• شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92022818845
  • خبرنگار : 71234

در واکنش به اظهارات امام جمعه موقت تهران؛

مطهری: بنز هاشمی گرانتر از پژوی جنتی نیست!

علي مطهري

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از اظهارات اخیر امام جمعه موقت تهران درباره ویژگی‌های رییس‌جمهور آینده و «غیرمنطقی» خواندن بخش از این سخنان گفت: فکر نمی‌کنم بنز آقای هاشمی گرانتر از پژوی آقای جنتی باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آقای جنتی می‌گوید به کسی که سوار بنز می‌شود رای ندهید، ولی بحث برسر این است که اگر برخی مقامات سوار بنز می‌شوند، این کار بنا بر تشخیص تیم حفاظت انجام می‌شود. از طرف دیگر بنزهایی که این مقامات سوار می‌شوند، بنزهای 20، 30 سال پیش است که قیمتش در حد پراید است، به نظرم این حرف خیلی خامی بود.

وی در واکنش به این‌که اظهارنظر جنتی تاکیدی بر لزوم دوری رییس‌جمهور آینده از اشرافی‌گری بود، گفت: موضوع برسر این است که تیم حفاظت آقای هاشمی برای ایشان مشخص می‌کند که با بنز و ماشین ضدگلوله برود، این کار به دلیل موقعیت ایشان است، آقای جنتی هم با پژو تردد می‌کنند که فکر نمی‌کنم بنز آقای هاشمی گرانتر از پژوی آقای جنتی باشد.

وی با سخیف دانستن «عوام‌فریبی» ابراز عقیده کرد: در انتخابات‌های گذشته مردم را فریب دادیم و آرای‌شان را به سمتی سوق دادیم که به این بدبختی‌ها رسیدیم. پس دیگر این روش‌ها را تکرار نکنید.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این‌که آیا می‌توان صحبت‌های جنتی را به عنوان دبیر شورای نگهبان به معنای گام برداشتن برای رد صلاحیت هاشمی تعبیر کرد؟ گفت: اگر ایشان می‌خواهد گام بردارد، چرا در نماز جمعه اعلام می‌کند، خب در جای خود گام بردارد.

وی در پاسخ به این‌که انتخابات آینده را چند قطبی می‌دانید؟ نیز ابراز عقیده کرد: انتخابات آینده در واقع رقابتی بین گفتمان اعتدال‌خواهی و افراط‌گری است. دیگر بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مطرح نیست. در واقع اصولگرایان و اصلاح‌طلبانی معتدل در یک صف و افراط‌گرایان و تندروها در صف دیگر قرار دارند. بقیه دسته‌بندی‌ها را قبول ندارم. این‌که بگویند یک طرف اصولگرایان، یک طرف اصلاح‌طلبان و یک طرف جریان هاشمی است یا این‌که هاشمی را به جریان اصلاحات منتسب کنند، درست نیست.

وی در ارزیابی از اظهارنظرهایی در مورد خط‌ ‌دهی به هاشمی از طرف اصلاح‌طلبان گفت: واقعیت این است که بخش قابل توجهی از اصولگرایان حامی هاشمی هستند، این‌طور نیست که ایشان محصور در بین اصلاح‌طلبان باشند. منتهی عده‌ای از تندروهای اصولگرا شیطنت می‌کنند و می‌گویند که هاشمی کاندیدای اصلاح‌طلبان است. همچنین می‌گویند که حامیان هاشمی همان حامیان موسوی هستند، این صحبت‌ها مقداری بی‌تقوایی است، باید واقعیت را دید که ایشان در بین اصولگرایان حامیان مهمی دارند.

مطهری درباره این‌که فکر می‌کنید هاشمی تایید و یا رد صلاحیت شود؟ مدعی شد: قطعا آقای هاشمی تایید صلاحیت می‌شوند، اصلا اگر ایشان تایید نشوند، اصل انقلاب و نظام زیرسوال می‌رود. از طرف دیگر مشایی را باید با قاطعیت رد کرد و هاشمی را با قاطعیت تایید کرد.

وی همچنین در پاسخ به این‌که آیا هاشمی برای گرم کردن تنور انتخابات وارد عرصه شده است؟ گفت: این صحبت درست نیست. البته به طور طبیعی با ورود آقای هاشمی تنور انتخابات هم گرم می‌شود ولی صرفا این‌طور نیست که بگوییم ایشان برای داغ کردن فضای انتخابات وارد شده‌اند و نتیجه برایش مهم نیست. طبیعی است که آقای هاشمی مثل بقیه کاندیداها با انجام محاسباتی وارد صحنه شده‌ است البته طبیعتا به طور ضمنی فضای انتخابات با ورود ایشان فضای گرم‌تری می‌شود.

وی در مورد این‌که آیا در ستاد هاشمی فعال هستید؟ گفت: بنده سمتی در ستاد آقای هاشمی ندارم و سخنگویی بنده نیز در ستاد ایشان درست نیست، طبیعتا سخنگو در این ستاد مشخص می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۴:۱۴

درود بر علی مطهری عزیز که نشون میده هنوز شجاعت تقوا و انصاف را میشود در سیاسیونمان دید. به حق که فرزند خلف شهید مطهری هستید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۷:۰۶

زنده باد هاشمی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۴:۱۶

با این تفاسیر، رای آقای جنتی، هاشمی و البته مشایی نخواهد بود

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۴:۱۷

تازه دارند پشت صحنه های فتنه 88 خودشان را معرفی میکنند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۴:۲۱

یه دونه اییییییییییییییییییییی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۴:۳۰

اقای مطهری به شما بعنوان شجاعترین و معتدلترین نماینده میگم که همه حرفهای شما درست است جز یه قسمت - مشایی چرا تایید نشه - ایشون هم نماینده یه نوع طرز تفکره - مشایی هم باید تایید بشه که وقتی پیروزی هاشمی با فاصله خیلی زیاد اعلام شد هیچ خدشه‌ای وارد نباشه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۵:۲۸

درود بر مرتضی مطهری و فرزندش

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۹:۲۶

تند نروید دوستان عزیز. شاید هاشمی رای نیاورد. آن وقت ممکن است توهم تقلب به شما دست بده و دوباره کشور اسیر فتنه ای مانند 88 شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۵:۳۸

چرا درود بر علی مطهری.!!!!!؟ ایشون هم که مثل دیگران قائل به حذف کاندیدای مخالف سلیقه اش هستند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۸:۵۸

@ نسیم درسته که همچین نظری در مورد کاندیدای مقابل داره اما از حرفاش میشه فهمید داره سعی می کنه چیزی که به نظرش درسته رو بگه و دلیل اون حرفش بی دقتیشه چون در هر صورت به نفع یا ضرر بودن انتخاب شدن یکی چیزیه که همه خودشون باید بفهمنش.برای این کار تجربه لازمه.فرقی که این جا با اروپا داره اینه که این تجربه اونجا با فکر اتفاق میفته. چون جاییه که سال ها به فکر در هر شکلش(هنر،فلسفه،علم و ...)بها داده شده.اما اینجا بیشتر ازمون و خطاییه و بی دقت.تجربه ی 88 در هر صورت یه آگاهی کلی راجع به همه ی جریانا منتقل کرد و از این نظر بد نبود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۵:۴۱

واقعا چطور میشه این طور به دبیر شوراي نگهبان بی احترامی کرد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۶:۴۵

درود خدا بر مردان شجاع در هر عرصه و زمان. در مورد آقایی مشایی واقعا درست گفتن

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۶:۴۵

پس کی ما بزرگ می شیم؟!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۶:۴۷

درود برخاندان با شرف مطهری. ثابت کردی فرزند استاد مطهری هستی و از گفتن حق ابایی نداری

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۷:۰۷

ما از شما تشکر میکنیم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۷:۱۵

مردم ازاد هستند در رای دادن پس لازم نیست کسی بگه به کی رای بدهند تا ...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۷:۲۲

درود به شرف علی مطهری رای همه ما هاشمی برای ساختن ایرانی آباد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۷:۲۸

در انتخابات 24 خرداد با انتخاب آیت الله هاشمی جشنی به وسعت تمام ایران به پا خواهیم کرد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۹:۳۰

از کجا معلوم که هاشمی رای بیاره؟ حواستان باشد در صورتی که رای نیاورد، فتنه ای مانند فتنه ی 88 رواج ندهید. هر کسی که مردم انتخاب کردند، او رئیس جمهور است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۷:۲۹

مردم با ورود اقای هاشمی دوباره شاهد اقتصاد شکوفا خواهند بود و ارزش پول ملی بالا رفته و جایگاه واقعی خود را باز خواهد یافت .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۷:۵۲

آقاي جنتي و همكاران ايشان در جايگاهي نيستند كه در مورد كانديداها ارائه نظر كنند بهتر بگويم اينكار خلاف عرف است كه به بد گوئي نسبت به كانديداها بپردازيم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۸:۱۸

درود بر شرفت مطهری

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۸:۲۸

ما رئيس جمهوري با لباسهاي مندرس كه شبيه افراد معمولي باشد نمي خواهيم . ما رئيس جمهوري مي خواهيم كه مانند همه روساي جمهور دنيا خوب بپوشد و سوار بنز شود و . .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۸:۳۳

به نظر من وقتی مقامات سطح بالا با هم درگیر بشن نتیجه اش ایجاد فتنه توسط دیگرانه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۸:۴۷

دمت گرم داش علی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۸:۵۹

آیا آنروز که سوار بنز طلایی می شدید هم همين نظر را داشتيد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۰:۲۱

لااقل خونه ایشون از خونه فلان میلیاردی آقای هاشمی که باهاش پسرش رو آزاد کرد ارزونتر هست

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۹:۱۱

آیت الله جنتی تایید شده ی امام خامنه ای هستند و حرفشان کاملا درست است. آقای مطهری با این حرف ها آبروی پدرت را نبر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۰:۴۳

آقای بسیجی ،جون مادرتون اینقدر رهبری رو خرج این و اون نکنین.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۹:۲۰

به نظر من آقای جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان نباید این حرفها رو بزنه ایشون داره رفتارهای خودشون رو تو سال 88 تکرار میکنه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۹:۲۸

رحمت خدا بر استاد مطهری.که همچین پسرشجاعی داره.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۰:۵۳

سلام بر مطهري درود بر هاشمي

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۰:۰۰

درود بر شرفت و روح پدرت شاد برای همچین پسری .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۰:۰۳

چرا مشایی باید رد صلاحیت شه؟آقای مطهری شورا رو زیر سوال میبرند(نگهبان)بعد خودشون تنها نظر میدهند,کی ردصلاحیت شه کی بمونه؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۰:۰۶

کدام مدل پژو از بنز آخرین مدل ضدگلوله گرانتر است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۰:۰۶

متأسفانه علی مطهری از همان اول بر خلاف پدر بزرگوارش نون به نرخ روز خور بوده و همواره با متهم کردن نهادهای انقلابی مشوق خوبی برای دشمنان بوده و هست .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۰:۲۳

درود بر تمامی کسانی که از حق مردم دفاع میکنند . زنده باد مطهری / زنده باد هاشمی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۰:۴۷

آقای مطهری شما هم که آره دادش ...تجملاتو دوست داری پس مردمی که نون ندارن بخورن چی به فکر اونا هم هستی که داری میگي بنز چیزی نیست ..البته درسته واسه تو هم بنز چیزی نیست اون حقوقی که تو میگیری منم بودم سوار بنز میشدم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۱:۰۰

...: اگر دفعه ی دیگه برای نمایندگی کاندید شدی ...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۰۷:۵۹

آقای مطهری، بنز مورد نظر معروف است. یک‌سری محدود و شخصیتی تولیدشده و معروف است به" اطاق تانکی"

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۱۸:۲۹

همچین گفتنم پژو ما گفتیم چه پژویی هست. اون چیزی که تو بی بی سی نشون داد پارس بود. بابا یه مقدار انصاف هم خوبه داشته باشین.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۰۹:۱۳

گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۱۱:۵۲

درود برخاندان با شرف مطهری. ثابت کردی فرزند استاد مطهری هستی و از گفتن حق ابایی نداری

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۱۵:۵۰

اقای مطهری ازین بنزای ارزون کجا میفروشم ما باهم یکی قسطی بخریم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۱۴:۳۶

آقای محترم به اصطلاح دموکراتیک.لطفابه شعورمردم توهین نکنید.مردم بافهم ودرک ایران عوامفریبی رادرهرلباسی تشخیص میدن ودرست به همین دلیل هم هست که بین شماوپدرتان خیلی فرق میذارن.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۵۸

درورد بر مرد شجاع درود بر پدر بزرگوارتان الحق که خون آن شیر مرد در رگ شما جاریست درود

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۳:۲۴

درود بر هاشمي كه ظاهر و باطن زندگيش همينه. اين خيلي بهتر از تظاهر به ساده‌زيستيه.