• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92051408091
  • خبرنگار : 71368

انهدام باند کیف‌قاپ‌های بازار تهران

انهدام باند کیف‌قاپ‌های بازار تهران

کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ اعضای باند کیف‌قاپ در محدوده بازار تهران را دستگیر کردند.

کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ اعضای باند کیف‌قاپ در محدوده بازار تهران را دستگیر کردند.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،فردی با مراجعه به کلانتری 117 جوادیه راه‌آهن در 27 بهمن‌ماه پارسال اعلام کرد که در منطقه جوادیه راه‌آهن - ده متری اول، دو موتورسوار اقدام به قاپیدن کیف‌دستی حاوی یک رشته‌گردنبند طلای متعلق به همسرش به همراه 500 هزار تومان وجه‌نقد داخل کیف کرده و متواری شدند که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کیف‌قاپی" و به دستور قاضی شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در حال بازگشت از مراسم عروسی یکی از بستگان بودیم که پس از خروج از تالار، همسرم طلاهایش را به من داد و من نیز آنها را داخل کیف‌دستی گذاشتم و به همراه دیگر اعضای خانواده قصد عبور از خیابان را داشتیم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین از کنارم عبور کرد و سرنشین عقب آن در یک لحظه اقدام به کشیدن کیف‌دستی از دستم کرد و بلافاصله پس از سرقت کیف حاوی رشته گردنبند مدارک شناسایی، چندین کارت عابربانک، گوشی تلفن‌همراه و 500 هزار تومان وجه‌نقد از محل متواری شدند.

با آغاز رسیدگی به پرونده کارآگاهان با بررسی سرقت‌های مشابه انجام شده و چهره‌نگاری‌های به عمل آمده اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت‌ها توسط یک گروه از سارقان و به صورت کاملا حرفه‌ای انجام شده، بگونه‌ای که بسیاری از مالباختگان پس از خروج از مراکز تجاری و شعبات بانکی محدوده بازار تهران مورد سرقت قرار گرفته بودند که با توجه به شیوه و شگرد سارقان در شناسایی مالباختگان و سرقت اموال و وجوه‌نقد از آنها کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی مراکز تجاری و شعبات بانکی محل تردد مالباختگان پرداخته و موفق به شناسایی تصویر یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی به نام «سعید» شدند.

با شناسایی "سعید " به عنوان یکی از اعضای گروه و در حالی که وی آخرین بار و پس از آزادی از زندان متواری شده بود، سرانجام وی توسط کارآگاهان پایگاه هفتم دستگیر و در تحقیقات اولیه دو عضو دیگر گروه به نام‌های «رسول» 24 ساله و «نادر» 33 ساله را معرفی کرد که در ادامه تحقیقات و با شناسایی محل تردد متهمان در قهوه خانه‌ای در منطقه جوادیه راه‌آهن، این محل تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت اما مشخص شد که رسول و نادر پس از اطلاع از دستگیری سعید از این محل متواری شدند.

اقدامات برای شناسایی مخفی‌گاه متهمان و دستگیری دو عضو دیگر گروه ادامه داشت تا این که با ثبت مشخصات متهمان در سیستم جامع پلیس، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که رسول در حین کیف‌قاپی دستگیر شده است. رسول به پایگاه هفتم منتقل و در تحقیقات مخفی‌گاه سرکرده گروه (نادر) را در منطقه اتابک معرفی کرد. با شناسایی مخفی‌گاه نادر در منطقه اتابک، این محل تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت و نادر نیز در اواخر تیرماه دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رییس پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرایم مختلف کیف‌قاپی، موادمخدر و سرقت منزل گفت: هر سه متهم پرونده از مجرمان سابقه‌داری هستند که بارها به اتهام جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شدند.

وی با اشاره به اعترافات متهمان گفت: متهمان پس از دستگیری به ده‌ها فقره کیف‌قاپی و گردنبندقاپی در محدوده بازار، نازی‌آباد، جوادیه راه‌آهن، مولوی و ... اعتراف داشتند که با بررسی شکایات مشابه، تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی به پایگاه هفتم دعوت و متهمان را مورد شناسایی قرار دادند.

رییس پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ با دعوت از مالباختگان گفت: از کلیه مالباختگانی که طی شش ماه گذشته و به ویژه در محدوده بازار تهران و مناطق مرکزی و جنوب تهران مورد سرقت به شیوه گردنبندقاپی، کیف‌قاپی، سرقت گوشی تلفن‌همراه و ... قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایاگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ واقع در خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha