• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92051609530
  • خبرنگار : 71468

سرپرست فدراسیون سه‌گانه: سلطانی‌فر اصلح‌ است

سرپرست فدراسیون سه‌گانه معتقد است حضور مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان می‌تواند تحول اساسی را در ورزش ایران بوجود بیاورد.

سرپرست فدراسیون سه‌گانه معتقد است حضور مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان می‌تواند تحول اساسی را در ورزش ایران بوجود بیاورد.

محمدعلی صبور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره معرفی مسعود سلطانی فرد به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: من زمانی که مدیریت تربیت بدنی نیروهای مسلح را بر عهده داشتم آقای سلطانی فر قائم مقام رییس سازمان تربیت بدنی بود و چند دوره‌ای راجع به سرباز قهرمان صحبت‌های مفصلی با یکدیگر داشتیم. از این رو من ایشان را گزینه بسیار مناسبی می‌بینم و یقین دارم تحول اساسی را در ورزش کشور بوجود خواهد آورد. بنابراین امیدوارم نمایندگان مجلس با درایت پاسخ مثبتی به وی بدهند. چرا که میان گزینه‌های موجود اصلح‌ترین بوده، البته افراد دیگر نیز صالح هستند اما سلطانی فر جزو کسانی است که می‌تواند تحول خوبی در ورزش ایران بوجود آورد. همچنین با توجه به این که ورزش دروازه صدور انقلاب و ارزش‌های آن است، بنابراین از طریق ورزش و رسیدگی بیشتر به آن می‌توانیم انقلاب را بیشتر از گذشته صادر کنیم.

صبور مهمترین مشکل حال حاضر ورزش ایران را نداشتن مدیریت صحیح عنوان کرد و گفت: با توجه به این که تفکر آقای سلطانی فر تفکر راهبردی است و به مسائل و موضوعات ورزشی با یک دید روزانه نگاه نمی‌کند می تواند راهگشای ورزش ایران باشد. بنابراین انتظار داریم سیاست گذاری راهبردی در مورد کلیه رشته‌های ورزشی انجام دهد، من با توجه به مسوولیت‌های مختلفی که در ایران داشتم یقین دارم کشور کمبود بودجه ندارد بلکه مدیریت صحیح وجود نداشته که بتواند این بودجه را کنترل و هدایت کند.

سرپرست فدراسیون سه‌گانه افزود: کل بودجه ورزشی ایران بر روی فوتبال متمرکز شده بنابراین آقای سلطانی فر باید با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه‌های اثرگذار دیگر صحبت و آن‌ها را مجبور کند بخشی از فدراسیون های دیگر را تحت پوشش خود قرار دهند. همچنین با توجه به اشرافیتی که به فوتبال دارند به نظرم ارزش فوتبالیست‌ها همان قدری است که آقای دادکان گفته بود. در حالی که به یک فوتبالیست یک میلیارد و نیم می‌دهند که خروجی هم نداشته و ظرفیت زیاد پول را هم ندارد، ورزشکاران من 10 برابر آن‌ها تمرین می‌کنند، بنابراین انتظار داریم وزیر ورزش وجوانان کارگروهی تشکیل دهند و روی رشته‌های ورزشی کار کند که المپیکی بوده و زمینه رشد و پیشرفت آن‌ها فراهم است.

وی با اشاره به نتایجی که ورزشکاران دوگانه در مسابقات آسیایی کسب کرده‌اند تصریح کرد: اولین مرتبه‌ای که ما در مسابقات آسیایی شرکت کردیم سی و هشتم شدیم. اما سال گذشته به جایگاه سیزدهم رسیدیم که این اتفاق بدون پشتوانه مالی، امکانات تخصصی،‌ اردوهای بین المللی و مربی خارجی رخ داد، بنابراین این موضوع نشان می‌دهد اگر مشکلات اصلی نه تنها فدراسیون سه گانه بلکه سایر فدراسیون‌ها نیز حل شود آن‌ها می‌توانند در یک سال مدال‌آور باشند.

صبور ادامه داد: اما ما در حال حاضر تنها بر روی چند رشته المپیکی کار می‌کنیم که نتیجه‌اش این می‌شود در صورت حذف کشتی باید ماتم بگیریم. در حالی که در چند سال اخیر نشان داده شده رشته‌هایی مثل تیراندازی و قایقرانی زمینه رشدشان وجود دارد. تنها اگر سرمایه‌گذاری کنیم آن ها نیز کم کم رشد می‌کنند وهمچنین سایر رشته‌های المپیکی دیگر نیز می‌توانند در دوره بعد سهمیه بگیرند که اگر این اتفاق تا به حال رخ نداده ناشی از بی سیاستی و بی برنامگی بوده است.

سرپرست فدراسیون سه‌گانه از دیگر نکاتی را که وزیر ورزش و جوانان باید توجه کند بحث‌های زیرساختی دانست و بیان کرد: آقای سلطانی‌فر باید به زیرساخت‌ها نیز توجه کند و بداند با وارد کردن اقلام تخصصی از خارج کشور ورزش نمی‌تواند رشد کند. همچنین با شناختی که من از وی دارم می‌دانم که او فردی برنامه محور است بنابراین با برنامه‌ای که از فدراسیون‌ها می گیرد باید به تمام آن‌ها توجه کند و همه فدراسیون‌ها را به یک چشم ببیند. در کنار این موارد حق ورزشکاران و فدراسیون‌ها را از صدا و سیما بگیرد چرا که اسپانسر زمانی برای حمایت از یک رشته ورزشی جلو می‌آید که بداند مسابقات پخش مستقیم دارد. مورد آخر آن‌که موقعیت روسای فدراسیون‌ها را تثبیت کند. البته این موضوع به این معنی نیست که من علاقه‌ای با پست و مقام خود دارم اما اگر روسای فدراسیون‌ها ثباتی داشته باشند نتیجه‌اش چیزی می شود که اکنون در والیبال و بسکتبال می بینید. بنابراین ثبات مدیریت فدراسیون باعث می شود برنامه‌ریزی مدون و دراز مدتی داشته باشیم که این موضوع به نتیجه گیری در ورزش نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha