• جمعه / ۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92050402089
  • خبرنگار : 71431

تیربرق بلای جان پرایدنشینان شد

تیربرق بلای جان پرایدنشینان شد

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از برخورد مرگبار سواری پراید با تیربرق خبر داد.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از برخورد مرگبار سواری پراید با تیربرق خبر داد.

سرهنگ رضا سلبی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات مهمترین تصادفات ترافیکی رخ داده در جاده‌های کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته، اظهارکرد: بنابر اعلام پلیس‌راه استان اردبیل، تصادف میان یک دستگاه سواری پراید با پژو پارس در کیلومتر 19 جاده اردبیل – آستارا سبب مرگ یک تن در صحنه و جراحت دو تن دیگر شد.

وی علت این حادثه را که در ساعت 16 روز چهارشنبه رخ داد، تغییر مسیر ناگهانی از سوی راننده پراید اعلام کرد.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین از تصادف مرگبار میان سواری پراید با تریلی ولوو در استان یزد خبرداد و افزود: به دنبال این حادثه که در ساعت 22:40 روز چهارشنبه در کیلومتر 149 جاده یزد – طبس رخ داد، دو تن جان خود را از دست داد و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

به گفته سلبی، انحراف به چپ از جانب راننده سواری پراید علت این حادثه اعلام شد.

وی با بیان اینکه تصادف میان یک دستگاه کامیون، سواری پژو 405 و وانت پیکان در کیلومتر 60 اتوبان کاشان به قم، مرگ یک تن را رقم زد به ایسنا گفت: دو تن دیگر نیز در پی این حادثه که به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله‌نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی وی رخ داده، مجروح شده‌اند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از حریق یک دستگاه تریلی تانکر ولوو در جاده شریف‌آباد به گرمسار در استان تهران خبر داد و گفت: یک دستگاه تریلی تانکر ولوو که حامل گازوئیل بود با یک دستگاه وانت‌نیسان برخورد کرد و پس از آن واژگون و دچار حریق شد، اما خوشبختانه در این حادثه که در ساعت 9:35 صبح روز پنجشنبه رخ داد، مورد فوتی و مصدومی نداشتیم و تنها ترافیک سنگینی در مسیر ایجاد شد.

سلبی با بیان اینکه این حادثه در کیلومتر 3 جاده شریف‌آباد رخ داد، اظهارکرد: علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهور توجه‌نکردن به جلو از جانب راننده تریلی ولوو اعلام شد.

وی با اشاره به وقوع تصادف منجر به فوت در بلوار آیت‌الله نجفی همدان، خاطرنشان کرد: در این حادثه که در پی برخورد یک دستگاه سواری پراید با تیربرق رخ داد، دو تن جان خود را از دست دادند و سه تن دیگر نیز مجروح شدند.

به گفته رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، علت این حادثه که در ساعت 20:27 پنجشنبه شب رخ داده، تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده پراید اعلام شد.

سلبی از برخورد یک دستگاه اتوبوس ولوو با کناره پل در کیلومتر 28 جاده یزد به کرمان خبرداد و افزود: در این حادثه که در ساعت 3:46 بامداد روز جمعه به علت ناتوانی در کنترل وسیله‌نقلیه به علت خستگی و خواب‌آلودگی راننده اتوبوس رخ داد، هفت تن مجروح شده‌اند که پنج تن از آنان به شکل سرپایی مداوا شدند.

وی با اشاره به وقوع دو تصادف منجر به جرح در استان سمنان نیز خاطرنشان کرد: در حادثه نخست که در ساعت 6:20 روز جمعه رخ داد، واژگونی یک دستگاه پراید در کیلومتر 52 جاده شاهرود به سبزوار، سبب جراحت پنج تن شد.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: در حادثه دوم نیز که وقوع آن ساعت 7:35 گزارش شد، یک دستگاه سواری پراید در کیلومتر 38 جاده گرمسار به سمنان واژگون شد که پنج مجروح بر جای گذاشت.

سلبی علت هر دو حادثه واقعه را توجه نکردن به جلو از جانب راننده‌های دو پراید اعلام کرد.

وی درباره مهمترین علل وقوع تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور نیز اظهارکرد: تخطی از سرعت مطمئنه، توجه‌نکردن به جلو، رعایت نکردن حق‌تقدم، انحراف به چپ و خستگی و خواب‌آلودگی راننده در صدر علل بروز رانندگی در جاده‌های کشور بود که از این میان 32 درصد از تصادفات به واژگونی منجر شد و شش درصد نیز مربوط به برخورد وسایل نقلیه با عابران پیاده بود.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی کشور نیز اظهارکرد: برابر آخرین گزارشات واصله، جاده‌های کشور از ترافیکی روان و آرام برخوردار است.

سلبی همچنین با اعلام شماره تلفن 88255555 از شهروندان خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در جاده‌های کشور و همچنین امدادرسانی به حوادث احتمالی، با این شماره تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha