• شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92051206479
  • منبع : مطبوعات

12 مرداد، سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

12 مرداد، سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت 12 مرداد ماه، سالروز تاسیس این شورا با موافقت امام خمینی(ره) پیامی صادر این شورا را یکی از ارکان و بنیان‌های اصلی تبلیغات انقلاب عنوان کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت 12 مرداد ماه، سالروز تاسیس این شورا با موافقت امام خمینی(ره) پیامی صادر این شورا را یکی از ارکان و بنیان‌های اصلی تبلیغات انقلاب عنوان کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این پیام آمده است:

«دوازدهم مرداد ماه مصادف با سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

این نهاد که یکی از ارکان و بنیان‌های اصلی تبلیغات انقلاب محسوب می‌گردد که رسالت سیاستگذاری، مدیریت و هماهنگ نمودن مراسم، آئین‌ها و مناسبت‌های انقلاب اسلامی را بر عهده داشته و تاکنون سعی و تلاش بسیاری در خصوص انجام این رسالت خطیر و وظیفه‌ی مهم نموده است.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بیست و دوم بهمن 1357، نظام جمهوری اسلامی پس از قرن‌ها به عنوان اولین نظام بر پایه مبانی اسلام ناب محمدی «صلی الله علیه و آله و سلم» «فقاهت پویا» و «عدالت محورانه» در جهان شکل گرفت.

از نخستین روزهای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، موضوع مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در عرصه‌های مختلف نظام به عنوان نماد و تبلور مردم‌سالاری دینی و تجلّی جمهوریت نظام مورد توجه ویژه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی« رحمت ا... علیه» و سایر مسئولان کشور قرار گرفت چرا که نقش اصلی مردم در سرنگونی رژیم طاغوت و پاسداری از دستاوردهای انقلاب به ویژه مقابله با توطئه‌های مختلف استکبار و عوامل داخلی آن در سال‌های آغازین انقلاب، بسیار برجسته بود.

این حضور چشمگیر در دوران هشت سال دفاع مقدس و حماسه‌آفرینی آنان نقش ویژه‌ای ایفا نمود و در دوران سازندگی کشور و دیگر عرصه‌های انقلاب، حضور گسترده و پرشور امت نستوه و سلحشور ایران اسلامی همواره یکی از عوامل تعیین‌کننده و مهم در مقاطع پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. از این رو، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در "12 مرداد ماه سال 1359" با موافقت حضرت امام خمینی «رحمه‌ا... علیه» تأسیس شد.

این شورا در طول عمر بیش از سه دهۀ خود که همزاد با پیروزی انقلاب اسلامی است ، همیشه مورد حمایت توده ها و آحاد مختلف مردم و مورد نظر نظام و حمایت بی دریغ رهبری نظام چه در دوران امامت حضرت امام خمینی ( ره) و چه در دوران زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان تریبون اعلام مواضع ملت و نظام محسوب شده که این خود پشتوانه ای عظیم وگنجی تمام ناشدنی برای شوراست. این شورا از چنان اهمیت وجایگاهی در نظر رهبر معظم انقلاب بوده است که ایشان در توصیف این شورا فرمودند: این شورا یکی از کهن‌ترین و پرسابقه‌ترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی که بر اساس یک نیاز واقعی و صادقانه در کشور به وجود آمده و در طول سالیان متمادی، با تحولات گوناگون، آن نیاز را همواره مورد نظر داشته باشد و حق عمل و اقدام را به جا آورده است.

این شورا زیر نظر نماینده معزز ولی فقیه و مرکب از جمعی از نهادهای انقلاب اسلامی و دستگاه‌های مختلف که عمدتاً در حوزه‌های تبلیغی، ارتباطی، فرهنگی، اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای فعالیت دارند آغاز به کار کرد.

در این میان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با توکل به خداوند سبحان و بهره‌مندی از منویات داهیانه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» و استفاده بهینه از تمام توان و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود و سایر نهادها و سازمان‌های مؤثر و شخصیت‌های رشته علمی و فرهنگی توانسته در این رهگذر با برپایی، هدایت و سیاستگذاری راهپیمایی، تظاهرات و برگزاری مناسبت‌ها به ادای وظیفه تاریخی، شرعی و قانونی خود در چارچوب‌های قانونی نظام بپردازد که خلق حماسه 23 تیر 1378 و 9 دی 1388 و راهپیمایی‌های باشکوه روز جهانی قدس و 22 بهمن از این گونه‌اند.

این شورا می‌کوشد که در حفظ و ترفیع موقعیت به دست آمده خود سعی و تلاش وافر نموده و به منظور ارتقاء جایگاه خود در اذهان و افکار عمومی و ارتقاء نقش موثر خود در بزرگداشت ایام‌الله انقلاب و شناخت لحظه‌ها با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری از هیچ کوششی دریغ ننماید.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha