستانه از جمله؛ خروس کولی، سلیم طلایی، سلیم خاکستری، سلیم طوقی، سلیم کوچک، سلیم شنی، گیلانشاه حنایی، تلیله بلوطی، چوب پا، زنبور خوار گلو خرمایی و ...، بیشتر با مشخصات پرندگان مهاجر تابستانه و زیستگاه‌های آن آشنا شدند.

عبدوس، مدیر کل حفاظت زیست استان با بیان این مطلب که گیلان از جمله زیستگاه‌های مهم پرندگان در خاورمیانه به شمار می رود، گفت: استان گیلان با دارا بودن زیستگاه‌های مناسب برای پرندگان مهاجر زمستانه و تابستانه بستر مناسبی برای فعالیت اقتصادی جوامع محلی و صنعت گردشگری استان مهیا می‌کند.

وی افزود: ترویج فرهنگ پرنده‌نگری در استان گیلان علاوه بر اینکه می‌تواند چالش کمبود گردشگر در فصل زمستان را برای صنعت گردشگری استان برطرف کند، جایگزین مطمئن و مناسبی برای فرهنگ بومی شکار در استان گیلان است.

عبدوس با بیان این مطلب که به همین منظور اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان تاکنون نسبت به ایجاد سه سایت پرنده‌نگری در مناطق، پارک ملی بوجاق، تالاب و پناهگاه حیات وحش امیرکلایه و نیز پناهگاه حیات وحش سلکه تالاب انزلی اقدام کرده است، اظهار امیدواری کرد: تا روزی شکارچیان، سلاح‌های شکاری را بر زمین گذاشته و دوربینهای دوچشمی و عکاسی را جایگزین آنها کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha