• چهارشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92032918006
  • خبرنگار : 71442

«انتخابات باعث شد سریالمان کمتر دیده شود»

گلایه‌ی تهیه‌کننده «هوش سیاه» از نیروی انتظامی

گلایه‌ی تهیه‌کننده «هوش سیاه» از نیروی انتظامی

تهیه‌کننده‌ی سریال پلیسی «هوش سیاه» با اعتقاد بر اینکه همیشه در سریال‌هایمان ترس و واهمه از قدرت گرفتن ضدقهرمان داریم، گفت: در این سریال به قول معروف موفق شدیم این تابو را بشکنیم.

تهیه‌کننده‌ی سریال پلیسی «هوش سیاه» با اعتقاد بر اینکه همیشه در سریال‌هایمان ترس و واهمه از قدرت گرفتن ضدقهرمان داریم، گفت: در این سریال به قول معروف موفق شدیم این تابو را بشکنیم.

او در عین حال از موفقیت «هوش سیاه 2» ابراز رضایت کرد و گفت: برآیندی که تا به امروز صداوسیما داشته این است که «هوش سیاه 2» به مراتب موفق‌تر از «هوش سیاه 1» بوده است.

فاطمی در گفت‌وگوی خود با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، با اشاره به رضایت خود از زمان پخش این سریال نیز گفت: برای پخش این سریال زمان خوبی را اختصاص داده‌اند اما همان‌طور که می‌دانید همزمان بودن با جریان انتخابات باعث شد که کار کمتر دیده شود.

***

«هوش سیاه 2» موفق‌تر از «هوش سیاه 1»

هوش سیاه

سید مرتضی فاطمی، تهیه‌کننده‌ مجموعه‌ی «هوش سیاه» که این روزها از شبکه‌ سه سیما به روی آنتن می‌رود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از روند ساخت سریال «هوش سیاه»، همزمانی پخش این سریال با جریان انتخابات، بازی بازیگران، سبک کارگردانی مسعود آب‌پرور، شرایط تولید در ترکیه، پروداکشن‌ها و همچنین گله از نیروی انتظامی گفت.

فاطمی با اشاره به اینکه «هوش سیاه 2» مبتنی بر موفقیت «هوش سیاه 1» ساخته شده است، گفت: تلاش کرده‌ایم در قسمت دوم «هوش سیاه» جامعه‌ی هدفمان را گسترده‌تر کنیم و با پررنگ کردن نخبگان و جوانان، داستان را پرکشش‌تر کنیم. اما برآیندی که تا به امروز صداوسیما داشته است این است که «هوش سیاه 2» موفق‌تر از «هوش سیاه 1» بوده است.

در آستانه‌ی انتخابات قدرت امنیتی و انتظامی کشور در حوزه‌ی سایبر را نشان دادیم

این تهیه‌کننده در پاسخ به اینکه آیا همزمان بودن پخش این سریال با جریان انتخابات تاثیری در دیده شدن این سریال نگذاشته است؟ توضیح داد: حتما موثر بوده است. پخش این سریال همزمان با ایامی بود که مردم به شنیدن اخبار بسیار راغب بودند. حاشیه‌ها، مناظره‌ها، برنامه‌های انتخاباتی و... همه‌ی اینها باعث شد تا مردم فرصت کمتری را برای سریال‌ها و برنامه‌های سرگرم‌کننده بگذارند اما چیزی که برای ما مهم است این است که ما هدف دیگری در این سریال داشتیم. تلاش کردیم در آستانه‌ی انتخابات یک بار دیگر قدرت امنیتی و انتظامی کشور در حوزه‌ی سایبر حوزه‌های دیگر را به مردم نشان دهیم.

او در ادامه گفت: تلاش کردیم به مخاطبان اطمینان خاطری بدهیم که در آستانه‌ی انتخابات و ایام انتخابات پلیس قدرتمند و هوشمند رصدی بر ویروس‌هایی دارد که در کشور وجود دارند و با هر گونه خرابکاری سعی می‌کند مقابله کند.

فاطمی در عین حال افزود: سعی کردیم در این سریال پلیسی، پلیس را قدرتمند نشان دهیم و این همزمانی برای ما اولویت داشت.

هوش سیاه

از نشان دادن ضد قهرمان در کشور ما یک مقدار هراس داریم

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره‌ی ویژگی‌ سریال در مقایسه با سایر سریال‌های پلیسی که در آن ضد قهرمان پررنگ‌تر از قهرمان است،‌ توضیح داد: نشان دادن ضد قهرمان در دنیا امر متداولی است اما در کشور ما یک مقدار هراس وجود دارد و این درحالی است که باید به این نکته توجه کنیم که ضدقهرمان ما اگر پررنگ‌تر باشد قهرمان ما هم بیشتر دیده می‌شود. ترس و واهمه از قدرت گرفتن ضدقهرمان را در سریال‌هایمان داریم و این را نیز می‌پذیریم اما ما در این سریال «هوش سیاه 2» به قول معروف تلاش کرده‌ایم این تابو را بشکنیم و در نهایت موفق شدیم که این اتفاق بیفتد اما به هر حال مهم پرداخت و نتیجه‌گیری است. یعنی باید مسوولان هم سعه‌ی صدر داشته باشند کماینکه کمال همکاری را هم در فیلم‌نامه و هم در بازبینی آن داشته‌اند. اما آن چیزی که مهم است برآیند و نتیجه‌ای است که در پایان کار می‌شود گرفت.

هوش سیاه

از بازی گرفتن بازیگران ناراضی‌ام

فاطمی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا با اشاره به رضایت چینش بازیگران در «هوش سیاه 2» گفت: از چینش بازیگران راضی‌ام اما بعضا از بازی گرفتن بازیگران ناراضی‌ام؛ به عنوان مثال نقش شخصیت یاکیده که بَدمن این سزیال است، آنقدر روان است که مخاطب با آن همذات‌پنداری می‌کند. این در حالی است که در بعضی جاها بازیگرانی داریم که مقوایی بازی می‌کنند. حال این هم اقتضاعات و دلایلی دارد و دلیل آن هم این است که کارگردان ما کارگردان فرم‌گرایی است، اما در عین حال بازی‌های درخشانی در این سریال داشته‌ایم.

مسعود آب‌پرور به فرم اصالت می‌دهد

این تهیه‌کننده همچنین با اعتقاد بر اینکه مسعود آب‌پرور کارگردان فرم‌گراست و به فرم اصالت می‌دهد، افزود: اصالت فرم کار تهیه‌کننده را سخت‌تر می‌کند و باعث می‌شود هر تهیه‌کننده‌ای حاضر نشود با ایشان کار کند. همچنین این نوع کارگردان مسیر تولید را باعث پیچیدگی‌هایی می‌کند در نتیجه بعضا درخواست‌ها و انتظاراتی به وجود می‌آید که در سطح اختصاص بودجه‌های رسانه های ملی ما نیست؛ ضمن اینکه رسانه‌ی ملی نیز با در نظر گرفتن همین نکات تلاش می‌کند کمک کند اما کار کردن با این کارگردان که نگاه فرم‌گرایی دارد کار سختی است.

هوش سیاه

در «هوش سیاه 2» شرایط سخت و طاقت‌فرسایی داشتیم

فاطمی در ادامه‌ی صحبت‌هایش به شرایط تولید و دشواری‌های این سریال اشاره کرد و گفت:‌ سال گذشته سالی سخت برای تولید در عموم حوزه‌ها و نه تنها فیلم و سریال و سینما بود. مشکلات و نوسانات بازار ارز باعث شد که ما دو یا سه برابر آنچه برآورد کرده بودیم فشار و هزینه‌های مالی داشته باشیم که این باعث می‌شد هر آن از زیر بار کار شانه خالی کنیم.

او با اشاره به اینکه شرایط کار به حدی می‌رسید که برایمان طاقت‌فرسا بود، توضیح داد: تا حدی که لاجرم و بدون تزریق بودجه نمی‌شد ادامه داد اما صداوسیما تا آنجایی که می‌توانست کمک کرد. با وجود اینکه در حال حاضر نیز حتی برخی مطالبات همکارانمان پرداخت نشده است، اما در شرایطی که تلاشمان این بوده که این کار به نتیجه برسد کار پیچیده و طاقت‌فرسایی بود.

«هوش سیاه» جزو سریال‌های پرلوکیشن است

تهیه‌کننده‌ی «هوش سیاه» با اعتقاد بر اینکه پروداکشن این سریال کاملا متفاوت است، توضیح داد: وجود تجهیزات، امکانات، تعدد لوکیشن از جمله ویژگی‌های این سریال است. بعضا این اتفاق می‌افتاد که در یک روز سه، چهار لوکیشن داشته باشیم و می‌توان گفت که جزو سریال‌های پرلوکیشن است.

او در ادامه همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه ضرورتی داشت بخش‌هایی از این سریال خارج از کشور تصویربرداری شود؟‌ گفت: ضرورت داستان ایجاد می‌کرد که ما این ویروس‌های داخلی را به سرپل‌های خارجی وصل کنیم و کاری که قرار بود در یک ماه انجام شود نهایتا در دو هفته و با صرفه‌جویی و فشردگی کار انجام شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه تصویربرداری در ترکیه بسیار سخت بود و تحت شرایطی بودیم که افزایش هزینه‌های ارز را داشتیم، افزود: حدود 19 ساعت کار می‌کردیم اما خوبی که داشت این بود که حداکثر استفاده را از زمان کردیم تا با کمترین هزینه کار به نتیجه برسد.

وی افزود: صحنه‌های خارجی‌مان در کشور ترکیه تصویربرداری شد، البته چندین صحنه‌ی خارجی هم از لندن داشتیم.

هوش سیاه

و اما گله از نیروی انتظامی

فاطمی همچنین در پاسخ به اینکه نیروی انتظامی تا چه میزان در این سریال همکاری‌های لازم را داشته است؟ گفت: در این زمینه گله‌ای از نیروی انتظامی دارم. معمولا برای تولید هر کاری تهیه‌کننده به تنهایی بر روی سرمایه‌ی رسانه‌ی ملی حساب نمی‌کند، سعی می‌کند با دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها هم همکاری داشته باشد این کار نیز کار ویژه‌ای است که تمام تلاشش بر این است که به دستگاه محترم انتظامی کشور هویت تازه‌ای ببخشد و همه‌ی هدفش این است که نیروی انتظامی را ارتقاء ببخشد لذا بایسته بود که نیروی انتظامی تلاش و کمک بیشتر از این را به ما می‌داد.

او افزود: نیروی انتظامی به صورت عمومی به هر سریالی کمک می‌کند و تجهیزات نظامی می‌دهد در آن حد هم البته به ما کمک کرد اما به نظرم می‌رسد این دوستان بیش از این‌ها می‌توانستند با ما همکاری و مساعدت داشته باشند.

سید مرتضی فاطمی در پایان گفتگوی خود با اشاره به رضایت خود از زمان پخش این سریال گفت: برای پخش این سریال زمان خوبی را اختصاص داده‌اند اما همانطور که می‌دانید همزمان بودن با جریان انتخابات باعث شد که کار کمتر دیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۱ ۱۵:۴۷

بسيار فيلم جالبيست،ولي اگه ميتوايد بازي آنرا دروب سايت بگذاريد متشکريم.وآدرس وب به ايميل بنده ارسال کنيد.