• شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92040100556
  • خبرنگار : 71431

سقوط آزاد کارگر کفاشی پس از حریق در محل کارش

سقوط آزاد کارگر کفاشی پس از حریق در محل کارش

مردی 35 ساله پس از وقوع حریق در محل کارش واقع در منطقه سپه‌سالار، خود را از طبقه چهارم به پایین پرتاب کرد.

مردی 35 ساله پس از وقوع حریق در محل کارش واقع در منطقه سپه‌سالار، خود را از طبقه چهارم به پایین پرتاب کرد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد حادثه حریق در ساعت 11:52 روز شنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه یک، دو، سه و گروه نجات یک را به همراه نرده‌بام به محل حادثه واقع در خیابان ظهیرالاسلام، کوچه آزادیخواه اعزام کرد.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از حضور در محل، مشاهده کردند که حریق در طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه که به کارگاه تولید کیف و کفش تبدیل شده بود، رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش بخش‌هایی از این کارگاه 70 متری را دربرگرفته و در حال سرایت به بخش‌های دیگر بود، به ایسنا گفت: هنگام وقوع حادثه سه کارگر مشغول کار در کارگاه‌ بودند که دو تن از آنان خود را از محل خارج و یک تن دیگر نیز در طبقه چهارم محبوس شده بود که این کارگر به علت ترس و اضطراب ناشی از مصدومیت با حریق، پیش از رسیدن آتش‌نشانان خود را از طبقه چهارم به پایین پرتاب کرد.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان با تقسیم‌شدن به دو گروه، عملیات نجات کارگر و اطفای حریق را آغاز کردند، گفت: یک گروه از آتش‌نشانان این کارگر را که به شدت از ناحیه سر و صورت و همچنین دیگر قسمت‌های بدن مصدوم شده بود را به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

وی ادامه داد: گروه دیگر نیز به طور همزمان عملیات اطفای حریق در این ساختمان را آغاز کرده و پس از مدتی شعله‌های آتش را به طور کامل مهار و اطفا کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره علت قطعی وقوع این حادثه نیز اظهارکرد: علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است، اما آنچه که از تجربه وقوع چنین حوادثی می‌توان گفت این است که نباید در کارگاه‌هایی نظیر کفاشی و ... که مواد قابل اشتعال وجود دارد، از لوازم آتش‌زا مانند گاز و ... در مجاورت این مواد استفاده کرد.

ملکی از افراد شاغل در چنین کارگاه‌هایی خواست هنگام کار با لوازم دارای شعله‌ آتش، حتما فاصله لازم را با لوازم قابل اشتعال ایجاد کنند و در صورت بروز حادثه نیز ضمن حفظ خونسردی، از انجام اقدامات عجولانه خودداری کنند.

به گفته وی، آتش‌نشانان در ساعت 12:30 به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha