• سه‌شنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92042515811
  • منبع : مجلس شورای اسلامی

دیدار سفیر نروژ در تهران با رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و نروژ

سفیر نروژ در تهران صبح امروز (سه شنبه) با وحید احمدی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نروژ دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر نروژ در تهران صبح امروز (سه شنبه) با وحید احمدی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نروژ دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، احمدی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور خواستار گسترش روابط دوستانه ایران و نروژ در عرصه‌های گوناگون شد و گفت: ایران ونروژ از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی برای افزایش سطح همکاری‌ها و گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین برخوردارند که می‌توان از آنها در جهت ارتقاء سطح مراودات دوستانه دو کشور بهره برد.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نروژ در ادامه این دیدار با تاکید بر اهمیت مناسبات پارلمانی در ارتقاء سطح روابط کشورها، خواستار افزایش تعاملات میان پارلمان‌های دو کشور بویژه گروه‌های دوستی پارلمانی گردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گسترش مناسبات ایران و نروژ به سود دو ملت است گفت: نباید اجازه داد برخی مسائل سیاسی بر مناسبات تجاری، اقتصادی وفرهنگی دو کشور تاثیر منفی بگذارد و لازم است تا با شناخت زمینه‌های همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف، به توسعه سطح روابط فیمابین کمک کرد.

عضو کمیسیون کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بی‌تاثیر خواندن تحریم های ناعادلانه غرب علیه کشورمان نسبت به آغاز فصل نوینی در روابط دو کشور اظهار امیدواری کرد.

سفیر نروژ در تهران نیز در همین دیدار با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران،‌ بر اهمیت توسعه روابط با کشورمان در سیاست خارجی نروژ تاکید کرد و گفت: نروژ خواستار گسترش سطح مناسبات دوستانه با ایران در عرصه‌های مختلف بویژه مناسبات پارلمانی و گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی است.

وی در پایان این دیدار بر لزوم استفاده از فرصت‌های پیش‌ آمده برای حل مشکلات موجود در روابط ایران و اروپا تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha