• جمعه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92022718041
  • خبرنگار : 71431

احتمال قطع یارانه مشمولان غایب و فراری

احتمال قطع یارانه مشمولان غایب و فراری

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از بررسی طرحی خبرداد که به موجب آن امکان قطع‌شدن یارانه مشمولان غایب و فراری وجود دارد.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از بررسی طرحی خبرداد که به موجب آن امکان قطع‌شدن یارانه مشمولان غایب و فراری وجود دارد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از مشمولان غایب، گفت: در حال حاضر مشغول بررسی راه‌های قانونی برای ممنوعیت ارائه خدمات به مشمولان غایب و فراری هستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس امکان استخدام، خروج از کشور، دریافت وام، ادامه‌تحصیل، دریافت مستمری از دولت برای مشمولان غایب و فراری وجود نخواهد داشت.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح همچنین افزود: در حال بررسی طرحی هستیم که به موجب آن یارانه به مشمولان غایب و فراری تعلق نگیرد که در این راستا هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی و دیگر مبادی ذی‌ربط در حال انجام است.

متولدین 55 به بعد منتظر عفو نباشند

وی همچنین با اشاره به آن دسته از افراد ذکور متولد سال 55 به بعد، به ایسنا گفت: این افراد منتظر این نباشند که عفوی به آنان تعلق بگیرد، چرا که تمامی اظهارات مطرح شده در این باره صحت ندارد.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح به این افراد هشدارداد: در مهلت باقی مانده خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند.

به گفته کمالی، ضوابطی در ستادکل نیروهای مسلح در حال تنظیم است که بر اساس آن، مشمولان دارای غیبت، هنگامی که خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند، تمام یا بخشی از مجازات در نظر گرفته شده برایشان بخشیده شود.

وی ضمن تکذیب شایعات مطرح شده پیرامون تسهیلات و بخشش‌های در نظر گرفته شده برای مشمولان متولدین سال‌های 55 و پس از آن که به خدمت سربازی مراجعه نکرده‌اند، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و اگر بنا باشد تسهیلاتی به سربازان تعلق بگیرد، قطعا هنگام خدمت سربازی شامل آنان می‌شود و بخششی برای سربازان غایب و فراری وجود ندارد.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سربازانی که تا پایان سال 86 از خدمت فرار کرده‌اند، مورد عفو قرار گرفته‌اند، به ایسنا گفت: این افراد فرصت دارند که خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند، اما نظر به اینکه قصد داریم این عفو را متوقف کنیم، بهتر است آنان وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

کمالی از افرادی که پس از انجام سربازی، یگان خدمتی خود را ترک کرده و به نوعی سرباز فراری محسوب می‌شوند خواست تا سریعا برای تعیین و تکلیف سربازی خود مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۰:۳۴

احسنت. چرا ما بايد در گرما و سرما خدمت كنيم بعضي ها بايد فرار كنن يا نيان اگر اونايي كه غيبت دارن بيان خدمت ديگه كاهش مواليد هم نداريم براحتي مدت خدمت كاهش پيدا ميكنه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۴۱

اگه شما هم نمی رفتی الان کلا سربازی حرفه ای شده بود و شما هم مفتی تو سرما و گرما به قول خودت خدمت نمی کردی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۴:۴۹

واقعا براي امثال علي ها كه كم نيستند متاسفم همين شماها هستيد كه با رفتنتون بقيه رو هم دچار مشكل كرديد خودتونم 2سال مفت مسلم از عمرتون رفت بقيه رو هم بدبخت كردين. بابا سربازي بايد حرفه اي بشه و اختياري.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۸:۳۳

حالا شما هايي كه نرفتين خدمت اختياري شد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۱:۴۶

طرح بسیار خوبیست و باید پیش از اینها اجرایی می شد تا عده ای واسه خودشون راست راست نگردن و یه عده دیگه هم ماه ها تو مرز و کلانتری و کویر و ... خدمت کنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۴۷

کسی راست راست برای خودش نمی گرده اگر خرج زندگی و اجاره خونه و ... نبود مطمئن باش ما هم تا حالا رفته بودیم سربازی وقتی که ما ازدواج کردیم طرح فروش خدمت بود که لغوش یک شبه همه زندگی ما رو به هم ریخت به امید اینکه این دیدگاه های بدخواهانه برای دیگران برای همیشه از جامعه رخت ببندد به امید حماسه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۵:۰۳

جناب متاهل همه شما نيستند. خيلي ها راست راست ميگردن و معضل اجتماعي به وجود ميارن و در حال لذت و كيف به دنيا و خنديدن به امثال ما هستن كه به خاطر برنامه زندگيشون نميتونن برن سربازي يا امثال اين بنده خدا هايي كه رفتن سربازي هستن.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۸

يعني اينا فكر كردن مردم بخاطر 45 تومن ميرن سربازي؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۱:۵۲

کسی که پول داره نه نیاز به استخدام داره، نه یارانه، نه دریافت وام و ... هر وقت هم که بخواد میتونه از کشور خارج بشه و اونور ادامه تحصیل بده.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۴

ای بابا این 45 تومن که میدن مگه به کجامون میرسه؟ الان یه ساندویچ میخوری 50 تومن میشه ما رو از این چیزا نترسونین.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۸

چرا سربازی در ایران اجباری است ولی در غرب اجباری نیست؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۸

آخه مشمول غایب 37 ساله بیاد سربازی که چی بشه؟ هرکاری تاحالا کرده بعدا هم انجام می‌ده کی خرج اجاره خونه و هزینه سنگین زندگی رو میده؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۵۶

این موضوع , ایراد شرعی و ایراد فقهی دارد - نمی توان بدون نظر مراجع اقدامی انجام داد .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۰

آقای مشمول غایب و فراری. خدمت سربازی یک وظیفه ملی است . اگه بخاطر مشکلات مادی و معنوی نرفتید این که دلیل نمیشه. خوب همه ما که قشر ضعیف جامعه هستیم با همه مشکلات سربازی رفتیم. پس بهانه نیاورید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۲:۱۵

این وظیفه ملی در زمان جنگه و کسی منکرش نیست اما در زمان صلح، کار اجباری و بدون حقوق مناسب از لحاظ دینی اشکال دارد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۷:۴۶

مگه خون کسانی که نمیرن سربازی از خون ماکه رفتیم رنگین تره؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۸:۱۸

جناب آقای سردار کمالی بنده 30 سال سن دارم و متاهل هستم و با توجه به شرایط بد جسمی و مالی امکان رفتن من به سربازی میسر نمی باشد حتی اگر مرا اعدام کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۸:۵۰

گل بودبه سبزه نیز اراسته شد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۹:۱۸

احسنت بر سردارکمالی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۹:۴۵

من 30 سالمه متاهل هستم و خدمتم به پایان رسید بدون یک روز اضاف خدمت و از لحاظ مالی هم تو رفاه نیستم.امیدوارم حق من و امثال من ضایع نشه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۹:۵۱

باید یک فکر برای قشر تحصیل کرده بکنند حداقل کاری که می تونند در این زمینه انجام بدهند این است که فروش خدمت سربازی برای قشر تحصیل کرده لیسانس و بالاتر مهیا کنند بنده فوق لیسانس حسابداری دارم و موقعیت شغلی با درآمد عالی پیش رو دارم پیشنهاد های خوب با درآمد عالی به من شده ولی الان در سن 27 سالگی باید به خدمت بروم و دو سال از عمر خود را در پادگان ها تلف کنم ایا به نظرتون انصاف است؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۰:۱۳

واقعا اگربرای مشمولین فراری حذف یارانه اجرا بشود طرح بسیارعالی می باشد . درصورت اجرای این طرح اولا مشمول فرای نخواهیم داشت .دوم انکه فرد فراری به لحاظ روحی وروانی نجات می یابد. ویک پیشنهاد دارم یارانه کلیه مشمولین چه درحال خدمت وسرباز فراری توسط یگان وظیفه نظام مربوطه اخذ وبه همراه حقوق به انان پرداخت گردد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۰:۴۶

دیوار کوتاه تر از سربازی در این کشور نیست.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۰:۵۲

زمان جنگ جبهه رفتن واجب کفایی بوده الان که کشور در شرایط صلح هست. پس تکلیف شرعی چیه؟ آخه با این گرونی ها مخصوصا واسه متاهل ها انصافه خداوکیلی؟ من که راضی نیستم و قیامت باید جواب پس بدن

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۳:۰۵

شماهایی که نمیرید سربازی دارید به هم جنس های خودتون خیانت میکنید اگه برید اون ها هم بجای اینکه شبی 12 ساعت پاسداری بدن شبی هشت ساعت پاسداری میدن غیرت داشته باشید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۹:۴۶

شما وطن دوست/ شما با غیرت/شما سرباز شما ... بیا دوباره برو حال کن

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۸:۳۴

سربازی باید اختیاری بشه . چرا به این موضوع توجه نمیکنین ؟ اونایی هم که رفتن سربازی مثل عقده ای ها رفتار نکنن که چون ما رفتیم همه باید برن.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۹:۵۰

ایسنا مرد باش همه نظراتو بذار!

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۲۳:۱۲

باعرض سلام وتقدير وتشكر ازشما درخواستي انهايي كه به دليل مشكلات فراواني كه داشتند وبه سربازي نرفتند والان نيز داراي سه فرزند دختر بوده ونمي توانند به سربازي بروند تكليفشان چيست