• سه‌شنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92032112374

ضمن تقدیر از محمدرضا عارف و سیدمحمد خاتمی

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از حسن روحانی حمایت کرد

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از حسن روحانی حمایت کرد

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تقدیر از محمدرضا عارف و تشکر از فعالیت‌های سیدمحمد خاتمی برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، حمایت خود از حسن روحانی را اعلام کرد.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تقدیر از محمدرضا عارف و تشکر از فعالیت‌های سیدمحمد خاتمی برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، حمایت خود از حسن روحانی را اعلام کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در بخشی از این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ضمن تقدیر و تشکر از جناب دکتر عارف از اقدامات ارزشمند و اخلاقی آقای خاتمی که بیانگر حرکت عقلانی، اصلاح‌طلبانه و مبتنی بر خردجمعی است سپاسگزاری می‌کند و امید دارد مردم شریف ایران با پیگیری مطالبات اصلاح‌طلبانه خود از جناب آقای روحانی بتوانند ایشان را تجلی حضور و بروز تفکر اصلاح‌طلبی بیابند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«انتخابات ریاست جمهوری تجلی مردم‌سالاری و یکی از مظاهر بهره‌مندی جامعه از حق تعیین سرنوشت است؛ حقی که نه اعطا می‌شود و نه محدودیت‌پذیر است.

انتخاب رییس‌جمهور با رأی بالا مستلزم حضور کاندیداهای حداکثری از سوی سلایق و دیدگاه‌های موجود در جامعه است. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در چند ماه اخیر علی‌رغم همه محدودیت‌های موجود تلاش بی‌وقفه‌ای به منظور فراهم آوردن زمینه حضور اصلاح‌طلبان و علاقه‌مندان به رویه اصلاح‌طلبی در عرصه مدیریت اجرایی کشور معمول داشت، اما محدودیت‌های متعدد مانع از شکل‌گیری حرکت یکپارچه و برگرفته از خردجمعی همه اصلاح‌طلبان در سراسر کشور شد.

توفیق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در دعوت از کاندیدای حداکثری «جناب آقای سیدمحمد خاتمی» جمع‌بندی این شورا با جناب آقای خاتمی مبنی بر دعوت از جناب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با فداکاری و شجاعت ستودنی ایشان به ثمر نشست.

استقبال بی‌نظیر اقشار مختلف مردم در سراسر کشور موجی از امید و نشاط برای برون‌رفت از شرایط بحرانی کنونی جامعه ایجاد کرد و سرمایه‌ای ارزشمند را به وجود آورد که این سرمایه همواره در شرایط بحرانی می‌تواند راهگشا باشد.

لیکن رد صلاحیت غیرمنتظره جناب آقای هاشمی از سوی شورای نگهبان به عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی ایران همچنان مسیر اجماع و انتخاب کاندیدای حداکثری را برای اصلاح‌طلبان محدود کرد. حضور هشت کاندیدا برای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و بیان دیدگاه‌های ایشان موجب شکل‌گیری انتظار جدید مردم شریف ایران از اصلاح‌طلبان گردید.

اعلام مواضع جناب آقای دکتر محمدرضا عارف به عنوان کاندیدایی با تفکر اصلاح‌طلبی و نزدیکی آرای جناب آقای دکتر حسن روحانی به دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه ما را بر آن داشت تا با تلاش برای اجماع، سازوکارهای موجود برای دستیابی به آن را که با ابتکار و مدیریت جناب آقای خاتمی شکل گرفته بود، پیگیری نماییم که ماحصل این اقدامات موجب انصراف شجاعانه و بزرگوارانه جناب آقای دکتر عارف به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان گردید.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ضمن تقدیر و تشکر از جناب دکتر عارف از اقدامات ارزشمند و اخلاقی آقای خاتمی که بیانگر حرکت عقلانی، اصلاح‌طلبانه و مبتنی بر خردجمعی است سپاسگزاری می‌کند و امید دارد مردم شریف ایران با پیگیری مطالبات اصلاح‌طلبانه خود از جناب آقای روحانی بتوانند ایشان را تجلی حضور و بروز تفکر اصلاح‌طلبی بیابند و با توجه به اینکه این انتخابات می‌تواند آغاز جدیدی برای حرکت اجتماعی و سیاسی ایرانیان باشد با همگرایی و همدلی همه نیروهای اصلاح‌طلب موجبات سربلندی ایران و برون‌رفت کشور از شرایط نامطلوب کنونی را فراهم آورند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۱ ۱۵:۰۵

با كاري كه جناب آقاي دكتر عارف كردند مسئوليت ما بيشتر از قبل شد. بر تمامي افرادي كه يه كورسوي اميدي در اين جامعه داشتند واجب است كه نگذارند اين فداكاري آقاي دكتر بي‌ثمر بماند. به خاطر دكتر عارف و خاتمي به روحاني راي مي‌دهيم.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۱ ۱۵:۲۲

احسنت به اين از خودگذشتگي. انتظار ما از شما همين بود. انشاالله با راي به آقاي روحاني اين مردانگي را جبران خواهيم كرد

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۱ ۱۵:۲۸

درود بر هاشمی و خاتمی و روحانی و تشکر از دکتر عارف

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۱ ۱۵:۳۱

درود فراوان بر دکتر عارف و سپاس بیکران از ایشان بخاطر از خودگذشتگی ایشان بخاطر مردم سربلند ایران بزرگ

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۱ ۱۶:۳۹

شجاعت و صراحت كلام دكتر عارف در مناظرات انتخاباتى موجى از اميد در دلها زنده كرد و اكنون اقدام شجاعانه ايشان در جهت اتحاد اصلاح‌طلبان ستودنى است. سلام بر روحانى - تشكر از عارف.