• جمعه / ۱ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 92060100269
  • خبرنگار : 71413

درخواست ستاره‌ی «پینک فلوید» از موسیقی‌دانان برای بایکوت رژیم صهیونیستی

درخواست ستاره‌ی «پینک فلوید» از موسیقی‌دانان برای بایکوت رژیم صهیونیستی

«راجر واترز» ستاره‌ی گروه انگلیسی «پینک فلوید»، از موسیقی‌دانان سرتاسر جهان خواست تا در بایکوت فرهنگی رژیم صهیونیستی، وی را همراهی کنند.

«راجر واترز» ستاره‌ی گروه انگلیسی «پینک فلوید»، از موسیقی‌دانان سرتاسر جهان خواست تا در بایکوت فرهنگی رژیم صهیونیستی، وی را همراهی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوازنده و خواننده‌ی سرشناس و بنیان‌گذار گروه معروف «پینک فلوید» که از منتقدان سرسخت سیاست‌های رژیم صهیونیستی است، در نامه‌ای از تمام موسیقی‌دانان سرتاسر جهان خواسته تا وی را در بایکوت فرهنگی رژیم اشغالگر قدس همراهی کنند.

در نامه‌ی واترز آمده است: برادران و خواهران خانواده‌ی راک اند رول برای شما می‌نویسم تا درخواست کنم به من و هزاران هنرمند سرتاسر جهان پیوندید و بایکوتی فرهنگی را علیه این رژیم اعلام کنید.

این گیتاریست سرشناس این یادداشت را از طریق صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی فیس‌بوک و وب‌سایت فلسطینی «انتفاضه الکترونیک» منتشر کرده است.

در ادامه ی این نامه نوشته شده است: لطفا با عدم اجرای هرگونه کنسرت و نمایشگاه در رژیم صهیونیستی، یا نپذیرفتن جوایز نقدی و غیرنقدی از هر موسسه منتسب به دولت رژیم صهیونیستی، به من و تمام برادران و خواهران خود در جامعه‌ی متمدن جهانی بپیوندید تا دیدگاه انتقادی خود را نسبت به آپارتاید در اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین اعلام کنیم تا زمانی فرا برسد که این رژیم از قانون بین‌المللی و اصول جهانی حقوق بشر تبعیت کند.

به گزارش لس‌آنجلس تایمز‌، واترز یکی از مدافعان طرد رژیم اشغالگر قدس است که در جنبش‌های متعددی برای طرفداری از تحریم رژیم صهیونیستی حضوری فعال داشته و تلاش می‌کند موسسات را از سرمایه‌گذاری در این رژیم منصرف کند. «الویس کاستلو» و «آنی لنوکس» از دیگر موسیقی‌دانان سرشناسی هستند که در این گونه فعالیت‌ها شرکت می‌کنند.

راجر واترز خواننده، ترانه سرا و آهنگ‌ساز انگلیسی است که به عنوان هسته اصلی گروه پینک فلوید از وی یاد می‌شود. خلاقیت واترز در خلق سبک خاصی از موسیقی «سایکدلیک راک» موج جدیدی را در جامعه موسیقی دهه 60 و 70 میلادی به راه انداخت.

او بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۵ عضوی از گروه پینک فلوید بود و به عنوان نوازنده‌ی گیتار بیس و خواننده فعالیت می‌کرد. پس از رفتن «سید برت»، وی به عنوان ترانه‌سرا و مفهوم‌دهنده اصلی آلبوم‌های پینک فلوید نقش عمده‌ای ایفا کرد و همراه با پینک فلوید توانست در دهه‌ی ۷۰ میلادی به موفقیت‌هایی با آلبوم‌های مفهومی «نیمه تاریک ماه»، «کاش این‌جا بودی»، «حیوانات» و «دیوار» برسد.

وی به دلیل اختلاف با سایر اعضای پینک فلوید، گروه را در سال ۱۹۸۵ ترک کرد و به یک نبرد حقوقی با سایر اعضا بر سر نام و آهنگ‌های پینک فلوید پرداخت. آن‌ها در ۱۹۸۷ خارج از دادگاه به حل و فصل این موضوع پرداختند و تا سال ۲۰۰۵ اجرایی با هم نداشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha