• شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۲ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92041508510
  • خبرنگار : 71431

پاسخ به تمام سوالات پیرامون مدت سربازی

پاسخ به تمام سوالات پیرامون مدت سربازی

با تصویب و اجرای قانون جدید خدمت وظیفه‌عمومی، کسر خدمت‌ها و معافیت‌هایی که به مشمولان تعلق می‌گرفت، به طور کامل حذف یا دستخوش تغییرات عمده‌ای شد که همین موضوع با انتقادات برخی از مشمولان همراه بود و این افراد بر این باور بودند که نباید مدت خدمت افراد با تحصیلات مختلف یکسان باشد و مواردی نظیر آن.

با تصویب و اجرای قانون جدید خدمت وظیفه‌عمومی، کسر خدمت‌ها و معافیت‌هایی که به مشمولان تعلق می‌گرفت، به طور کامل حذف یا دستخوش تغییرات عمده‌ای شد که همین موضوع با انتقادات برخی از مشمولان همراه بود و این افراد بر این باور بودند که نباید مدت خدمت افراد با تحصیلات مختلف یکسان باشد و مواردی نظیر آن.

سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ‌ به برخی از این انتقادات با بیان اینکه در هر قانونی نمی‌توان شرایط را طوری وضع کرد که همه ضوابط و آیین‌نامه‌های آن به گونه‌ای باشد که باعث ناراحتی افراد نشود، گفت: ما نیز این ادعا را نداریم که قانون جدید سربازی صد درصد عادلانه است، اما به مراتب از قانون پیشین بهتر است و برخلاف اظهاراتی که مطرح می‌شود، تسهیلات در نظر گرفته شده در آن برای مشمولان بیشتر است تا سخت‌گیری‌ها.

وی در پاسخ به اینکه چرا باید طول مدت خدمت افرادی با تحصیلات بالا با افرادی که تحصیلات کمی دارند، برابر باشد، گفت: اگرچه طول مدت خدمت سربازی برای تمامی افراد یکسان است، اما با این وجود تسهیلات مختلفی برای مشمولان دارای تحصیلات دانشگاهی پیش‌بینی کرده‌ایم که به عنوان مثال بر اساس این قانون، نخبگان و استعدادهای برتر که نفرات برتر المپیادها و کنکور سراسری هستند با انجام یک پروژه تحقیقاتی درباره مسایل مملکتی و طی دوره آموزش نظامی کارت پایان‌خدمت می‌گیرند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح همچنین افزود: از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای این افراد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مشمولان دارای تحصیلات دانشگاهی در صورت ارائه پروژه تحقیقاتی پیرامون مسائل امنیتی و دفاعی از 2 ماه تا 21 ماه کسری خدمت دریافت کنند.

کمالی اضافه کرد: با اجرای این طرح بسیاری از مشمولان به دنبال انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای ستادکل نیروهای مسلح رفته‌اند که ما نیز پیشنهادمان به منتقدان این طرح، این است که به جای دریافت چند ماه کسرخدمت، به خاطر مدرک تحصیلی‌شان با ارائه پروژه‌های تحقیقاتی حتی به اندازه تمام طول مدت سربازی کسرخدمت دریافت کنند.

وی ادامه‌داد: موضوع دیگری نیز که برای این افراد در نظر گرفته شده این است که ما تلاش کردیم تا حد امکان از مشمولان دارای مدارک دانشگاهی در مسائل و موضوعات تخصصی استفاده کنیم.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: به عنوان مثال ما از نیروهای تحصیل کرده عموما برای کارهای فکری و تخصصی استفاده می‌کنیم، اما آن دسته از سربازانی که مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارند، در اموری نظیر نگهبانی یا کار نظافتی به کار گرفته می‌شوند که از این حیث نیز میان آنان تفاوت وجود دارد.

به گفته کمالی، اجرای چنین طرح‌هایی نشانگر توجه ویژه ستاد کل به بحث تحصیلات افراد است.

وی همچنین در پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده پیرامون انتقال متهمان به وسیله سرباز و ... با تاکید بر اینکه سرباز برای حفاظت فیزیکی است، گفت: هیچ نهادی حق ندارد از سرباز بخواهد که متهمی را به دادگاه یا کلانتری ببرد و در صورت مشاهده نیز ما با چنین موضوعی قاطعانه برخورد و در صورت لزوم، سهمیه آن نهاد را نیز قطع می‌کنیم.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه‌داد: سرباز نباید با متهمان ارتباط داشته باشد و حتی وارد سلول آنان نیز شود، چرا که ممکن است تحت تاثیر آنان قرار بگیرد.

کمالی افزود: سرباز در قبال حمل متهم و کارهایی به غیر از مسائل حفاظتی، مسئولیتی ندارد و اقداماتی نظیر حمل متهم حتما باید توسط پرسنل کادر انجام شود.

وی همچنین درباره معیاری که برای تعیین طول مدت خدمت‌سربازی محاسبه می‌شود، اظهارکرد: بر اساس قانون، طول مدت سربازی 24 ماه است که ستادکل می‌تواند این مدت را بر اساس تعداد موالید ذکور و نیروی مورد نیاز تغییر دهد. همان‌طور که در سال‌های گذشته که تعداد موالید ذکور بالا بود، مدت سربازی نیز کمتر از مدت فعلی بود.

سرباز

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح به ایسنا گفت: نحوه محاسبه معافیت‌ها و کسر خدمت‌ها نیز تابع همین شرایط است و در صورتی که شمار موالید ذکور بالا باشد، می‌توان مجددا چنین مواردی را اجرا کرد.

کمالی با اشاره به طرح‌های معافیت سه برادری، کسر خدمت‌ها و ... خاطرنشان کرد: مهلت اجرای این طرح تا پایان سال 90 بود و این که گفته می‌شود این طرح متوقف شده، حرف درستی نیست، چرا که زمان اجرای آن به پایان رسیده و فردی جلوی آن را نگرفته است.

وی درباره احتمال کاهش طول مدت سربازی نیز گفت: بنابر رویه فعلی که وجود دارد، به نظر می‌رسد که تا حداقل 10 سال آینده این روند ادامه داشته باشد و نمی‌توان تصمیمات و تغییرات اساسی را در حوزه سربازی اتخاذ و اعمال کرد.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح اضافه‌کرد: اگرچه ممکن است در این مدت در موارد جزئی معافیتی کم یا زیاد شود، اما در ابعاد کلان با توجه به سیر نزولی کاهش جمعیت ذکور، نمی‌توان تصمیم‌گیری خاصی اتخاذ کرد.

کمالی همچنین بحث اقتصادی را نیز از مباحث مهم در امر کاهش مدت سربازی برشمرد و گفت: در صورتی که دولت و مجلس اعتبارات برای استخدام نیروهای جدید در نیروهای مسلح را فراهم کند، قطعا می‌توان طول مدت سربازی را کاهش داد یا از معافیت‌ها و کسر خدمات‌های بیشتری استفاده کرد.

وی همچنین درباره کسرخدمت‌هایی که در حال حاضر به سربازان مناطق مختلف تعلق می‌گیرد، گفت: بر این اساس سربازی در مناطق جنگی و امنیتی سه ماه و سربازی در مناطق محروم بد آب و هوا دو ماه کسرخدمت خواهند داشت.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه‌داد: مدت سربازی برای افراد شاغل در دستگاه‌های دولتی به جز نیروهای حفاظت 24 ماه و مدت آن برای سربازان نیروهای حفاظتی 21 ماه است که اصطلاحا به این سربازان، "سربازان امریه" گفته می‌شود.

سختی خدمت در وعده‌های انتظامی نظیر پلیس راهور و مرزبانی نیز از دیگر انتقاداتی بود که مخاطبان ایسنا پیرامون خدمت سربازی مطرح کرده و خواستار آن شده بودند که کسر خدمت یا تسهیلات ویژه‌ای برای این دسته از سربازان در نظر گرفته شود

کمالی همچنین درباره اظهارات مطرح شده پیرامون سختی خدمت سربازی در برخی از نهادها نظیر پلیس راهور، مرزبانی و ... نیز گفت: اگرچه ممکن است خدمت در برخی از نهادها سخت باشد. اما هر جایی سختی خاص خود را دارد،‌ چرا که ممکن است برخی مدت زیادی را در خیابان‌ها طی کنند، اما برخی دیگر در پادگان‌ باشند؛ اما کیلومترها از خانواده خود دور بوده و بعضا تا چندین ماه آنان را نبینند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان برای این موارد برنامه‌ریزی خاصی کرد، گفت: البته به طور کلی رایزنی‌هایی برای افزایش حقوق سربازان، تسهیل شرایط استخدام و ... انجام داده‌ایم که البته به نظر نمی‌رسد با روند فعلی، در سال 92 نیز شاهد آن باشیم.

مخاطبان ایسنا می‌توانند جدیدترین و آخرین اخبار مربوط به حوزه سربازی را در > اینجا < بخوانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۹:۲۲

اخرش نفهميدم الان سربازي 24 ماه هست يا 21 ماه

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۴:۰۸

بر اساس قانون، مدت سربازي 24 ماه است كه در حال حاضر به 21 ماه كاهش يافته است.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۲:۳۴

ضمن عرض سلام وخسته نباشي به حضرتعالي درخصوص عدم همراهي سرباز با متهم بنده شخصا"شاهد بوده ام يک سرباز نيروي انتظامي به همراه متهم تصادف کرده و فوت نموده که برايم خيلي سخت بود يک سرباز سختکوش با يک تبهکار از بين برود و جان وي بخاطر يک مجرم گرفته شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۲:۴۵

چرا نظام وظيفه براي من اگر به خدمت نروم غيبت منظور مي کند اما خود از قانون مصوب شوراي انقلاب فرهنگي سرپيچي کرده و براي سربازان متاهل هيچ مشوقي ندارد؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۲:۴۶

سردار واقعا خودشون اين توجيه ها رو قبول مي کنن؟ يعني همه کساني که مدرک بالاي تحصيلي دارند بايد برن دنبال کار تحقيقاتي؟ حالا ما که در شرف اعزام هستيم چي؟ آخه تو رو خدا اينم شد حرف؟ يارو دکتري گرفته فوق ليسانس گرفته بايد بره تحقيق کنه درباره مسائل مملکتي مفت و مجاني؟ آخه سردار جون عوض اينکه بگي ما براي نخبگاني که درس خوندن تسهيلات قائل ميشيم کسر خدمت مي‌ديم و ... مي‌گي برن تحقيق بيارن. واقعا ممنون. جواني که سي سالشه کار نداره، مسکن نداره ازدواج نکرده و ... اين جوابش نيست. همون مي‌گفتن آقا همينه که هست 21 ماه قابل تحمل‌تر بود تا بگن نه ما تسهيلات داديم برن تحقيق کنن. سردار جون اون روزي كه در دانشگاه رو باز کرده بودين و شما هم هي معافيت تحصيلي مي‌دادين کاش مي گفتين آقا چه خبره درسم بخوني کار نيست. مدرک بگيري فرقي با زير ديپلم نداري تازه اگه لطف هم کنيم کار نظافتي بهتون نمي‌ديم.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۲:۴۹

سلام لطفا پيگير وضعيت کساني باشيد که پدرشون در حبس ميباشد من پدرم 13 ساله خونه نمياد الان هم زندان هست دادگاه حکم سرپرستي مادر و خواهرمو داده به من بنده بااينکه از دادگاه حکم دارم ولي نميتونم معافيت بگيرم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۷:۱۶

سلام لطفا پيگير وضعيت کساني که پدرشان در حبسه باشيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۳:۰۴

کسر خدمت براي متولدين 1370 تا 1372 براي کساني که از معافيت تحصيلي استفاده ميکنند تا کي پابرجاست؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۴:۱۱

يعني طرف 6 سال درس خونده تازه بره دنبال تحقيق؟ بابا 24 سالمون شدا بعد بگين فساد زياد شد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۱

با سلام تنها راه ايجاد انگيزه و اميد در سربازان متاهل و تحصيل‌کرده کاهش مدت سربازي است. در ضمن کسري تحقيقاتي سالها وجود داشته و بلاتکليفي اين طرح زياد است.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۴:۴۸

بريد خدمت کنيد بيخودي خودتونو خسته نکنيد. گوش شنوا نيست عزيزان!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۵:۰۸

من 2 ساله که هر جا سر ميزنم براي گرفتن پروژه جواب رد ميدن. تکليف ماهايي که براي رشته تحصيليمون پروژه نيست چيه؟؟؟؟ آخه چرا ما تو اين مملکت دنيا اومديم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۵:۲۸

با سلام اولا توجيه‌هاي سردار در مورد مدرک دانشگاهي قابل قبول نيست چون تسهيلات را براي نخبگان قرار داده‌اند دوم اگر همه دوباره بايد يک پايان‌نامه ديگر هم براي کسر خدمت بدند بايد يک سال ديگر براي اين کار صرف کنند. يک ماه کسري خدمت ديگر اين همه منت نمي‌خواهد كه!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۵:۳۸

مدتي پيش سردار كمالي در خصوص معافيت متاهلين اظهار اميدواري كرده بودند و مقرر بود شرايط بررسي و تصميمي مناسب اتخاذ گردد. متاسفانه هنوز خبر جديدي نشده، لطفا با عنايت به مسائل خاص اين قشر از جامعه، مجدد پيگيري فرمائيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۷:۰۶

باسلام پدرم مدت 17 ماه درمناطق جنگي در دوران دفاع مقدس حضور داشت . معافيتي (براي حضور در منطقه) که قبلا وجود داشت و بسياري از آن بهره مند شدند آيا باز وجود دارد يا نه؟ و اگر نه چرا اين حق براي ما ازبين رفته و اگر وجود دارد جزئيات آن را بگوييد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۷:۱۷

برادر،عزيز، جناب!!! تا فساد جامعه رو بر نداشته يه فکر اساسي کنيد. فوق ليسانسم 25 سالمه بعد مي‌گيد بريم تحقيق کنيم که شايد...!! دوستان تصميم‌گيرنده تو رو به خدا شده براي 1 دقيقه هم خودتونو جاي ما جووناي بدبخت بذاريد.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۷:۳۱

چه لطف بزرگي کردن سردار که به فوق ليسانس و دکترا کارهاي نظافتي نمي‌دن و از اون بزرگتر که کار تحقيقاتي ميدن واسه کسر خدمت. آخه سردار، يه سري به بنياد نيروهاي مسلح بزن ببين چه خبره. من خودم تابستون گذشته 05 کرمان خدمت مي‌کردم. اون از وضع برخورد و نظافت دستشويي و ... برعهده ما بود. الان فوق ليسانس قبول شدم رفتم واسه پروژه کسر خدمت، ستاد نخبگان نيرو هاي مسلح، اولا گفتن واسه رشته‌هاي زمين‌شناسي و معدن و نفت پروژه نمي‌تونيم تعريف کنيم. کسر خدمت شاملتون نميشه. دوما اگه پروژه مي‌گرفتم حدود يک سال طول ميکشه که کميسون تشکيل بدن و مقدار کسري خدمتو بگن. سن هم داره زياد ميشه. سردار ما جوونا فقط يه خواهش ازتون داريم که کسري مدرکو برگردونين. بخدا اين حق ما نيست که با يه سيکل مدت سربازيمون يکي باشه. من حاضرم دستشويي هم نظافت بکنم ولي مدت سربازي کمتر باشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۷:۳۴

چرا هر روز این قوانین تغییر می کنند؟! آیا نمی توان روشی را به کار گرفت که هر سال نخواهیم قانون وضع کنیم و مشمولان را دچار سردرگمی؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۷:۳۹

کسي که ليسانس ميگيره در بهترين حالت 21 سالشه يک فرد 21 ساله با ليسانس و بدون سربازي کار و ازدواج و مسکن و... حالا بماند فوق ليسانس به خدا پسرا اگه امکان تشکيل زندگي داشته باشن زود ازدواج ميکنن ولي مسئولين تمام تلاششون اينه که سن ازدواج بره بالا بعدش همايش سن ازدواج و فساد و روابط دختر پسر و ... ميذارن با خرج‌هاي ميليوني عادلانه‌ترين نوع خدمت: 1- براي کارداني و کارشناسي و ارشد و دکتري کسري قائل باشن 2- حالا که خدمت شد 21 ماه پس کسري جبهه پدر به همون شکل برگرده 3- کسري بسيج اگر ساماندهي بشه به طوري که حق کسي ضايع نشه سربازها رو طبق رشته به کار بگيرن واقعا مملکت به جلو ميفته و همه چيز سر جاش قرار ميگيره مهمترين چيز: اينکه بذاريد ما جوونا واسه زندگيمون برنامه‌ريزي کنيم يعني انقد قانون را عوض نکنيد با يک قانون کل زندگي فرد عوض ميشه خب اون جوون سرخورده ميشه کشوري پيشرفت ميکنه که هر فرد براي خودش تا چند سال بعد برنامه‌ريزي کرده باشه به خدا دلسوز اين کشور ما جووناي ايران هستيم ايسنا خواهشا به گوش مسئولين برسون

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۷:۴۶

مگه کار تحقيقاتي که مورد تاييد نيروهاي مسلح باشه کار يه هفته و يه ماهه؟؟ اين کار حداقل چند سال ممکنه طول بکشه و در ضمن کسي که تو رشته‌اي تحصيل کرده که اصلا ربطي به نيروهاي مسلح و کارهاي نظامي نداشته باشه تکليفش چيه؟؟ چرا مث خيلي از کشورها تسهيلات و مزاياي خوب ايجاد نميکنيد تا نيروهاي داوطلب جذب بشن؟ خداييش 24 ماه خيلي زياده ما تا مدرک بگيريم ميشه 24 ساله‌مون تا بريم بيايم ميشيم 26 تا کار پيدا کنيم و جا پامونو سفت کنيم ميشه 30 سال. بعد ميگن چرا سن ازدواج رفته بالا!!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۷:۵۶

با سلام طبق قانون تصويب شده سال 90 معافيت مددجويان کميته امداد يکي از فرزندان مشمول معافيت ميشود حتي اگر فرزند ديگر معافيت کفالت گرفته باشد. اما وقتي درخواست را در پليس +10 ثبت کردم و مدارک را به نظام وظيفه شهرستان مي برم مي گويند ما چنين قانوني نداريم در حالي که در سايت نظام وظيفه اين مورد صريحا ذکر شده است. لطفا اين مورد را پيگيري بفرماييد.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۸:۰۵

من متولد 72 هستم معافيت تحصيلي دارم و بابام 25 ماه جبهه دارد. شامل کسري خدمت من ميشود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۸:۱۶

فرماندهان پليس راهور بايد ترتيبي اتخاذ کنند که سربازان وظيفه در ازاي هر ماه خدمت در پليس راهور از 3 روز کسري خدمت برخوردار شوند ( به علت سختي کار – بدي آب و هوا – سرپا ايستادن مداوم زير نور آفتاب و آلودگي هوا – ديسک کمر – کم خوني – ضعف جسماني – بي حالي - ...)

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۸:۲۱

من که هفت ماهم بيشتر نمونده اين هفت ماهم ميکشم و بالاخره هم تموم ميشه ميره ولي آقاي کمالي هميشه اينطور نميمونه اينو بدونين که جواناي ايراني خاطره خوبي از شما ندارن.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۸:۲۶

اصلا سربازي خوب و مدت سربازي هم خوب !!! سربازان وظيفه به عنوان بخشي از نيروي هاي مسلح از حقوق و مزاياي قانوني برخوردار ميشوند – سربازان وظيفه مثل پرسنل کادر ( پايور) بايد بتوانند از وام قرض الحسنه يا وام خريد خودرو و ... استفاده کنند . سبد کالا و به خصوص سبد کالاي ماه رمضان بايد به همه سربازان وظيفه اعطا شود . ( تلاش و کوشش سربازان وظيفه به مراتب بيشتر از پرسنل کادر است و سربازان وظيفه بيش از هر قشر ديگري مستحق اين سبد کالا هستند ) .

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۸:۳۵

تو رو خدا کسري مدرک تحصيلي رو برگردونيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۸:۵۹

بر خلاف گفته هاي جناب آقاي موسي کمالي خدمت در نيروي انتظامي ( راهور – پليس راه – مرزباني ) به مراتب سخت‌تر از خدمت در پادگان است – چون: 1- خدمت در پادگان از صبح تا ظهر است و پس از پايان وقت اداري همه افسران وظيفه به همراه پرسنل کادر به منزل ميروند و سربازان صفر هم در آسايشگاه پادگان استراحت مي کنند ولي افسران پليس راهور حتي هنگام عصر هم بايد خدمت کنند / 2- در روزهاي جمعه و در روزهاي تعطيل پادگان تعطيل است و درب پادگان بسته است و افسران وظيفه به منزل مي روند ولي متاسفانه افسران وظيفه نيروي انتظامي ( راهور ) حتي روزهاي جمعه هم بايد خدمت کنند – در روزهاي پنجشنبه ساعت 12 پادگان تعطيل ميشود و همه افسران وظيفه به منزل ميروند ولي در نيروي انتظامي بايد از صبح تا شب خدمت کنند – ( يعني تا اينجا افسران وظيفه ناجا 4 تعطيلي جمعه و 6 تا تعطيلي شيفت عصر را از دست دادند ) – خدمت در پادگان يعني خدمت در هتل – حالا شما قضاوت کنيد خدمت در راهور سخت است يا در پادگان؟ خدمت در راهور بايد به صورت شيفت باشد يعني يک روز خدمت و روز بعد استراحت در خانه

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۹:۰۱

همه ميگند بايد بري سربازي تا به نظام خدمت کني من که خدمت رفتم ولي اي کاش هرگز نميرفتم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۹:۳۵

من 18 ماه خدمت داشتم . با خيال راحت وسطاي خدمت رفتم دانشگاه ، گفتم درس مي خونم ، مدرک مي گيرم ، از خدمتم کسر ميشه ... چهار سال تحصيل داره تمام ميشه، کسري نمي دن هيچ ، فراري ها بخشيده مي شن ، من که يک روز غيبت هم نکرده بودم ، تا حالا 3 ماه اضاف خوردم (18 ماه به 21 ماه) اگه مي دونستم شايد مسير زندگيم چيز ديگه اي بود!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۹:۵۷

با چند نفر از دوستانم با مدرک ارشد مهندسي رفتيم بنياد نخبگان تا کار تحقيقاتي بگيريم. حدود يک ماه يکسره دنبال تهيه مدارک و پر کردن فرم ها بوديم. بعد گفتن برين خبرتون ميکنيم. بعد از سه ماه تنها به يکي از بچه ها زنگ زدن و گفتن اگر پروژه مي خواي بايد هر هفته حضوري بياي تهران گزارش بدي. واقعا بايد دست سردار و همکارانشون رو بوسيد که اينقدر به فکر آسون کردن سربازي جوونا هستن...!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۲۰:۰۹

سردار گفته سربازهاي تحصيل کرده به کارهاي خدماتي و نگهباني گمارده نميشن! من از روز اول (ارديبهشت 91 مرزباني) تا الان هم نگهباني ميدم و هم تو معاونتي که مشغول هستم کارهاي خدماتي مثل نظافت و شستشو انجام ميدم!!! نه فقط من بلکه به جرئت ميگم 90 درصد سربازهاي تحصيل کرده شرايطي مثل من دارند. نکته ديگه زماني که من دفترچه خدمت رو پست کردم خدمت 18 ماه داخل دفترچه ذکر شده بود اما به يکباره و بدون اعلام قبلي خدمت رو کردن 21 ماه! آيا اين انصافه؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۲۱:۵۵

بيچاره ما که اين همه درس خونديم آخرشم هيچ فرقي با بقيه نداريم. پس انصاف کجاست؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۲۲:۲۰

اينقدر بحث بيخودي نکنين و وقت خودتون رو الکي هدر ندين. مثل يه مرد برين خدمت کنين و سرتون رو بالا نگه دارين و اينقدر عجز و التماس نکنين. اگه مردين

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۰۰:۱۲

واقعا وقتی به وضع خودم و نظرات بقیه نگاه میکنم از ته دل آه میکشم. دوستان تمام این فشارها به سرباز بخاطر اعتباراتی هست که مجلس برای نیروهای مسلح در نظر میگیره. به جمله سردار توجه کنین میگن اگه اعتباری تخصیص بدن کسری، معافیت و ... افزایش پیدا میکنه. سردار ماه رمضون خیلی برات دعا میکنیم من موندم چی بگم واقعا چی باید گفت؟ خدا تو از رگ گردن به ما نزدیکتری چرا به داد ما نمیرسی؟ من دیگه فقط امیدم به خودته ...

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۰۰:۴۸

لطفا راجع به قانون معافيت دو برادري پرسش کنيد. آيا احتمال دارد باز هم به اجرا در بيايد؟ ممنون

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۰۱:۰۱

سربازي بايد حرفه اي بشه. چرا بودجه مملکت رو صرف سربازي ميکنيد که فقط دو سال در حال خدمته؟ در ضمن يک جوون بعد از تحصيل بايد بره سراغ کار و زندگيش نه تلف کردن زمان اونم به مدت دو سال!!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۰۸:۱۰

سلام. بنده اعزامي 90 هستم. بعد 5 ماه ارشد قبول شدم که کاش نميشدم. بعد رفتن به دانشگاه قانون سربازي از 18ماه به 21 عوض شد. سوالم اينه که آياخدمت من 18 ماه هست يا 21؟ دوم اينكه بنده بايد دفترچه اعزام به خدمت پست کنم يا برم محل خدمت سابقم براي ادامه سربازي؟ لطفا پاسخ دهيد. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۱۰:۲۲

نتيجه ي فعاليت هاي فله اي و بي حساب و کتاب که در چند سال گذشته به بهانه هاي مختلف مثل سه برادري و ... صورت گرفت اين شده است که الان ديگران بايد به پاي معاف شده‌هاي بي ضابطه سال‌هاي قبل بسوزند. چرا؟ چون نظام وظيفه فکرش را نمي کرد اين گونه با کمبود نيرو مواجه شود و از اين رو تمامي شرايط معافيت را حذف کند و به اين شکل ناعادلانه تمامي نيروهاي نخبه و تحصيلکرده اين کشور رااسير خدمت سربازي کند. جناب سردار بهتر است تصميم‌گيري‌هايتان را کمي معقول‌تر کنيد تا مجبور نباشيد براي هر سري که جوانان اين کشور مي‌آورند هي شما هم کلاه بياوريد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۱۳:۰۱

با سلام حالا من چي من که دوره پدافند هوايي رو ديدم و درجه هم گرفتم ولي تنها افتادم رسته پياده. لب مرز با عراق قصر شيرين اينها که ميگن که ارتش مرز نداره بر عکس مرز داره مرز خطرناک داره حالا از همه چيز جدا باشيم هيچي نداره اينجا برق آب و ... تازه هنوز خدمت در آنجا که منطقه عملياتي و جنگي است 19 ماه است. اين انصافه؟ من خودم اهل استان سيستان و بلوچستانم ببينيد چقدر راه بايد برم تا آنجا برسم و بعد بهم هيچ توي راهي و تسهيلاتي نميدند. کل مرخصي‌هام 17 روز بيشتر نبوده و 60 روز توي منطقه بودم که فقط سه روزش توي راه بودم و ... اين يعني خدمت من تا کي بايد اينطوري باشه؟؟؟!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۱۳:۰۶

از سردار کمالي بپرسيد. اول اينکه براي 10 سال آينده بر چه استدلالي هر خانواده‌اي 3 فرزند پسر داشته باشن که 2تاشون سربازي رفته باشن و يکيشون معاف بشه؟؟ البته نيروهاي مازادشون رو معاف کن. اگر آماري از اين مواليد براي 10 سال آينده دارن چرا منتشر نميکنن که ما جوانان رو قانع کنن؟ چرا ستاد کل معافيت 2 برادري را همانند معافيت 3 برادري كه براي مدتي محدود موافقت شده بود اجرا نميکند؟؟؟ اين در حاليست که مجلس تصميمگيري در مورد اين قانون رو به ستاد کل سپرده است ... و اين در حالي بود که ستاد کل در مورد اجراي معافيت 3 برادري که دو سال و نيم هم اجرايي کردن صحبتي از کمبود نيرو در پادگانها نکردن ... اگر قانون معافيت 2 برادري رو با شرايطي از جمله سن پدر بالاي 65 سال و حتي براي مدت زمان محدود (مثلا 6 ماهه) و 2 تا از برادران هم ازدواج کرده باشن و در شهر ديگري ساکن باشن و ..... اجرايي کنند از تعداد مشمولين اين قانون هم کاسته شده و مشکل کمبود نيرو هم مرتفع ميگردد و در ضمن اين معافيت فقط در زمان صلح هست

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۱۳:۴۱

آقاي سردار کمالي من به شخصه به عنوان يک افسر وظيفه راهور استان گيلان که روزانه14 ساعت سرپا مي ايستم و هر 14 روز يه روز استراحت ميکنم متاسفم. کاش فرزندانتان هم مثل ما خدمت ميکردند تا بفهميد چه دردي رو تحمل ميکنيم.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۱۳:۴۳

هيچ کدوم از اين صحبت ها درست نيس من خودم ليسانس کامپيوترم با 13 ماه سابقه خدمتي به خدا يک شب خواب پست ميدم پست دکل. نظافت مجموعه هم ميکنم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۱۳:۴۷

از دست اينا کاري بر نمياد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۱۷:۱۷

عدالت اينه= اگر شخصي ?? ماه در جبهه خدمت داشت يک فرزند معاف مي باشد و اگر در يک خانواده ?فرزند و يک پدر جمعا ?سال خدمت داشت فرزند بعدي معاف نمي باشد. حساب کردم اگه حقوق اين ?سال طبق وزارت کار پرداخت مي شد حدود ?? ميليون بايد دولت پرداخت کند که متاسفانه نه تنها معافيتي اعمال نکردن بلکه بيگاري را بر ما تحميل کردند. فرمول حقوق هم به شرح ذيل مي باشد: ?*??=?? ماه ??*???????=?????????

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۱۷:۵۶

ايسنا يه سوال دارم لطفا راهنماييم کنين ايميل گذاشتم. چه کسي بر فعاليتهاي ستاد کل نظارت ميکنه؟ تا جايي که ميدونم فرمانده کل قوا مقام معظم رهبري بر فعاليت اين ستاد نظارت دارند يا مجلس؟ وقتي يک بچه يه کار اشتباه ميکنه بايد شکايتشو پيش پدرش کرد خواهشا تمنا دارم راهنمايي کنين که چه شخص يا ارگاني نظارت بر کار ستاد کل دارند. ميگن کمبود سرباز دارن ولي کسري خدمت رو تمديد ميکنن و يا بدنبال معافيت افراد متاهل هستن در صورتي که مصوبه مجلس رو (معافيت دو برادري) که 4 سال از تصويبش گذشته رو اجرا نميکنن.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۱۸:۴۲

با سلام و احترام عطف به خبر مندرج در سايت شما قرار بود آيين نامه جديد بخشش اضافه خدمت ناشي از غيبت اوليه(سنوات) با اولويت متأهلين از ابتداي تيرماه اجرايي شود. با مراجعه به يگان خدمتيم متوجه شدم اقدامي نشده. با توجه به نزديک شدن موعد ترخيص سربازان اعزامي پس از خرداد 91(آخرين عفو سنوات) که داراي کسري خدمت ميباشند ابلاغ عاجل آيين نامه مذکور ضروري بنظر ميرسد. لطفاً از سردار کمالي استعلام و پاسخ داده شود. سپاس

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۷:۰۶

با سلام. چرا قانون معافيت دو برادري به اجرا در نمي آيد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۹:۵۲

همين آقاي کمالي سال 90 بهمن ماه گفت سربازي تا آخر نود و دو 18 ماهه .... حالا داريم ميبينيم .... همين آقا گفت در قانون جديد به تحصيلات اهميت بيشتري ميديم ديديم تا دکترا همه 21 ماهن ... نهاد ناظر به ستاد کل کجاست؟ شکايت داريم خب

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۲۲

ايسنا جان ميشه لطف کني 1- آدرس دقيق ستاد کل را بگي؟ 2- دوباره هر چه زودتر بري از سردار کمالي بپرسي که شما که گفتي: ((سربازي در مناطق محروم بد آب و هوا دو ماه کسرخدمت خواهند داشت)) چرا به به بومي هايي که در اين مناطق خدمت مي کنند تعلق نمي گيره. من در خوزستان هستم و دماي هوا از فروردين بالاي 40 بوده و از خرداد هم هميشه 49 به بالا و گردو غبار هم خوراک هر روزمونه. حالا آقايون ميگن چون شما بومي هستين بهتون تعلق نمي گيره. حرف من اينه اگه براي همه است خوب آقاي کمالي بياد تو تلويزيون بگه کسر مناطق بد آب و هوا شامل همه ميشه. اگر هم فقط شامل غير بومي ميشه، اين سوال را ازش بپرسين مگه بومي ها آدم نيست: گرماي هوا را درک نمي کنن؛ گرد و غبار و... براشون ضرر نداره؟ ممنون (ايميل گذاشتم لطفا به ايميل ارسال کنيد)

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۰۱ ۲۳:۵۹

بنده يک فوق ليسانس مملکتم که اي کاش هيچ وقت فوق ليسانس نميگرفتم، تو 28 سالگي فوق ليسانسم را گرفتم و رفتم خدمت سربازي، تا خدمت تموش شه ميشه 30 سالم... حالا من خير سرم فوق ليسانس کي کار پيدا کنم کي پس انداز جمع کنم و کي ازدواج کنم؟! بخدا اين مدت زمان خدمت براي تحصيل کرده ها باعث مي شه سن ازدواج بره بالا و هزارتا مکافات و بدبختي.. چاره اي بيانديشيد نذاريد بشه نوش دارو پس از مرگ سهراب

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۷:۱۸

سنوات رو ببخشيد تو رو خداااااااااااا

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۲۱:۰۲

باسلام اگرلطف بفرماييدوشرايط پذيرش و محورهاي مختلف طرح هاي تحقيقاتي راهم تواين سايت بذاريد.ممنون مي شويم

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۱۹ ۰۰:۱۸

با سلام من سرباز سپاه الغدير يزد مي باشم سرباز اداري مي باشم از ساعت 6.30تا 14 در اختيار واحد هستم ولي بعد از ساعت اداري در شيفت قرارگاه از من استفاده مي شود. با عرض پوزش آيا سرباز اداري هم بايد پست بدهد.

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۲۰ ۱۳:۵۰

آيا کسري يک ماه براي سربازان ليسانس در سپاه هنوز وجود دارد؟ لطفا جواب بديد

avatar
۱۳۹۲-۱۲-۰۲ ۲۰:۴۸

سلام من در چشم راستم يه لکه ي سفيد دارم که روي هر چيزي مي افتد اون چيز محو مي شود اين لکه در آزمايش بينايي سنجي روي علامت ها مي افتد و محو و ناپيدا مي شود آيا من با اين مشکل معاف ميشوم لطفا جواب رو به ايميلم ارسال کنيد hame4752s@gmail.com

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۳ ۱۰:۳۵

کسی که متولد یک کشور خارجی باشد ومحل صدور شناسنامه اش هم در آن کشور باشد چند ماه کسری خواهد داشت؟