• چهارشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92030100440

شاهنامه‌ی نفیس حجت‌الله شکیبا رونمایی می‌شود

شاهنامه‌ی نفیس حجت‌الله شکیبا رونمایی می‌شود

شاهنامه نفیس حجت‌الله شکیبا رونمایی می‌شود.

شاهنامه نفیس حجت‌الله شکیبا رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم رونمایی از نسخه‌ی نفیس «شاهنامه» با نگاره‌های حجت‌الله شکیبا از ساعت 16 تا 18 روز جمعه (سوم خرداد) در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. این کتاب با گزینش شعرها توسط میثم موحدفرد تدوین و به کوشش خانه فرهنگ و هنر گویا با همکاری بنیاد فردوسی منتشر شده است.

در این نشست، حسین الهی‌ قمشه‌ای سخنرانی می‌کند. همچنین نمایشگاه «نیم قرن هنر» استاد حجت‌الله شکیبا با حضور هنرمندان و فردوسی‌شناسان در سه نگارخانه فرهنگسرای نیاوران به کار خود پایان می‌دهد. در این مراسم از ناصر میرباقری، مدیر نشر خانه فرهنگ و هنر گویا به عنوان ناشر برگزیده شاهنامه‌های نفیس، نیز تقدیر می‌شود.

حجت‌الله شکیبا مهرماه سال 1328 در شهر گرگان چشم به جهان گشود. پس از آموزش هنر نگارگری در دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران در زمینه‌های شناخت طبیعت، عکس‌نگاری، سیری در تاریخ ایران از دوره هخامنشیان تا قاجار، نقش بانوان در تاریخ، نگاهی به مدرنیسم و عکاسی، فرم، رنگ و انعکاس نور آثار هنری گوناگونی طراحی کرده است. همچنین با پژوهش‌ در اثرهای سترگ زبان و ادب پارسی، نگاره‌هایی بر پایه دیوان حافظ، خیام، مثنوی معنوی مولوی و شاهنامه فردوسی خلق کرده است.

شکیبا تا کنون کتاب‌های «نقاشی‌های شکیبا»، «نقش عکس در هنر ایران»، «ایران‌دخت»، «رباعیات حکیم عمر خیام»، «به کوروش»، «دیوان حافظ» و «شاهنامه فردوسی» را منتشر کرده است. از دیگر فعالیت‌های هنری او، همکاری با زنده‌یاد علی حاتمی برای تصویرسازی و نگارگری در «سریال هزاردستان» و طراحی نقاشی‌های فیلم‌های «کمال‌الملک» و «دلشدگان» است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha