• یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92031207417
  • خبرنگار : 71431

سردار کمالی به ایسنا خبرداد:

ابلاغ مصوبه جدید کسرخدمت‌های سربازی

ابلاغ مصوبه جدید کسرخدمت‌های سربازی

مصوبه جدید تمدید مهلت بهره‌مندی از کسرخدمت‌های مربوط به ایثارگری برای متولدان سال 72 و قبل از آن به یگان‌های نظامی و سازمان وظیفه عمومی ناجا ابلاغ شد.

مصوبه جدید تمدید مهلت بهره‌مندی از کسرخدمت‌های مربوط به ایثارگری برای متولدان سال 72 و قبل از آن به یگان‌های نظامی و سازمان وظیفه عمومی ناجا ابلاغ شد.

سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح، متولدان سال 72 و قبل از آن که وارد غیبت نشده و والدینشان نیز دارای سابقه جانبازی، رزمندگی و ایثارگری هستند، می‌توانند از کسر خدمت‌ها استفاده کنند.

وی در پاسخ به ابهامات و بعضا ناهماهنگی‌هایی که پیرامون اجرای این مصوبه ایجاد شده بود نیز گفت: این مصوبه برای اجرا به تمامی یگان‌های نظامی و سازمان وظیفه عمومی ناجا ابلاغ شده است.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح درباره افرادی که امکان بهره‌مندی از این کسر خدمت‌ها را دارند، گفت: شرط کلی بهره‌مندی از این کسر خدمت‌ها این است که افراد متولد سال 72 و قبل از آن بوده و همچنین وارد غیبت نشده باشند.

کمالی با بیان اینکه این افراد خود در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند، به ایسنا گفت: گروه اول افرادی هستند که هم‌اکنون مشغول خدمت انجام سربازی هستند که این افراد باید به یگان خدمتی والدینشان یا دیگر نهادها و سازمان‌های مربوطه مراجعه و پس از اخذ مدارک مربوط به سوابق ایثارگری آنان، این مدارک را به یگان خدمتی خود داده و از کسر خدمت‌ها بهره‌مند شوند.

وی، گروه دوم را آن دسته از افرادی برشمرد که دفترچه اعزام خود را دریافت کرده و باید برای انجام خدمت سربازی اعزام شوند که این افراد باید با مراجعه به یگان محل خدمتی والدین یا دیگر سازمان‌ها و نهادهای مربوطه، مدارک مربوط به سوابق ایثارگری را گرفته و هنگام اعزام به خدمت، به یگان محل خدمتشان تحویل دهند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دسته سوم واجدان شرایط بهره‌مندی از کسر خدمت‌های مربوط به ایثارگری نیز بهایسنا گفت: این دسته از افراد نیازی نیست فعلا دست به اقدامی بزنند و باید صبر کنند تا هر زمانی که موقع اعزامشان فرا رسید، به یگان محل خدمت والدین یا دیگر نهادها و سازمان‌های مربوطه مراجعه و پس از اخذ مدارک، به هنگام دریافت دفترچه اعزام خدمت، آن را به دفاتر پلیس +10 تحویل دهند.

کمالی از این دسته از افراد خواست از هم‌اکنون به دفاتر پلیس +10 مراجعه نکنند و در زمان مقرر که قصد اعزام به سربازی را داشتند، این مدارک را به دفاتر پلیس +10 تحویل دهند.

به گفته وی، همچنین آن دسته از افرادی که مدارک مربوط به سوابق رزمندگی، جانبازی و آزادگی والدینشان را اخذ کرده‌اند، می‌توانند در زمان لازم و با توجه به وضعیتی که در آن قرار دارند، از آن استفاده کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره برخی از مسائل مطرح شده از سوی مخاطبان ایسنا پیرامون عدم پاسخگویی برخی دفاتر پلیس +10 و ... نیز گفت: ممکن است با توجه به اینکه این مصوبه به تازگی ابلاغ شده برخی از دفاتر پلیس + 10 در جریان آن نباشند.

کمالی افزود: با اجرای این مصوبه، دیگر شرط ثبت کسرخدمت تا پایان سال 90 برای متولدان سال‌های 72 و قبل از آن لحاظ نخواهد شد و شرط مهم این است که آنان وارد غیبت نشده‌ باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۵:۱۲

خوب است استفاده از مزاياي إيثارگري و رزمندگي در قالب كسر دوران خدمت سربازي شامل حال همه باشد و شرط سني متولدين سال ٧٢ به قبل را حذف نمايند تا افرادي نظير فرزنداني كه متولد بعد از سال ٧٢ ميباشند را نيز شامل گردد

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۵:۱۴

خدایا شکرتتتتتتتتتت سردار متشکریم ایسنا متشکریم دمتون گرم خدا بهتون سلامتی بده

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۵:۴۸

سلام. واقعا آقای سردار کمالی خدا عمرتون بده. از زمانی که این خبر رو شنیدم خیلی خیلی خوشحال شدم و به نظر من اینجا عدالت رعایت شد. همچنین باید از سایت خبری ایسنا کمال تشکر رو داشته باشم که خیلی خوب اطلاع‌رسانی میکنه.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۵:۵۳

من الان متولد دی ماه 70 هستم و در دانشگاه مشغول تحصیلم. با توجه به سابقه رزمندگی پدرم که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته و اینکه بنده هم‌اکنون از معافیت تحصیلی استفاده میکنم باید صبر کنم تا پایان فارغ‌التحصیلی یا هم‌اکنون میتونم به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۷:۲۹

لطفا جواب بدید

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۳ ۰۲:۱۸

آقا اگه بعد اعمال کسریت حدود 6 ماه از خدمتت باقی می مونه حتما ترم آینده رو مرخصی بگیر و برو خدمتت رو انجام بده و وقتی خیالت راحت شد برو دنبال ادامه درست.خودت کی می دونی یک دفعه می بینی فردا قوانین عوض شد

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۶:۲۹

ممنون که پیگیر بودید. خدا خیرشون بده. بعد اون قانون که عوض کردن کلا دپرس بودم الان باز یه امیدواری برام ایجاد شد. بعد حالا یه سوال پیش میاد. این مصوبه تا آخر هست یعنی دوسال بعد برداشته یا تغییر نمیکنه چون من الان دانشجویم سال 93 فارغ‌التحصیل میشم من الان اقدامی نکنم چه تضمینی هست 4 ماه بعد این مصوبه رو حذف نکنن؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۶:۵۰

با سلام. بهتره پرسیده شود که مدت این آیین‌نامه تا چه وقت است و چند سال تمدید شده است؟

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۷:۳۳

با سلام با تشكر از سردار كمالي و خبرگزاري ايسنا

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۷:۴۵

با سلام از خبرگزاری ایسنا تقاضا میکنم وضعیت کسانی که به دلیل تحصیل از خدمت ترخیص شده و حال باید با قانون جدید 21 ماه بجای 16 ماه خدمت کنند را پیگیری کند. متاسفانه حدود یک ماه از فراخوان ایسنا برای طرح پرسش های سربازی میگذرد و هنوز به این موضوع پاسخ داده نشده است!

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۸:۰۷

ممنون، یعنی کسانی که در سال 90 نرفتن کسر خدمتشون را ثبت کنن الان میتونن از این قانون استفاده کنن؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۸:۱۵

سلام من الان 14 ماهه که دارم خدمت میکنم. 6 ماه کسری ایثارگری بهم تعلق می‌گیره 4 ماه هم کسری بسیج دارم. با این تفاسیر همین الانش 3 ماه اضافه خدمت کردم :-) ولی بازم خدا رو شکر

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۸:۱۷

سردار کمالی عزیز! در این روزگار سخت اقتصادی اجتماعی جوانانی که توانسته‌اند زندگی تشکیل و به فکر تربیت فرزندان صالحی هستند و در مقابلشان سد سربازی را دارند نیاز به توجه و مشکل‌گشایی شما مسئولان دارند. لطفا این دسته از جوانان را دریابید.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۸:۵۳

فقط و فقط به نفع خودشون کار می‌کنن. برید یه کم عدالتم از علی یاد بگیرید. من به شخصی توهین نمی‌کنم چون تو مرامم از علی یاد گرفتم. تا سربازی نرید حرفای من رو متوجه نمی‌شید. ای کاش خدمت همون 18 ماه می‌موند.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۸:۵۹

خدا خيرتان بدهد ولي اي كاش يك فكري هم براي متولدين بعد از سال ٧٢ بشود. پدرهاي متولدين بعد از سال ٧٢ نيز در دوران جنگ تحميلي با حضور در مناطق عملياتي انجام وظيفه نموده‌اند. اين تبعيض براي چيست؟

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۹:۱۲

سلام. میخواستم بدونم اینکه میگن سربازان امریه مشمول کسر خدمت نمیشن صحت داره؟ ممنون!

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۳ ۰۸:۴۹

لطفا جواب بدبن.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۹:۲۷

سلام من 14 ماه از خدمتم گذشته و 22 ماه ایثارگری پدر دارم ولی وقتی به یگان خدمتی خودم مراجعه می‌کنم می‌گن ابلاغ نکردن به ما. من سپاه خدمت می‌کنم. لطفا جواب بدبد که باید چه کنم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۹:۵۹

خدا خیرتان بدهد. فقط یک سوال به ازای هر ماه چقدر کم میشود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۲۰:۰۳

این تصمیم شایسته‌‌ایه فقط ای کاش مدت خدمت برای افراد تحصیلکرده کم بشه. چون تبعات بدی برای جامعه خواهد داشت. یک جوون تحصیلکرده بعد از 21 ماه خدمت حداقل 26 سال داره. طبعا سن ازدواج بالا میره و مشکل بیکاری هم که هست. به اینام فکر کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۲۰:۴۱

بهترین خبری که تو عمرم شنیدم.خدا خیرت بده سردار کمالی

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۲۰:۴۳

سلام,خوشحالم از این خبر ولی لطفا به این بچه های دوبرادری هم یه کسریه کوچکی بدین تا اینا هم ناامید نشن.ایسنا خواهشا پیگیری کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۲۱:۰۵

فرزند من هم متولد سال 73 است چه فرقی بین فرزند من و متولدین 72 به قبل است؟ آیا این جوابِ مناسبی به 16 ماه سابقه ی جبهه ی من می باشد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۲۲:۲۶

خب مدت زمان سربازی رو کم کنند تا در بودجه صرفه‌جویي بشه. مثلا یک سال بشه سه ماه آموزش، نه ماه خدمت. کلی تو بودجه دولت و نیروهای مسلح صرفه‌جویي میشه. بعد اون رو در ساخت و طراحی ادوات نیروهای مسلح به کار بگیرن

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۲۲:۳۹

سلام دوباره. در جواب اون کسانی که میگن باید متولدین 72 به بعد هم شامل این قانون باشند باید بگم که طبق قانون در سال 90 متقاضیان 72 به بعد به سن مشمولیت نرسیده و همچنین معافیت تحصیلی نیز در اون سال نداشتند پس مشمول قانون سال 90 نمیشن در نتیجه طبق آخرین قانون مصوب مجلس خدمت سربازی اونها محاسبه میشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۲۲:۴۱

راستی یه چیز دیگه یادم رفت بگم. مبنای کسری خدمت سربازی بر اساس همان بخشنامه قبلی یعنی بر اساس هر 1 ماه حضور در جبهه 9 روز از خدمت مشمول کسر میشود. مرسی....

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۲۲:۵۲

ولی این انصاف نیست کسی که باباش کمتر از 30 ماه سابقه جبهه داره فقط یک پسر بتونه از کسر خدمت استفاده کنه. آخه ما چه گناهی کردیم که پسر دوم شدیم؟ ایسنا خواهشا نظرمو بذار

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۲۳:۲۱

سلام آقا خدمت خبرگزاری ایسنا خسته نباشید عرض میکنم و امیدوارم قضیه مهم‌تر از این بحث كه اونم دو برادری هست رو مثل همیشه با قدرت پیگیری کنيد. سرافراز باشید به حق زهرا. یا حق

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۳ ۰۰:۳۵

چرا ماییکه از وسط خدمتمون رفتیم دانشگاه و معافیت تحصیلی گرفتیم و با قانون سال 88 دفترچه پر کردیم و اعزام شدیم الان باید 21 ماه خدمت کنیم؟ چرا باید دوباره دفترچه پر کنیم و ثبت نام کنیم آخه؟ ما که قبلا همه مشخصاتمون ثبت شده. این عدالته واقعا؟! چرا پیگیری نمیکنین؟ بخدا این حق ماست که طبق قانون قدیم باشیم. واقعا نیست سردار جان؟

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۳ ۰۱:۱۱

خدایا شکرت ایسنا ممنون سردار دمت گرم بالاخره یه خبر خوب هم دادی

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۳ ۰۲:۴۱

ایسنا درخواست عاجزانه دارم از شما خواهشا پیگیری کنید یعنی واقعا نباید فرقی بین من که ارشد فارغ التحصیل میشم با دیپلم و ... داشته باشه واقعا حتی یکماه هم نباید کسری بزارن؟ من الان داخل سن 24 هستم به خدا این یک آسیب اجتماعیه امثال من خیلی زیادن که لیسانس یا فوق لیسانس دارن خواهش من از شما اینه که پیگیری کنید ممنون از شما

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۳ ۰۴:۵۶

مبارک. ایسنا جان تو رو خدا برای کسایی مثل من که با لیسانس چند ماه خدمت کردن و الان با فوق لیسانس اومدن خدمت و خدمتشون از 17 ماه به جای اینکه بشه 16 ماه شده 21 ماه ؛ از سردار پیگیر بشید؛ بخدا سن ماها اکثرا 29 ساله. تورو خدا سبب خیر شید. ممنون

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۳ ۰۹:۱۵

لاقل به مناسبت حماسه بزرگ سیاسی یک عفو عمومی اعلام فرمایید و همه را ببخشید

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۳ ۱۰:۰۲

سردار ممنون متشکریم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۱۶:۵۷

این قانون کی به یگانها ابلاغ میشه از هرکی میپرسی میگه ابلاغ نشده توی خبر هم اومده ابلاغ شده داریم اضافه خدمت می کنیم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۲:۱۵

ایوووووووووووووووول سردار کمالی

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۲:۳۰

(سردار ممنون )این دیگه حتما باید تایید بشه ؟ نه؟ هرکی تشکر کنه تایید میشه نظرش ولی اگه کسی اعتراض کنه تایید نمیشه. ایسنا ما ز یاران چشم یاری داشتیم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۲:۴۱

شما رو به خدا ما رو راهنمایی کنید کسری خدمت هام رو به یگانم میبرم میگن هنوز به ما ابلاغ نشده به نظام وظیفه شهرم می برم میگن هنوز به ما ابلاغ نشده در صورتی که در خبرها آمده که قانون تمدید مهلت کسری خدمت ها به سازمان وظیفه عمومی ناجا و یگان های نظامی ابلاغ شده(به خدا با توجه به این کسری خدمت هام که سال 89 هم ثبتشون کردم الان نزدیک به 2 ماه که دارم اضافه خدمت میکنم)یکی منو راهنمایی کنه.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۲:۵۱

سردار دمت گرم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۴:۱۵

تو رو به خدا برای مشمولین اعزام مجدد هم فکری بکنید !

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۶:۳۴

سلام ایسنا ! چرا معافیت 2برادری روش پافشاری نمیکنی؟ منم یکی مثل شما هستم الان میخوام ارشد بخونم نمیدونم برم یا نه! موندم وسط راه... همیشه حرفی دارم میام به ایسنا میزنم ازتون عاجزانه خواهش میکنم پیگیری کنیدتا انتخابات تمام نشده هم مون ایرانی هستیم اگر قرار جنگ بشه ما همیشه به مانند 8سال دفاع مقدس ازناموس ایران و هموطنانمون دفاغ میکنیم به عشق (به خدا جدی میگم) اگر ایران نباشه من درس رو میخوام جیکار؟ چوایران نباشد تن من مباد. ای ایرانی حق هم وطناتو پیگیری کن ای علی دستمون به دامان پرمهرت

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۷ ۱۱:۴۱

من متولد سال ٧٤ هستم . اميدوارم مسؤلين محترم نفراتي مثل من و متولدين بعد از سال٧٢ را هم در نظر بكيرند.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۶ ۱۵:۰۴

متشكرررررررررررررم سردار

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۰:۴۶

سلام من الان سرباز هستم و 8 ماه کسري جبهه دارم ، اما چون متولد 73 هستم نميدن ، بين ما با متولدين 72 چه فرقي وجود داره مگه ؟؟؟ لطفا براي ما هم فکري بکنيد .

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۱۶

چرا اينقدر پارتي بازي مي کنيد از امام زمان بترسيد

avatar
۱۳۹۲-۱۲-۲۷ ۱۴:۲۵

اقاي سردار کمالي فکري هم به حال ما متولدين 73 بکنيد مگه فرق بين 73و72 چيه

avatar
۱۳۹۲-۱۲-۲۹ ۲۳:۴۳

سلام سردار من متولد 73 ام اين چه قانونيه . اشکال نداره حالا ما که 14ماه خدمت کرديم اين 4ماه هم روش اما اين بي عدالتيه