• یکشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 92041609367
  • منبع : نمایندگی فارس

واگذاری صدور مجوزهای ایجاد و تکمیل تأسیسات گردشگری به بخش خصوصی در فارس

واگذاری صدور مجوزهای ایجاد و تکمیل تأسیسات گردشگری به بخش خصوصی در فارس

ایسنا/فارس در نشست هم‌اندیشی واگذاری تصدی‌گری صنایع دستی، سرمایه‌گذاری و گردشگری فارس به بخش خصوصی که در شیراز برگزار شده بود، صدور مجوزهای ایجاد، اصلاح و تکمیل تأسیسات گردشگری تا مرحله بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شد.

در نشست هم‌اندیشی واگذاری تصدی‌گری صنایع دستی، سرمایه‌گذاری و گردشگری فارس به بخش خصوصی که در شیراز برگزار شده بود، صدور مجوزهای ایجاد، اصلاح و تکمیل تأسیسات گردشگری تا مرحله بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه فارس، در پی تشریح و تبیین روند واگذاری تصدی‌گری‌ها در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی نشست تخصصی امروز با حضور مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و رؤسای مجامع اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی برگزار شد.

قدرت‌الله تاج‌بخش، رییس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در این جلسه با اشاره به اجرای این طرح مهم گفت: این واگذاری بر اساس اصل 44 قانون اساسی و ماده 24 قانون خدمات مدیریت کشوری و مصوبه هیأت محترم وزیران انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با احصاء و تعامل بخش خصوصی و همکاری با کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در جهت بسط و توسعه صنعت گردشگری استان اقدامات مؤثر و مفیدی در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شود.

صغری رنجبر، سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز در این نشست گفت: آئین‌نامه‌های اجرایی صدور مجوزها در ابتدا در کار گروه تخصصی سازمان تبیین و جهت اجرا به بخش خصوصی ابلاغ می‌شود.

رنجبر همچنین اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری صدور مجوزهای ایجاد، اصلاح و تکمیل تأسیسات گردشگری تا مرحله بهره‌برداری و فرآیند صدور مجوز و نظارت بر عملیات ساختمانی پروژه‌ها تا مرحله تجهیز و بهره‌برداری، به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

بنا بر این گزارش، همت محمدی، معاون صنایع دستی فارس نیز در این نشست اظهار کرد: صدور مجوزهایی شامل اعلامیه تأسیس، پروانه تولید کارگاهی، بازارچه‌های صنایع دستی وکارت شناسایی صنعت‌گری از حوزه صنایع دستی به اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس واگذار می‌گردد.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست نیز، حکمت‌نیا، سرپرست معاونت گردشگری ضمن تشکر از تعامل سازنده و ارزنده و نیز بهره‌مندی از تخصص و توانمندی والای بخش خصوصی به واگذاری صدور مجوز، نظارت، درجه‌بندی، نرخ‌گذاری مراکز اقامتی به اتحادیه جامعه هتل‌داران و نیز صدور پروانه بهره‌برداری دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اشاره کرد.

همچنین، در پایان این نشست، یک باب خانه تاریخی تملک شده به عنوان خانه‌های تشکل‌های غیردولتی رسما افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha