• یکشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 92051306943

آخرین گزارش عملکرد معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان

مرضیه اکبرآبادی: موانع در برابر ورزش بانوان زیاد است

مرضیه اکبرآبادی: موانع در برابر ورزش بانوان زیاد است

معاون ورزش بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: امیدوارم در آینده بانوان با اراده بیشتر از سد موانعی که در مسیر ورزش قرار دارد، عبور کنند و به موفقیت‌های بیشتری برسند.

معاون ورزش بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: امیدوارم در آینده بانوان با اراده بیشتر از سد موانعی که در مسیر ورزش قرار دارد، عبور کنند و به موفقیت‌های بیشتری برسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرضیه اکبرآبادی، معاون ورزش بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، شب گذشته (شنبه) در جمع نایب رییسان بانوان فدراسیون‌های ورزشی گزارشی از عملکرد خود در دوران معاونت ارائه داد و اظهار کرد: چهار سال است که من با این عنوان با شما همکاری می‌کنم، در گذشته هم به عنوان نایب رییس بانوان یکی از فدراسیون‌ها در کنار شما بودم. در این جلسه جمع بندی مختصری درباره تصمیم‌ها و اقدامات این معاونت برای رشد ورزش بانوان ارائه خواهم داد.

او ادامه داد: به جرات می‌توان گفت فعالیت بانوان در حوزه ورزش نزدیک به 300 درصد افزایش داشته است و در این دوره ما به عرصه حرفه‌ای ورزش قدم گذاشته‌ایم و کسب مدال و مقام مناسب در مسابقات بین‌المللی هم در بین بانوان رشد داشته است.

اکبرآبادی تصریح کرد: فعالیت در ورزش همگانی و قهرمانی به ترتیب 6 و 300 درصد رشد داشته است. وقتی می‌گویم حوزه قهرمانی رشد کرده است یعنی در بحث اردوها، پشتیبانی قبل از اعزام اعم از انتخابی‌ها، اردوهای تدارکاتی داخل و خارج از کشور، شرکت در تورنمنت‌های دوستانه و حضور در مسابقات رسمی هم رشد ‌داشته‌ایم و این جزو افتخارات جمع حاضر در این نشست است.

مرضیه اکبرآبادی درباره مسابقاتی که بانوان در آن حضور داشته‌اند، گفت: در تمامی مسابقات رسمی که امکان حضور در آنها را داشتیم شرکت ‌کرده‌ایم و این حضور در واقع حضور صرف نبوده و همراه با موفقیت بوده است نظیر آنچه که در مسابقات کسب سهمیه المپیک، پارالمپیک و ورزش‌های دیگر به دست آمده است و موفقیت اخیر فوتبال و فوتسال که در طول سال‌های قبل بی‌نظیر است.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش در ادامه سخنان خود، افزود: با توجه به فضاهای سیاسی که درست شده است و در برخی از مواقع اجازه حضور بانوان به دلیل پوشش در مسابقات داده نمی‌شد، ولی برای از بین رفتن این فضا گام اول را فدراسیون جهانی فوتبال و گام‌های بعدی را فدراسیون‌های رشته‌های رزمی مثل کاراته، تکواندو برداشتند و با اجازه حضور بانوان در مسابقات جایگاه ویژه‌ای در عرصه بین‌المللی نصیب بانوان ایران شد.

مرضیه اکبرآبادی در ادامه جلسه درباره هر رشته ورزشی به طور جداگانه توضیح داد و گفت: در بیشتر رشته‌های تیمی خیلی موفق نبودیم، اما کبدی و والیبال و فوتسال نشان دادند که می‌توانیم موفقیت کسب کنیم.

او ادامه داد: در رشته‌های مادر مثل شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک هم افزایش حجم شرکت کننده و علاقمند را داشتیم. در زمینه پزشکی ورزشی و رشته‌های نوظهور که هنوز شناخت عمومی ندارند، حرکت‌های همگانی و فعالیت‌های قهرمانی خاصی شکل گرفت و ما حرف آخر را با ووشو در عرصه بین‌الملل زدیم که اولین بار مدال طلای انفرادی را کسب کردیم.

اکبرآبادی هم‌چنین از پیشرفت در حوزه‌ی هندبال، گلف، اسکیت، اسکی، اتومبیل‌رانی، بدمینتون و شمشیربازی سخن گفت و اضافه کرد: تمام این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها همراه با نایب رییسان بانوان و همچین همکاری هیات‌های استانی به دست آمده است.

معاون ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان بر اساس گزارشاتی که تهیه شده بود رشد حوزه‌های ورزش بانوان در سال 90 و 91 را ارایه داد و گفت: قایقرانی در سال 90، 11/8 و فوتبال 17/5 درصد امتیاز داشت که این درصدها در سال 91 به ترتیب به 71 و 35 درصد افزایش داشته است. در بیشتر ورزش‌ها این اعداد صعودی بوده است و فقط در برخی از حوزه‌ها به دلایلی مثل نداشتن نایب رییس بانوان، وضعیت نابسامان فدراسیون‌ها این اعداد نزولی بوده است.

مرضیه اکبرآبادی درباره‌ی لزوم ارایه‌ی گزارشات خود تصریح کرد: به دلیل تجربیاتم در هر جایی که حضور داشتم درباره‌ی آنچه که به من تحویل داده شد و گرفته می‌شود مستنداتی تهیه می‌کنم. اگر افرادی که در حوزه‌ی ورزش در سال 80 حضور داشتند، خاطرشان باشد روز آخر که از حوزه‌ی خودم می‌رفتم فرد قبل از من بدهی‌های زیادی داشت و من در جلسه‌ی خداحافظی از حسابدار خواستم تمام دفاتر حسابرسی را به حاضرین در جلسه نشان دهد و بنا بر مستندات در سال 82، 80 میلیون موجودی در حساب وجود داشت و این رقم معادل حقوق 9 ماه کارکنان بود و تمام انبارها کاملا پر بود.

او در ادامه افزود: امروز هم انبار من شمایید که خوشبختانه پر از موفقیت هستید و همیشه به شما افتخار خواهم کرد.

معاون ورزش بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش درباره‌ی مهم‌ترین چالش این وزارتخانه در بُعد استان‌ها گفت: مهم‌ترین چالش وزارت ورزش بحث تنزل اسمی بود که به حوزه‌ی بانوان "مدیر گروهی" اطلاق می‌شد که خوشبختانه دو هفته‌ی دیگر با پی‌گیری مسوولان این عنوان به «معاون امر حوزه بانوان» تغییر می‌کند.

او ادامه داد: بنابراین کار مانده‌ی دیگری نداریم. البته که اساسنامه کار مانده‌ی ما نیست. سال 88 اولین خواسته‌ای که ارایه کردیم اصلاح اساسنامه بود که این موضوع فقط زیر نظر وزارت ورزش نیست و حوزه‌های خارج از کشور هم در آن نقش دارند.

مرضیه اکبرآبادی در ادامه جلسه، نقدی هم بر برنامه گذشته 90 وارد کرد و گفت: در برنامه‌ای که موضوع فوتسال و مصاحبه با یک بازیکن درباره‌ی عدم حمایت فدراسیون از آنها مطرح شد مجری برنامه به ناحق خانم شجاعی و همکاران او را در مضیقه قرار داد و فضای خاکستری نسبت به فوتسال ایجاد کرد. خوشبختانه خانم شجاعی هم با درایت از پس این موضوع برآمدند. انتظار دارم شما هم با همین اراده در برابر فشارها و سختی‌ها ایستادگی کنید و صحنه را ترک نکنید.

اکبرآبادی درباره‌ی زنانه اداره شدن ورزش بانوان تصریح کرد: حدود دو سال پیش در یکی از نشریات فوتبال خواندم که یکی از خانم‌های ورزشکار قبل از انقلاب گفته بود: «افتخار می‌کنم که رییس فدراسیون و مربی من در آن زمان مرد بودند و اگر این شرایط و ویژگی‌ها نبود موفق نمی‌شدم» در همان زمان من گلایه خود را از این صحبت‌ها به آقای عزیزمحمدی ابراز کردم. الان هم به خودم می‌بالم که در آن شرایط پیشرفت زیادی حاصل نشد ولی الان با همین شرایط و ویژگی‌هایی که در ورزش بانوان وجود دارد روز به روز پیشرفته‌تر می‌شویم.

مرضیه اکبرآبادی معاون ورزش بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش در پایان گفت: آن‌چه که در این چند سال اتفاق افتاده است در ادامه فعالیت‌هایی بوده که در گذشته در حوزه‌ی بانوان دنبال می‌شده و امیدوارم به پاس رنج‌ها و تلاش‌هایی که جمع حاضر در ورزش بانوان و فدراسیون‌ها انجام داده‌اند این مسیر توسعه در آینده هم ادامه پیدا کند.

اکبرآبادی در پایان از تمام نایب رییسان بانوان به خاطر همکاری صمیمانه با وزارت ورزش تشکر کرد و بعد به همراه آنان در ضیافت افطاری شرکت کرد.

در این جلسه هیچ یک از نائب رییسان بانوان سایر فدراسیون‌ها صحبتی نکردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha