• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92051407907
  • منبع : مطبوعات

افشارزاده: سلطانی‌فر از ورود به مسائل جزئی بپرهیزد/ انتخابات کمیته به نظر وزیر بستگی دارد

افشارزاده: سلطانی‌فر از ورود به مسائل جزئی بپرهیزد/ انتخابات کمیته به نظر وزیر بستگی دارد

دبیر کل کمیته ملی المپیک معتقد است وزیر ورزش و جوانان باید از ورود به مسائل جزئی پرهیز کرده و در سطح کلان فعالیت کند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک معتقد است وزیر ورزش و جوانان باید از ورود به مسائل جزئی پرهیز کرده و در سطح کلان فعالیت کند.

بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره معرفی مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: سلطانی فر انسانی آگاه و با مطالعه ای است. او دو سال قائم مقام هاشمی طبا بود و کارهای اساسی و مثبتی را پیشنهاد و انجام داد و در سمت‌های مختلف موفق بوده است. او دید بازی دارد و توانمند است. مدیر موفقی بوده اما نیاز است که از نیروهای با کیفیت استفاده کند. به نظرم وزیر باید به ورزش در سطح کلان توجه کند و اگر بخواهد به مسائل جزئی بپردازد مشکلات به وجود می‌آید، سلطانی فر توانایی لازم و کافی برای اداره وزارت ورزش را داراست و با مطالعاتی که در این زمینه انجام داده و اشرافی که برحوزه ورزش و جوانان دارد و با توجه به حمایت رییس جمهور، حجت السلام دکتر روحانی و همچنین حمایت جامعه ورزش کشور موفق خواهد بود و امیدوارم با آینده نگری و دید ورزشی در تمامی زمینه ها با حضور فعال و ثمربخش خود و حمایت جامعه ورزش در بازیهای آسیایی اینچئون و المپیک ریودوژانیرو نتیجه ای بهتر از دوره ها قبل رقم بخورد.

وی در پاسخ به این پرسش که با روی کار آمدن وزیر جدید چه زمانی انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد؟ تصریح کرد: به محض انتخاب وزیر باید به دنبال برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک باشیم. البته همه چیز بستگی به نظر وزیر دارد که با انتخاب روسای جدید در فدراسیون‌ها چگونه برخورد کند. هر کسی که به عنوان وزیر سکان ورزش را در اختیار بگیرد باید از وضعیت فدراسیون‌ها به جمع بندی برسد. طبق صحبت‌هایی که در آینده می‌شود می‌توان طی یک ماه شرایط را برای برگزاری کمیته ملی المپیک مهیا کرد. اگر با همان فدراسیون‌ها انتخابات برگزار شود کار راحت‌تر خواهد بود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز IOC و OCA نسبت به شروط قبلی پافشاری دارند؟ به ایسنا گفت: اساسنامه فدراسیون‌ها باید از طرف مجامع جهانی تایید شود. این یک پروسه بسیار سریع است، اما متاسفانه کسی اعتقادی به تصحیح اساسنامه ها ندارد. با اساسنامه فدراسیون‌های قایقرانی، دوچرخه‌سواری، تیروکمان و شنا سختگیرانه برخورد کردند. خیلی از اساسنامه‌ها کامل شده، اما یکسری هنوز کاملا اصلاح نشده اند. زمان برگزاری انتخابات به این بستگی دارد که انتخابات با روسای فدراسیون‌هایی قبلی برگزار شود یا وزیر جلسه‌ای با روسای فدراسیون‌های جدید بگذارد. همه چیز بستگی به برخورد وزیر دارد.

افشارزاده همچنین درباره بازی‌های آسیایی نوجوانان نانجینگ و میزان‌ آماده سازی کاروان، اظهار کرد: ما سعی ‌کرده‌ایم با توجه به اهمیت رشته‌های پایه ورزشکاران را به بازی‌های نانجینگ اعزام کنیم. در بازی‌های داخل سالن شناگران رکوردهای شان را ارتقا دادند به همین دلیل در این رشته ملی‌پوشان را اعزام می‌کنیم. در دوومیدانی 15 نفر راهی مسابقات می‌شوند. ما سال آینده بازی‌های آسیایی اینچئون را داریم و باید توجه ویژه‌ای به رده نوجوانان داشته باشیم. در تنیس روی میز به دلیل درخشش پینگ‌پنگ بازان در بازی‌های المپیک و آسیایی سعی ‌کرده‌ایم که نمایندگانش را اعزام کنیم. رشته تکواندو هم در آخرین لحظات به بازی‌ها اضافه شد. ما اخیرا در مسابقات جهانی با یک تیم جوان نایب قهرمان شدیم. عملکردشان خوب بود و به همین دلیل یک نماینده پسر و یک تکواندوکار دختر از ایران در این بازی‌ها حضور خواهند داشت.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی نوجوانان درباره اعزام نشدن رشته‌های شمشیربازی، تنیس و اسکواش، یادآور شد: در رشته شمشیربازی، بازی‌های نوجوانان همزمان با مسابقات جهانی این رشته است. از طرفی در این رده سنی شانس کمی برای کسب مدال داریم. ما به خاطر کمبود منابع مالی سعی ‌کرده‌ایم فدراسیون‌هایی که شانس مدال دارند را اعزام کنیم. مسئولان فدراسیون‌های شمشیربازی ، تنیس و اسکواش اعلام کردند که تمایلی برای شرکت در این بازی‌ها را ندارند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به تاکید IOC بر توجه ویژه به ورزش در رده نوجوانان،‌ خاطر نشان کرد: IOC علاقه دارد که از ورزشکاران نوجوان حمایت کند و به همین دلیل سرمایه‌گذاری روی این رده سنی را آغاز کرده است. به دلیل پیشرفت تکنولوژی IOC هم به دنبال این است که جوانان را به ورزش سوق دهد. سال آینده بازی‌های المپیک نوجوانان در نانجینگ برگزار می‌شود، چون این بازی‌ها در پیش است باید به برنامه‌های نوجوانان توجه کنیم. ما سعی کردیم با وجود مشکلات مالی حتما در رشته‌های مدال آور در این بازی‌ها شرکت کنیم، چرا که اگر مدال نگیریم انگیزه ورزشکاران نوجوان کم می‌شود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که از ابتدای سال چقدر بودجه گرفته‌اید؟ خاطر نشان کرد: قرار است طی امروز و فردا بخشی از بودجه کمیته ملی المپیک پرداخت شود . از ابتدای سال تاکنون چهار میلیارد و هفتصد هزار تومان از بودجه ما تخصیص یافته، آخر وقت اداری امروز باید به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کنیم و ببینیم که چه مبلغی در اختیار ما قرار می‌گیرد. نامه‌نگاری‌ها صورت گرفته و ما منتظر هستیم که ببینیم چه مبلغی در چه روزی به کمیته ملی المپیک پرداخت می‌شود.

افشارزاده در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته ملی المپیک به فدراسیون کشتی پولی پرداخت کرد تا مشکل تیم ملی نوجوانان در بلغارستان حل شود؟ تاکید کرد: کمیته ملی المپیک از ابتدای سال تاکنون 100 میلیون تومان به فدراسیون کشتی پرداخت کرده است. از طرفی هزینه بلیت سفر تیم‌های نوجوانان و جوانان مبلغی معادل 380 میلیون تومان شد که کمیته ملی المپیک آن را پرداخت کرد. ما بلیت رفت و برگشت را برای تیم گرفته بودیم، اما چون هتل گذرنامه کشتی‌گیران را نگه داشته بود، 80 میلیون تومان بابت لغو پرواز ضرر کردیم. باید فدراسیون برنامه‌ریزی کند تا دیگر چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در واکنش به این اظهار نظر که آبروی ورزش ایران در بلغارستان رفت، تاکید کرد: ورزش نیاز به پول و کمک مالی دارد. رشته‌های مدال آور نیز احتیاج به حمایت دارند. شورای برون مرزی با اعزام‌ها موافقت می‌کند و بر اساس آن هم فدراسیون‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. ورزشکار نیاز دارد تا در فضای آرام کار کند بدون این که دغدغه‌ خاطر مسائل مالی را داشته باشد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان درباره جابجا شدن شهر برگزاری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، خاطر نشان کرد: گویا شرایط میزبانی در جاکارتا مهیا نیست. این جابجایی برای ما هزینه بر است. ما فعلا پیش‌بینی هزینه انتقال ورزشکاران از جاکاراتا به پالمبنگ را نکردیم. ما باید حتما به این مسابقات اعزام شویم و با کیفیت در رقابت‌ها حضور پیدا کنیم. قطعا هم شانس روی سکو رفتن را داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha