• جمعه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 92031005928

شرکت ملی صادرات گاز:

تهاتر گاز ایران با برق ارمنستان قراردادی 20 ساله است

تهاتر گاز ایران با برق ارمنستان قراردادی 20 ساله است

شرکت ملی صادرات گاز ایران در بیانیه‌ای توقف صادرات گاز به ارمنستان را تکذیب کرد.

شرکت ملی صادرات گاز ایران در بیانیه‌ای توقف صادرات گاز به ارمنستان را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیانیه شرکت ملی صادرات گاز ایران آمده است: روند طبیعی صادرات گاز ایران به ارمنستان ادامه داشته و توقف صادرات گاز طبیعی به این کشور همسایه را تکذیب می کنیم. لازم به ذکر است قرارداد تهاترگاز ایران با برق ارمنستان قراردادی 20 ساله است و لغو یا تغییر در مفاد یک قرارداد دو جانبه، ساز و کار مخصوص به خود را داشته و تاکنون از سوی مقامات کشور ارمنستان درخواستی مبنی بر قطع یا کاهش صادرات گاز به این کشور نداشته‌ایم.

ایران و ارمنستان در سال 2004 میلادی قراردادی به منظور تهاتر گاز و برق امضا کردند که مطابق با مفاد این قرارداد صادرات گاز از سال 2009 به این کشور آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

در حال حاضر به طور متوسط روزانه بیش از یک میلیون متر مکعب گاز طبیعی از طریق تاسیسات مرزی نوردوز به این کشور همسایه صادر می‌شود که برای انتقال گاز طبیعی به ارمنستان خط لوله‌ای به قطر 30 اینچ و به طول 113 کیلومتر حدفاصل تبریز تا مرز ارمنستان ساخته شده است.

یک قرارداد چهار جانبه برای تسهیل دریافت و ارسال برق ما بین شرکت‌های ملی صادرات گاز و توانیر از طرف ایران و شرکت ایروان تی پی پی و یک شرکت برق در ارمنستان امضاء شده و تا کنون طبق نیاز ارمنستان گاز به این کشور صادر و همکاری با این کشور در زمینه صادرات گاز کماکان به قوت خود باقی است.

پیش از این در خبرها آمده بود که به دلیل خرید سهام شرکت توزیع گاز ارمنستان از سوی شرکت گازپروم روسیه، ارمنستان واردات گاز از ایران را تحت فشار روسیه متوقف کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha