• جمعه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92051105828
  • خبرنگار : 71431

انهدام باند سرقت با کلکسیونی از جرایم

انهدام باند سرقت با کلکسیونی از جرایم

رییس پلیس آگاهی تهران‌بزرگ از انهدام باند 35 نفره سارقان، جاعلان و کلاهبرداران در پایتخت خبر داد.

رییس پلیس آگاهی تهران‌بزرگ از انهدام باند 35 نفره سارقان، جاعلان و کلاهبرداران در پایتخت خبر داد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،پرونده‌ای تحت عنوان "سرقت از داخل خودرو" در نوزدهم خردادماه پارسال حسب دادخواهی فردی از طریق کلانتری 119 مهرآبادجنوبی، برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت و در انجام تحقیقات محتویات پرونده حکایت از آن داشت که سارق یا سارقان با دستبرد به خودرو اقدام به سرقت دسته‌چک و مدارک شناسایی کرده‌اند که هماهنگی‌های لازم با شعبه بانک صادرکننده دسته‌چک انجام شد و سرانجام در پنجم تیرماه پارسال، فردی با در دست داشتن یک فقره از چک‌های مسروقه به بانک مراجعه کرد که با هوشیاری کارمند بانک و هماهنگی بعمل آمده، وی دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی‌تهران منتقل شد.

دارنده چک در تحقیقات اولیه عنوان کرد که از مسروقه‌بودن چک هیچ اطلاعی نداشته و این چک را بابت فروش یک دستگاه کپی از شخصی ناشناس دریافت و دستگاه را از طریق پیک به آدرسی مشخص در خیابان سبلان تحویل داده است.

کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس‌آگاهی، با مراجعه به نشانی به دست آمده در خیابان سبلان به تحقیقات پرداخته و اطلاع پیدا کردند که یکی از متهمان سابقه‌دار در زمینه سرقت، جعل و کلاهبرداری به نام «مهدی- ت» 34 ساله در این مکان اقدام به اجاره واحد مسکونی کرده و با همدستی چند تن دیگر که همگی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار هستند، به صورت سازمان یافته اقدام به سرقت از داخل خودرو شهروندان در سطح شهر تهران کرده و از این مکان به عنوان محلی برای تردد و انجام هماهنگی‌های لازم برای اقدامات مجرمانه استفاده می‌کند.

همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که «مهدی- ت» به همراه تعدادی از همدستانش تحت تعقیب دادسراهای ناحیه 1، 10، 27 و 14 تهران و همچنین پایگاه‌های یکم، هفتم، هشتم، ادارات پنجم، چهاردهم و بیستم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار دارند.

اقدامات پلیس برای شناسایی هویت تمامی اعضای گروه، محل‌های تردد و مخفی‌گاه‌های آنان آغاز و سرانجام مخفی‌گاه اصلی سرکرده گروه «مهدی- ت» در محدوده میدان خراسان - خیابان صفاری شناسایی شد.

با شناسایی مخفی‌گاه سرکرده گروه و با اطمینان از حضور وی در مخفی‌گاهش، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، در بیستم مردادماه پارسال در یک عملیات اقدام به دستگیری سرکرده گروه در مخفی‌گاهش کرده و در همان بازرسی‌های اولیه از مخفی‌گاه وی، ده‌ها فقره چک‌های متعلق به مالباختگان، مدارک شناسایی مختلف و فرم‌های مجعول بانکی کشف و توقیف شد.

با به دست آمدن مدارک شناسایی و استعلام صورت گرفته درباره مدارک مشخص شد که تمامی مدارک مکشوفه سرقتی است و متهم اصلی پرونده نیز در تحقیقات اعتراف کرد که با همدستی 35 تن دیگر از اعضای گروه شامل 15 جاعل مرد، سه جاعل زن، هشت مالخر، شش سارق مرد ، یک سارق زن و دو کلاهبردار اقدام به ده‌ها فقره سرقت از خودرو شامل وجه نقد، مدارک شناسایی، دسته‌چک، لپ‌تاپ و ... کرده و در ادامه با استفاده از چک‌های مسروقه اقدام به کلاهبرداری‌های کلان در تهران و دیگر شهرهای کشور کرده‌اند.

در ادامه با بهره‌گیری از اطلاعات بدست آمده از سرکرده گروه، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اعضای گروه و همچنین شناسایی شیوه‌های ارتکاب جرم توسط این گروه حرفه‌ای و سابقه‌دار در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و طی چندین ماه اقدامات پلیسی و انجام ده‌ها عملیات جداگانه در نقاط مختلف شهر تهران و سایر شهرهای استان‌های تهران و البرز، هر 35 عضو دیگر این گروه اعم از سارقان، جاعلان و کلاهبرداران دستگیر و در بازرسی از مخفی‌گاه‌های آنان مقادیر بسیار زیادی از چک‌های مسروقه متعلق به شعبات مختلف بانک‌های کشور به همراه مدارک شناسایی، اوراق مجعول بانک‌های مختلف، 37 دستگاه لپ‌تاپ، انواع مهرهای جعلی و لوازم دیگر کشف و توقیف شد.

در ادامه تحقیقات و درباره نحوه انجام کلاهبرداری توسط این گروه از سارقان مشخص شد که اعضای این گروه ابتدا با استفاده از مدارک شناسایی متعلق به مالباختگان اقدام به افتتاح حساب در بانک‌های مختلف کرده و پس از اخذ دسته‌چک اقدام به کلاهبرداری کلان کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ با اعلام این خبر گفت: در پایان رسیدگی به این پرونده با شناسایی ده‌ها مالباخته، از مالباختگان برای حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی دعوت، مدارک و اموال آنها مسترد و پرونده نیز در تیرماه امسال تحویل شعبه 11 بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران شد و متهمان نیز با قرارهای قانونی روانه زندان شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha