• سه‌شنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 92052212230
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

هنگام غذا خوردن نباید آب نوشید

هنگام غذا خوردن نباید آب نوشید

ایسنا/آذربایجان غربی یک کارشناس تغذیه گفت: داروهایی که از طریق ماهواره‌ها برای کاهش وزن تبلیغ می‌شود، از نظر علمی تایید شده نیستند.

یک کارشناس تغذیه گفت: داروهایی که از طریق ماهواره‌ها برای کاهش وزن تبلیغ می‌شود، از نظر علمی تایید شده نیستند.

جلیل نباتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌غربی با بیان این مطلب، افزود: بهترین راه برای جلوگیری از افزایش وزن که در مجامع علمی نیز تایید شده است، استفاده از رژیم غذایی اصولی زیر نظر یک متخصص تغذیه همراه با ورزش است و مصرف داروهایی که از طریق ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود به دلیل اینکه از نظر علمی تایید شده نیست، توصیه نمی‌شود به جز داروهایی که برای کاهش چربی زیر نظر یک متخصص تجویز می‌شود ولی در حالت کلی استفاده از دارو سفارش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رژیم غذایی باید متناسب با سن و قد افراد باشد، اظهار کرد: در رژیم غذای باید تمام مواد پروتئینی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی که از طریق میوه‌جات و سبزیجات برآورده می‌شود، تامین شود تا رژیم غذایی برای بدن عوارض نداشته باشد.

این مشاور تغذیه با اشاره به اینکه با رژیم غذایی مناسب افراد دارای زیر 100 کیلو وزن در عرض یک ماه دو تا چهار کیلو و افراد بالای 100 کیلو وزن بین پنج تا شش کیلو می‌توانند وزن خود را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: عدم تعادل بین میزان کالری دریافتی و مصرفی، فعالیت کم، پرخوری عصبی به هنگام ناراحتی‌های عصبی و عدم رعایت اصول غذایی چهار عامل در ایجاد اضافه وزن در افراد است.

وی با اظهار اینکه ما دارای یک فرهنگ غذایی مناسب نیستیم، ادامه داد: عادات غذایی مانند پهن کردن سفره در مقابل تلویزیون، غذا خوردن هنگام انجام کار، خورده خوری و ریزه خوری مانند پفک و نوشابه که دارای کالری زیاد که نهایتا منجر به پوکی استخوان می‌شود، جزء عادات غذایی بد محسوب می‌شود.

نباتی توصیه کرد: در فرهنگ غذایی باید به مواردی مانند کم استفاده کردن از مواد غذایی سرخ شدنی که باعث ناراحتی سیستم گوارشی و برگشت غذا از معده می‌شود، عدم صحبت به هنگام غذا خوردن، عدم استفاده از آب هنگام غذا خوردن و نوشیدن آن یک ساعت قبل و بعد از غذا، نخوردن سالاد زمان غذا خوردن و صرف آن قبل و بعد از غذا، عدم استفاده از چای مخصوصا چای کاملا داغ بلافاصله بعد از غذا خوردن که باعث کم خونی می‌شود، خواب قیلوله بجای خوابیدن کامل بعد از صرف غذا که منجر به فشارهای عصبی و ناراحتی‌های قلبی می‌شود، عدم استفاده از میوه بلافاصله بعد از غذا به دلیل مواد قندی که در آن وجود دارد و مصرف آن دو ساعت قبل و بعد از خوردن غذا، توجه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha