• سه‌شنبه / ۴ تیر ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92040401948
  • خبرنگار : 71431

نشر اکاذیب با هدف تنویر افکار عمومی!

نشر اکاذیب با هدف تنویر افکار عمومی!

ماموران فتای سیستان و بلوچستان، عاملان نشر اکاذیب علیه یکی از موسسات آموزش عالی این استان را شناسایی و دستگیر کردند.

ماموران فتای سیستان و بلوچستان، عاملان نشر اکاذیب علیه یکی از موسسات آموزش عالی این استان را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ محمود پارسافر، رییس پلیس فتای سیستان و بلوچستان در این باره گفت: درپی شکایت یکی از موسسات آموزش عالی استان سیستان و بلوچستان مبنی بر این که فرد یا افرادی ناشناس با ایجاد وبلاگی اقدام به انتشار مطالب غیرواقعی و نادرستی علیه آن دانشگاه کرده به طوری که این کار آنان باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی و دانشجویان شده، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

پارسافر با بیان اینکه در مرحله اول وبلاگ مورد نظر مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات و پیگیری‌های لازم برای شناسایی فردی که اقدام به ایجاد مطالب در وبلاگ کرده بود آغاز شد، افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات ردپایی از متهم ناشناس پرونده را به دست آورند و سرانجام یکی از متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

به گفته رییس پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان، متهم دستگیرشده در بازجویی‌ها به همکاری با دو تن دیگر از همکلاسی‌هایش در اقدام به این کار اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه پس از هماهنگی با مراجع‌قضایی دو دختر دانشجو شناسایی و دستگیر شدند، افزود: متهمان در اظهارات خود به بزه مربوطه اعتراف و عنوان کردند با توجه به مشکلاتی که دانشگاه مربوطه دارد با هدف روشن‌شدن افکار عمومی اقدام به ایجاد این وبلاگ کردیم.

به گزارش ایسنا، پارسافر ادامه داد: متهمان دستگیرشده به خیال خود وبلاگ را طوری طراحی کرده بودند که قابل رهگیری و پیگیری نباشد و به هیچ عنوان فکر آن را نمی‌کردند که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شوند.

رییس پلیس فتای سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی یکی از مصادیق جرایم رایانه‌ای است، گفت: مجازات حبس و جزای نقدی از مواردی است که برای این جرائم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha