• سه‌شنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92030704056

الزام درج دبستان و دبیرستان در تابلوی مدارس

عناوین دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی مدارس تغییر کرد

عناوین دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی مدارس تغییر کرد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه عناوین جدید دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی برای سال تحصیلی جدید تصویب شد، گفت: از این پس درج عنوان دبستان و دبیرستان در تابلوی مدارس الزامی می‌شود و دوره‌های تحصیلی به اول تا دوازدهم نامگذاری می‌شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه عناوین جدید دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی برای سال تحصیلی جدید تصویب شد، گفت: از این پس درج عنوان دبستان و دبیرستان در تابلوی مدارس الزامی می‌شود و دوره‌های تحصیلی به اول تا دوازدهم نامگذاری می‌شود.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در 881 جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورا برگزار شد، عناوین جدید پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی به تصویب رسید.

وی افزود: ‌بر اساس این مصوبه نظام آموزشی به دو دوره ابتدایی و متوسطه تقسیم بندی شد که هر یک از این دوره‌ها نیز در دو دوره سه ساله تعریف شد به این معنا که سه ساله اول ابتدایی را دوره اول ابتدایی و سه ساله دوم را دوره دوم ابتدایی نامگذاری می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ همچنین در دوره متوسطه نیز دوره سه ساله اول به متوسطه اول و سه ساله دوم به متوسطه دوم تغییر نام یافت.

نوید ادهم ادامه داد: بر اساس این مصوبه پایه‌های تحصیلی از اول تا ششم در دوره ابتدایی و هفتم تا دوازدهم در دوره دبیرستان تعریف شد.

به گفته وی، بر اساس این مصوبه مکان مدارس نیز در دوره ابتدایی به دبستان، در دوره متوسطه به دبیرستان و در دوره فنی حرفه‌ای و کار و دانش به عنوان هنرستان مصوب شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: طبق این مصوبه مدارس باید تابلوی خود را به عنوان دبستان دوره اول، دبستان دوره دوم، دبیرستان دوره اول، دبیرستان دوره دوم و هنرستان تغییر دهند.

نویدادهم همچنین گفت:‌ در پایان هر دوره تحصیلی به دانش‌آموزان گواهینامه پایان آن دوره اعطا می‌شود و بر همین اساس می‌توان گفت در پایان پایه سوم دبستان، ششم دبستان، اول متوسطه و دوم متوسطه، دانش آموزان گواهینامه پایان تحصیلات دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۳۴

هر دم از این باغ بری می‌رسد

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۳۷

مسخره‌بازي!

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۴۶

مشکل نظام آموزشی فعلی چه بوده که قرار است با این روش حل شود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۵۴

با این کار، مشکل آموزش کشور حل شد!!!!!!!! واقعا دست مسئولان محترم درد نکنه که اینقدر دقیق و موشکافانه، مشکلات آموزش و تحصیل در کشور رو حل میکنند!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۱:۵۹

همه رو به جلو میرن ما رو به عقب. البته صبر کنید، حتما اینطوری نخبه‌ها بیشتر میشن!!

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۰۶

امیدوارم آینده‌ای را ببینیم که نشان‌دهنده رشد فکری تمام محصلین جامعه باشد. اندکی پیشرفت و اندکی علاقه به وضعیت آموزشی خود نشانه‌هایی برای آینده‌ای روشن است. ناپلئون عنوان میکند در زندگی آنقدر شکست خوردم تا با شکست، شکست را شکست دادم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۲۷

خواجه در فکر نقش ایوان است مسئولان عزیز و دلسوز فکر اساسی بفرمائید

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۵۱

آره. همه مشکلات آموزش و پرورش با این نامگذاری حل شد

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۲:۵۸

رواج بیسوادی

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۰۸

با سلام. بهتر است هر تغییر ساختاری در سازمان مهمی نظیر آموزش و پرورش که پیشرفت آن منجر به پیشرفت کل کشور خواهد شد با کارشناسی انجام شود. جای تاسف است که دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص تغییر تابلو در مدارس صحبت کرده و از اصل موضوع غافل است. این امر باعث سردرگمی و مشکلات زیادی برای مدارس و دانش‌آموزان میشود. بهتر است کار را به متخصصین امر داد تا از ایجاد مشکلات در این سازمان مهم جلوگیری شود. نکته جالب آن است که مراجع نظارتی نظیر مجلس نیز از موضوع غافل هستند. با احترام. عضو هیات علمی دانشگاه وزارت علوم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۳:۵۹

عجب تحولی. مبدع این طرح چه کسی بوده؟ مواظب باشید او را ترور نکنند. واقعا تمام مشکلات حل شد. دستتان درد نکند.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۰۳

خداوكيلي كار و زندگي كه ندارن. هر روز يه مدل درست مي كنند. ادامه بديد بالاخره به يك جمع بندي مي رسيد!!!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۰۸

مشكل فقط عناوين بود كه به حمد خدا حل شد!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۱۱

آخه کی این همه به مغزش فشار آورده تا این سیستم راه اندازی بشه. واقعا همش درحال درجازدنیم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۴:۱۲

ایجاد اشتغال یعنی همین کلی از هموطنهای که قرابتی باروسای ادارات دارند مشغول ساختن تابلوهای سردر مدارس ونصب وتعویض انها میشوند.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۱۹:۳۴

خوبه. بازی با کلمات هم در مدارس به واحدهای درسی اضافه بشه خوش می گذره. این چه دردی از محتوی ضعیف آموزشی ما رو حل می کنه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۰:۱۲

سلام بنده معلمی هستم در روستاهای دور افتاده سنندج، نمیخوام در مورد این نام گذاری صحبت کنم ، فقط یک مورد هست که دوست دارم بگم و اینکه آلان که خرداد است و فصل امتحانات و تعطیلی هنوز سرانه دانش اموزی (نفری 15 هزار تومان و 122 نفر مدرسه ما میشود حدودیک میلیون و هشتصد هزار تومن) واریز نکرده اند و مدیر مدرسه از جیب خود برای مدرسه خرج کرده که معلوم نیست کی پس بدهند و این در حالی قرار داد بازیکنان لیگ برتر فوتبال در سال یک میلیارد تومن است . بیایند این مشکلات ریشه ای را حل کنند نه ... .

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۰:۴۲

اخر معلوم نشد اول دبیرستانه یا اول متوسطه حداقل متن خودتون رو درست بنویسید ای کاش بجای عوض کردن اسامی به فکر زیرساختا و کیفیت بودن

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۰:۴۹

کاش از همین الان از واژگان پارسی استفاده می شد.... متوسطه؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۲:۴۳

ایسنا ممنونم که کامنت قبلی من رو تایید نکردید از صدا سیما محافظه کارتر هستید

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۲:۴۸

آيا مهمتر از نظام آمورش و پرورش در كشور نظام ديگري وجود دارد؟چه تقسيم بندي عجيبي!!!متأسفم...

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۲۶ ۱۶:۵۲

نطام قديم بر اساس کارشناسان قديمي بود که واقعا با سختي کارشناسي را گرفتند . طرح جديد اصلا مورد قبول نيست

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۳ ۱۴:۱۱

سلام من سال دوم بیرستانم البته مشکلی دارم که از ره دور دارم امتحان میدم یعنی روزانه نمیرم و فقط تو خونه خودم به خودم درس میدم این ترمی پنج تا کتابو پاس کردم اما ترم بعد نتونستم برم با ماشین تصادف کردم ولی حالا من میخام برم شهرستان و اینکه سال دوم دبیرستان هم امسال برداشته میشه میخواستم بدونم من اگه بخوام برم برای ثبت نام باید برم کلاس دهم چه جوری هس میشه برام توضیح بدین تو همینجا ممنون میشم روز خوش