• سه‌شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92023121071

افزایش ظرفیت قطارها برای سفرهای تابستانی

افزایش ظرفیت قطارها برای سفرهای تابستانی

ظرفیت قطارهای مسافری برای سفرهای تابستانی امسال هفت درصد افزایش می‌یابد.

ظرفیت قطارهای مسافری برای سفرهای تابستانی امسال هفت درصد افزایش می‌یابد.

غضنفر فولادی - معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران - به خبرنگار راه ایسنا گفت: برای طرح تابستانی امسال، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ظرفیت ناوگان مسافری را هفت درصد نسبت به وضعیت کنونی افزایش خواهد داد.

وی افزود: ظرفیت ناوگان ریلی در مقایسه با تابستان سال گذشته 14 درصد افزایش ظرفیت خواهد داشت.

فولادی اعلام کرد: طرح تابستانی امسال برای جابه‌جایی مسافران از 11 خرداد‌ماه آغاز می‌شود و تا 10 مهرماه ادامه دارد.

به گفته معاون شرکت راه‌آهن هفت ست ترن‌ جدید ساخت یک شرکت آلمانی سال‌ها در شرکت واگن پارس بود و به دلیل مسائل مربوط به ضمانت امکان ورود به ریل را نداشت که این مشکل حل و هفت ست ترن به ظرفیت ریلی کشور اضافه شد.

وی گفت: نزدیک به 40 واگن دو طبقه وارد سیر در خطوط ریلی کشور شده است و تعدادی واگن دو طبقه دیگر نیز به زودی به ناوگان ریلی کشور اضافه می‌شود.

فولادی با اشاره به ورود چهار ریل‌باس به سرویس مسافری شرکت راه‌آهن افزود: با همه توسعه‌ی ناوگان که هم‌چنان ادامه دارد، برای تابستان امسال به مسافران ریلی خدمات داده می‌شود.

معاون شرکت راه‌آهن اظهارکرد: واگن‌های دوطبقه به صورت عمده در مسیر تهران - مشهد استفاده می‌شوند اما مسیر‌هایی چون شیراز - اصفهان نیز پنج واگن دوطبقه دارند. یک قطار دوطبقه نیز در مسیر تهران - زنجان در تردد است.

وی درباره‌ی نحوه فروش بلیت برای طرح تابستانی امسال با تاکید بر تقویت فروش اینترنتی بلیت قطار خاطرنشان کرد: به جز شرکت جوکار که 60 درصد بلیت را از طریق سامانه خود شرکت و 40 درصد دیگر را از طریق سامانه مرکزی راه‌آهن می‌فروشد، برای تهیه بلیت دیگر شرکت‌ها باید از طریق سامانه‌ی مرکزی راه‌آهن اقدام کرد.

فولادی گفت: شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء نیز بلیت سفرهای تابستانی را از طریق سامانه این شرکت به فروش می‌رساند. ضمن آنکه فروش حضوری نیز هم‌چنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha