• سه‌شنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92041810998
  • خبرنگار : 71191

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان:

گاهی محوطه هگمتانه کنترل‌شده آتش زده می‌شود

گاهی محوطه هگمتانه کنترل‌شده آتش زده می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان گفت: دو آتش‌سوزی رخ‌داده در محوطه‌ی تاریخی «هگمتانه» کار عوامل انسانی است که خوشبختانه هیچ آسیبی به این محوطه و بناهای تاریخی آن وارد نکرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان گفت: دو آتش‌سوزی رخ‌داده در محوطه‌ی تاریخی «هگمتانه» کار عوامل انسانی است که خوشبختانه هیچ آسیبی به این محوطه و بناهای تاریخی آن وارد نکرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دو روز پیش چهار هکتار از علوفه‌ها در محوطه‌ی تاریخی هگمتانه که بناهای تاریخی موجود در این محوطه را احاطه کرده‌اند، در آتش سوختند.

علیرضا ایزدی - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان - در این‌باره به خبرنگار ایسنا توضیح داد: با توجه به این‌که در بخش‌هایی از محوطه‌ی هگمتانه در فصل بهار، علوفه سبز می‌شود، امسال نیز به‌دلیل خشکسالی بدی که در همدان داشتیم، این علوفه‌ها رشد بیشتری داشتند و دو آتش‌سوزی‌ عمدا یا سهوا در این محوطه اتفاق افتاده است.

وی با تأکید بر این‌که گاهی علوفه‌های موجود در محوطه به‌صورت کنترل‌شده توسط مسوولان محوطه‌ی هگمتانه آتش زده می‌شوند تا از جمع شدن حشرات موذی در منطقه جلوگیری شود، گفت: زمانی که آتش‌سوزی دوم در هگمتانه رخ داد‌، همکاران در محوطه حضور داشتند و خوشبختانه آن آتش سریع کنترل شد. در آتش‌سوزی دو هفته‌ی پیش نیز با توجه به تحقیقاتی که انجام شده، به‌نظر می‌رسد ته‌سیگار یکی از مسافران باعث بروز این اتفاق شده است .

او با بیان این‌که آتش‌سوزی‌های رخ‌داده هیچ مشکلی برای این تپه‌ی تاریخی ایجاد نکرده است، ادامه داد: در این آتش‌سوزی‌ها فقط علوفه‌ها سوخته‌اند، حتی در مواقعی نیز که اعضای محوطه‌ی تاریخی هگمتانه علوفه‌ها را به‌صورت کنترل‌شده آتش می‌زنند، فقط خود علوفه‌ها می‌سوزند و هیچ آسیبی به هیچ نقطه‌ای از محوطه وارد نمی‌شود.

وی آتش زدن این علوفه‌ها را راحت‌ترین کار برای جلوگیری از رشد آن‌ها و تجمع حشرات موذی دانست و افزود: امکان این‌که علوفه‌ها را برای آتش زدن به جای دورتری ببریم وجود ندارد. این محوطه حالت یک باغ را دارد که نمی‌توان کاری برای آن انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha