• یکشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92040905076
  • خبرنگار : 71133

گزارشی از نشست متفاوت «شهرموشها»یی که زنده شدند / «مخمل» سرزده آمد

گزارشی از نشست متفاوت «شهرموشها»یی که زنده شدند / «مخمل» سرزده آمد

حضور عروسک‌های فیلم «شهر موش‌ها‌»، اجرای زنده ترانه معروف این فیلم و همچنین حضور سرزده عروسک «مخمل» خاطرات کودکان دیروز را زنده کرد و کودکان امروز هم از دیدن آنها به شوق آمدند.

حضور عروسک‌های فیلم «شهر موش‌ها‌»، اجرای زنده ترانه معروف این فیلم و همچنین حضور سرزده عروسک «مخمل» خاطرات کودکان دیروز را زنده کرد و کودکان امروز هم از دیدن آنها به شوق آمدند.

به گزارش خبرنگار سرویس سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درآستانه‌ی فیلمبرداری «شهر موش‌ها2» نشستی با حضور مرضیه برومند‌ کارگردان ، محسن شاه ابراهیمی طراح دکور و علی سرتیپی و منیژه حکمت تهیه‌کنندگان این فیلم صبح یکشنبه 9 تیر ماه در سالن اجتماعات باغ موزه زندان قصر برگزار شد.

در ابتدای این نشست حاضران با سبدهایی حاوی عروسک «کپل‌»، گردو ‌، لیوانی با تصاویر موش‌ها و فیلم و مجموعه «شهر موش‌ها» که بر روی صندلی‌ها قرار گرفته بود، مواجه شدند.

اما اجرای نشست که توسط دو عروسک موش بود یکی از ویژگی‌های متفاوت این نشست بود! هر کدام از این دو موش، مدعی بودند سخنگوی فیلم «شهر موش‌ها» هستند و در نهایت پذیرفتند که هر دو با هم مراسم را اجرا کنند.

شهرموشها اولین فیلم برای بچه‌ها بود

مرضیه برومند که به همراه منیژه حکمت در بخش ابتدایی این نشست بر روی سن حاضر شد، در سخنانی یادآور شد: بین سال 60 تا 63 مجموعه «شهر موش‌ها» ساخته شد و سال 63 نیز فیلم سینمایی آن را ساختیم که جزو فیلم‌های پرفروش بود.

وی ادامه داد: تا آن زمان فیلم‌ها خیلی مناسب بچه‌ها نبود و در واقع به بهانه بچه‌ها ساخته می‌شد اما «شهر موش‌ها» اولین فیلم برای بچه‌ها بود، فیلمی موزیکال که مورد توجه قرار گرفت.

می‌خواهیم بچه‌ها را از پای کامپیوتر به سینما بکشانیم

حکمت هم با بیان اینکه سال‌ها به دنبال ساخت یک کار کودک خوب برای کودکان بوده است‌، مطرح کرد: کاری که بچه‌ها را از پای کامپیوتر به سینما بکشاند و خوشبختانه خانم برومند لطف کردند و با این تعهد که ما چیزی برای کار کم نگذاریم، کارگردانی این فیلم را قبول کردند. من هم حاضرم کل زندگی‌ام را بگذارم تا این فیلم ساخته شود و به مدیران فرهنگی که حتی یک خسته نباشید هم به ما نگفتند، بگوییم این کار را می‌توان انجام داد البته آقای میرعلایی از فارابی به ما خسته نباشید،گفتند.

مرضیه برومند با بیان اینکه در این فیلم پرسوناژهای سابق به همراه موش‌های جدید حضور خواهند داشت، گفت: وقتی می‌گوییم «شهر موش‌ها» یعنی درباره یک شهر صحبت می‌کنیم و همین کار را سخت می‌کند.

دعوت از حمید جبلی و ایرج طهماسب

یکی از موشها که مجری نشست بود، درباره حضور حمید جبلی و ایرج طهماسب در این کار پرسید که کارگردان پاسخ داد: با کمال میل از همه آنها دعوت می‌کنم تا خاطره کارهای خوب قبل را تکرار کنند و دوباره دور هم جمع شویم اما واقع‌بین هستم.

در حین صحبت‌های برومند سالن تاریک شد و صدای وحشتناکی از «گربه»ی «شهر موشها» پخش شد و چشم‌های آن در پرده‌ای که پشت سن قرار داشت نمایان شد.

یکی از موش‌ها که اجرای مراسم را برعهده داشت و به شدت ترسیده بود‌، گفت: چه خبر است؟ این از لوکیشن نشست که زندان قصر است و این هم از این وضعیت!

فقط عروسک «کپل» برای ما ماند و از بقیه خبری نیست

در ادامه مرضیه برومند درباره‌ی سرنوشت عروسک‌های «شهر موش‌های 1» مطرح کرد: همه را در کارتونی گذاشتیم و تحویل بنیاد سینمایی فارابی دادیم و فقط یک عروسک «کپل» را پیش خود نگه داشتیم که بعدها آن را به موزه سینما دادیم و در حال حاضر هم از آن همه عروسک، فقط «کپل» مانده و از بقیه عروسک‌ها خبری نیست. البته فهمیدیم تکه پاره‌ عروسک‌ها در شهرک سینمایی غزالی پیدا شده و در واقع همه آنها از بین رفت. مانند بلایی که سر عروسک‌های «خونه مادربزرگه» اومد.

به گزارش ایسنا، در بخش بعدی این نشست یکی از عروسک‌های مجری به عنوان اینکه «سرتیپی چقدر خوش‌تیپی» از این تهیه کننده دعوت کرد به همراه محسن شاه ابراهیمی طراح صحنه به روی سن حاضر شود.

وقتی «گذشته» سوژه‌ی نشست «شهرموشها» می‌شود

سرتیپی در ابتدا در پاسخ «موش» مجری درباره‌ی مافیای پخش و اینکه چرا فیلم «گذشته» اصغر فرهادی در سطح شهر بیلبورد ندارد‌، پاسخ داد: چون یکی از بازیگران فیلم موهای بلند داشته است‌، ارشاد تهران اجازه‌ی تبلیغ نداد و ما هم صرف نظر کردیم اما خوشبختانه فیلم خیلی خوب می‌فروشد و با 12 سینما رکوردهایی را شکسته است.

وی افزود: در سینمای ایران با این چرخه مالی ضعیفش، عنوان مافیا معنا ندارد. ما چه کسی را مجبور کردیم فیلمش را برای پخش به ما بدهد. متاسفانه هر که در سینما کار می‌کند برایش حرف در می‌آورند.

*******

محسن شاه ابراهیمی درباره‌ی دکور «شهر موشها» گفت: یک شهر واقعی را برای عروسک‌ها در حال ساخت داریم که حدود هزار متر مربع می‌شود.

برومند در ادامه صحبت‌های شاه ابراهیمی مطرح کرد که ایشان کار بی‌نظیری کردند که حتما باید دیده شود.

«شهرموشها» اولین فیلم گران بخش خصوصی است

سرتیپی «شهر موش‌ها2» را اولین فیلم گران بخش خصوصی دانست و گفت: ما تا کنون فیلمی با این حجم که کاملا در بخش خصوصی ساخته شود‌، نداشتیم. هفت ماه است مشغول این پروژه هستیم و با عشق کار می‌کنیم. خانم برومند هم بعد از پیشنهادات زیادی که برای ساخت ادامه این فیلم داشتند خوشبختانه بعد از 30 سال پذیرفتند این کار را انجام دهند و ما هم تمام توان‌مان را گذاشته‌ایم.

وی از «کرمان موتور» و «تاژ» به عنوان اسپانسرهای این فیلم نام برد.

حکمت دیگر تهیه کننده «شهرموشها» با بیان اینکه هیچ جا از ما حمایت نکرده‌ است‌، ادامه داد:‌ تنها سردار منتظر المهدی ‌، سوله‌ای را به صورت رایگان در اختیار ما گذاشتند که دکور در آنجا در حال ساخت است و هیچ حمایت دیگری از جایی نشده است.

در ادامه عروسک «مخمل» که صدای آن توسط بهرام شاه‌محمدلو اجرا می‌شد‌، وارد صحنه شد و موش‌های مجری فرار کردند.

حکمت ضمن تشکر از شاه‌محمدلو اظهار امیدواری کرد: فیلم بعدی «خونه مادربزرگه» باشد.

وی همچنین به حضور مرتضی احمدی در این جلسه اشاره کرد که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

برومند گفت: امیدوارم آقای احمدی در «شهر موش‌های»2هم حضور دلگرم کننده‌ای داشته باشند.

در ادامه این مراسم خبرگزاری «موشنا» که در ابتدای این نشست خبرهای آن به صورت طنز در پرده روی سن به صورت زیر نویس مشاهده می‌شد افتتاح و اعلام شد: خبرهای فیلم از طریق این سایت منعکس خواهد شد.

می‌خواهیم سه نسل را کنار هم بنشانیم

به گزارش ایسنا، طرح سوالات خبرنگاران بخش دیگری از این نشست بود که در ابتدا درباره طیف مخاطبان این فیلم پرسیده شد که حکمت پاسخ داد: چند سال دغدغه این کار را داشتم تا سه نسل را با هم در کنار هم بنشانم و فیلمی را برای آنها داشته باشیم، معتقدم «شهر موش‌ها» و اکرانش در عید جواب این دغدغه را خواهد داد.

وی افزود: با توجه به داستان، فضاسازی و مجموعه شرایط معتقدم برای این فیلم، همه بچه‌ها را با بزرگترها در سینما خواهیم داشت.

تهیه کننده این فیلم گفت: تولید فیلم از هفت ماه پیش آغاز شده و شهریور ماه کار را کلید خواهیم زد.

مرضیه برومند هم با اشاره به فیلمنامه این کار اظهار کرد: فرهاد توحیدی با مشاوره من در حال نگارش فیلمنامه است که بسیار هم خوب شده و امیدوارم جواب‌گوی توقعات ما باشد.

دنبال کپی آثار خارجی نیستیم

وی درباره استفاده از جلوه‌های ویژه کامپیوتری برای «شهرموشها» و همچنین رقابت آن با نمونه‌های خارجی با بیان اینکه قصد رقابت نداریم، خاطر نشان کرد: دنبال کپی آثار خارجی نیستیم و می‌خواهیم در این فیلم سینمای اورجینال خودمان را داشته باشیم.

اظهارنظر برومند درباره‌ی کلاه قرمزی

این کارگردان در پاسخ به سوالی درباره رقابت «شهر موش‌ها2» با «کلاه قرمزی» گفت: «شهر موش‌ها2» در کنار «کلاه قرمزی» است مگر می‌شود با بچه‌اش رقابت کند؟ اما اینکه بچه‌ها با مادرشان چه می‌کنند، نمی‌دانم. خود من سعی کردم مثل مادر از کسانی که برای بچه‌ها کار می‌کنند دفاع کنم و معتقدم هرچه قدر کار فرهنگی برای بچه‌ها شود باز هم کم است.

وی افزود: همین که فضای کار عروسکی را زنده نگه داشته شده خوشحالم اما از درجا زدن متاسف می‌شوم و نباید از محبوبیت چیزی استفاده نابجا و از خاطرات خوب گذشته استفاده نادرست کرد.

برومند «شهر موش‌های3» را کاملا متعلق به بچه‌ها دانست و گفت: با دعوت بچه‌ها برای نشست امروز خواستیم بچه‌های این نسل هم که خاطره‌ای ندارند، مشتری ما باشند.

حکمت در پاسخ به سوال دیگری درباره عرضه عروسک‌های این فیلم در بازار اظهار کرد: قرار دادی با یک شرکت معتبر فرهنگی بسته‌ایم و همزمان با اکران، این اتفاق بسیار جذاب را در بخش عروسک خواهیم داشت.

وی به مشکلات مالی تولید این فیلم اشاره کرد و گفت: هزینه‌ها به شدت در حال افزایش است و هر هفته برآورد را عوض می‌کنیم و باید بگویم دست کسانی که اجناس را گران می‌کنند درد نکند! مدیران فرهنگی اگر سینمای کودک را دوست دارند از آن حمایت کنند. هرچند کار ما بدون خسته نباشی و حمایت آنها هم ساخته می‌شود اما امیدوارم وقتی کار ساخته شد آن را به نام خودشان نکنند.

برومند درادامه صحبت‌های حکمت با بیان اینکه زیاد حال و هوای سینما را دوست ندارد، خاطر نشان کرد: روابط را در تلویزیون بیشتر ترجیح می‌دهم واقعا متاسفم وقتی یک کار سخت شروع می‌شود به جای خسته نباشید از همان ابتدا آیه‌ی یاس بخوانیم و هشدارهای مایوس کننده می‌دهیم.

وی افزود: در تمام این مدت گوش من از این حرف‌ها پر بوده است مثلا اینکه با حکمت دعوایت می‌شود‌، پول گرفته‌ و خورده است و به تو نداده‌اند و از این قبیل حرف‌ها. این چه استقبالی است که از کار می‌شود؟ به خدا این پول آنقدر ارزش ندارد که ارتباط و دوستی‌مان را تحت تاثیر آن قرار دهیم.

این کارگردان خطاب به سینماگران گفت: از خانواده سینما می‌خواهم اختلافات را کنار بگذارند و با هم کنار بیایند وقتی خود ما در فضای فرهنگی محدودی حرکت می‌کنیم از رئیس جمهور جدید هم نمی‌توانیم انتظار کاری داشته باشیم.

برومند در پاسخ به سوالی در خصوص اسامی شخصیت‌های این فیلم با بیان اینکه اتاق فکر به او اجازه طرح اسامی را نداده است‌، اظهار کرد: کل کار عروسکی است و تنها ممکن است عروسک «گربه» به صورت تن‌پوش باشد. سختی کار هم به این دلیل است که همه شخصیت‌ها عروسک هستند.

وی با تشکر از عوامل فیلمش از حضور آزاده پورمختار و هنگامه مفید به عنوان گویندگان عروسک‌ها در «شهر موش‌ها1» و «شهر موش‌ها2» در سالن قدردانی کرد.

پایان بخش این نشست اجرای موسیقی «شهر موش‌ها» توسط گروه «پالت» بود که با استقبال زیادی همراه شد.

همایون اسعدیان ‌، فرهاد توحیدی‌، پگاه آهنگرانی‌، حسن نجاریان‌ قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی ‌،مجید جوزانی و غلامرضا موسوی از دیگر حاضران در این نشست بودند.

در حاشیه:

در ابتدا تصاویری از مجموعه «عقاید یک آکتور سینما» پخش شد که قرار است به زودی به تهیه کنندگی حکمت و سرتیپی وارد شبکه خانگی شود.

در دعوت نامه این نشست عنوان شده بود خبرنگاران با یک بچه حضور پیدا کنند که بسیاری از اهالی رسانه با بچه حاضر شده بودند.

قبل از آغاز این مراسم، توسط مجری‌های موش ‌، تصاویری از شهر موش‌های1 با عنوان «خبر دارم‌، خبر‌، بیاین میدان شهر» پخش شد.

عروسک‌های موش در اجرایشان اشاره‌ای به مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری و ائتلاف آنها داشتند.

مرضیه برومند در بخشی از این نشست اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی سایت این فیلم بخشی از خاطراتش را از «شهر موش‌ها» روی آن قرار بدهد.

احمدی و برومند در حاشیه نشست خبری فیلم شهر موشها ۲

گروه پالت در حاشیه نشست خبری فیلم شهر موشها ۲

نشست خبری فیلم شهر موشها ۲

نشست خبری فیلم شهر موشها ۲

مرتضی احمدی و نجاریان در نشست خبری فیلم شهر موشها ۲

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۹ ۱۲:۵۶

آخ جون.......