• دوشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 92043119009

مدیر اداره‌ی حجم سازمان زیباسازی شهر تهران:

«مجسمه‌ها به فضای شهر آرامش و زیبایی می‌بخشند»

«مجسمه‌ها به فضای شهر آرامش و زیبایی می‌بخشند»

مدیر اداره‌ی حجم سازمان زیباسازی شهر تهران در پی انتشار فراخوان مجسمه‌های شهری‌، گفت: مجسمه‌ها بخشی از زیبایی شهر هستند که باعث ایجاد حسن آرامش می‌شوند.

مدیر اداره‌ی حجم سازمان زیباسازی شهر تهران در پی انتشار فراخوان مجسمه‌های شهری‌، گفت: مجسمه‌ها بخشی از زیبایی شهر هستند که باعث ایجاد حسن آرامش می‌شوند.

سیدمجتبی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره‌ی دلیل اعلام فراخوان مجسمه‌های شهری گفت: موضوع استفاده از تندیس‌های حجمی و مجسمه‌ها در سطح شهر‌، چند سالی است که در مجموعه‌ی شهرداری تهران به صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی مستقل در ذیل فعالیت‌های فرهنگی هنری شهردرای پیگیری می‌شود. در سال‌های اخیر با اهمیتی که موضوع استفاده از آثار هنری در فضای شهر پیدا کرده‌، این مساله از نظر کمی و کیفی روند رو به رشدی داشته است.

او به تاثیر استفاده از مجسمه‌ها در فضای شهر اشاره و اظهار کرد: از آن جا که فضای شهری محیطی زنده‌، پویا و محل تردد شهروندان است‌، مجسمه باید علاوه بر ایجاد حس امنیت،‌ آرامش بخش هم باشد، فضایی که مردم از تردد در آن لذت ببرند، در کنار کارهای مختلف اعم از تزئینات‌، گسترش امکانات رفاهی و زیباسازی‌، استفاده از مجسمه‌ها هم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

موسوی همچنین درباره‌ی تعامل هنرمندان با سازمان گفت: در این رابطه تعامل بسیار خوبی با هنرمندان مجسمه‌ساز داشته‌ایم، خوشبختانه هنرمندان برای زیباسازی و توسعه‌ی فرهنگ و هنر شهر اقدامات موثر و مشارکت بالایی داشته‌اند، با تلاشی که در جهت اعتمادسازی هنرمندان انجام شده‌، استقبال خوبی را از طرف آنها شاهد بوده‌ایم و تا کنون به طرق مختلف مثل برگزاری سمپوزیوم‌ها و فراخوان‌ها از آنها دعوت به همکاری کرده‌ایم.

او همچنین درباره‌ی نحوه‌ اعلام فراخوان مجسمه‌های شهری و داوری‌ها گفت: این فراخوان در راستای برنامه‌های گذشته و خط مشی‌های تعیین شده است که در طی آن می‌توانیم کلیه‌ی ایده‌ها و طرح‌ها را در سایه‌ی مشارکت حداکثری هنرمندان گردآوری کینم و بعد از فرآیند داوری و انتخاب آثار برگزیده آن‌ها را در فضاهای شهری مورد استفاده قرار دهیم.

موسوی افزود: با توجه به اینکه موضوع این فراخوان آزاد و در سبک‌های انتزاعی و واقع گرایانه است،‌ به نوعی عام‌ترین و گسترده‌ترین فراخوان سازمان در حوزه‌ی مجسمه‌های شهری است و فرصتی است که آخرین ایده‌های روز مورد بررسی قرار بگیرد، نگاه ما در این فراخوان به سمتی است که هنرمندان گمنام و مستعد نیز برای ارائه‌ی طرح و ایده‌های خود فرصت و مجالی داشته باشند.

مدیر اداره‌ی حجم سازمان زیباسازی در پایان خاطر نشان کرد: آثاری که انتخاب و در فضای شهر نصب می‌شوند به نوعی سرمایه‌های فرهنگی و هنری و میراثی برای آیندگان هستند. به همین علت تاکید خاص این فراخوان بر بالا بودن کیفیت آثار است و از هنرمندان دعوت می‌کنیم نگاه کیفی به طرح‌ها داشته باشند و در جهت ارتقای کیفی محیط شهری فعالیت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha