• پنجشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92060704501

سعدمحمدی خبر داد:

کوره بلند 2 وارد مدار تولید شد/افزایش دو برابری ظرفیت تولید ذوب‌آهن اصفهان

کوره بلند 2 وارد مدار تولید شد/افزایش دو برابری ظرفیت تولید ذوب‌آهن اصفهان

کوره بلند شماره 2 ذوب آهن اصفهان به صورت رسمی در مدار تولید قرار گرفت.

کوره بلند شماره 2 ذوب آهن اصفهان به صورت رسمی در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، اردشیر سعدمحمدی - مدیرعامل ذوب آهن اصفهان - در مراسم راه‌اندازی کوره بلند شماره 2 ذوب آهن اصفهان راه‌اندازی این کوره را گامی بزرگ برای افزایش تولید و حرکت در جهت کاهش واردات محصولات فولادی دانست و گفت: پروژه عظیم بازسازی و مدرنیزاسیون کوره بلند شماره 2 ذوب‌آهن اصفهان که نقش مهمی در تولید سالانه این شرکت دارد با موفقیت به پایان رسید و با راه‌اندازی آن تولید روزانه چدن در این شرکت از مرز 7000 تن گذشت و از هفته دوم شهریور ماه تولید چدن به 8000 هزار تن در روز می‌رسد.

وی افزود: ظرفیت تولید ذوب آهن اصفهان هم‌اکنون در مقایسه با ابتدای سال جاری به دو برابر افزایش پیدا کرده است که این امر کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.

او با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت در آینده یادآور شد: افزایش ظرفیت دو میلیون تن در برنامه میان مدت ذوب‌آهن است و برای سال 1393 سه میلیون دویست هزار تن و سال 1394 سه میلیون و ششصد هزار تن برنامه‌ریزی شده است. امیدواریم با اجرای طرح‌های توسعه‌ای ظرفیت ذوب‌آهن تا پایان سال 1397 به بیش از شش میلیون تن افزایش پیدا کند.

او همچنین از اجرای بیش از 30 طرح برای افزایش ظرفیت و بهره‌وری خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده شاهد شکوفایی و ارزش بیشتر جایگاه ذوب‌آهن اصفهان و در نتیجه کاهش واردات محصولات فولادی به کشور باشیم.

سعدمحمدی گفت: باید به شرایطی برسیم که از کک داخلی استفاده کنیم و با توجه به اینکه در ابتدای سال از کک خارجی به نسبت 50 درصد ایرانی و 50 درصد خارجی استفاده می‌کردیم، تلاش می‌کنیم در شهریور ماه به نسبت 60 درصد ایرانی و 40 درصد خارجی دست یابیم.

وی درباره ضرورت ورود به عرصه معدن گفت: برای افزایش تولید و کیفیت به دنبال استفاده از معدن زغال اندونزی و استفاده از قسمتی از معدن طبس هستیم.

همچنین اردشیر افضلی - معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان - نیز گفت: کوره بلند شماره 2 به تنهایی 1.4 میلیون تن در سال تولید دارد که درواقع یک کارخانه دیگر محسوب می‌شود .

وی این افزایش تولید را باعث تحول در خط تولید ذوب‌آهن و فولاد کشور دانست و افزود:‌ این پروژه عظیم یک تعمیرات نبود بلکه ساخت یک کوره جدید بود، چرا که از کف کوره تا انتهای کوره در محدوده بارگیری کلا تعویض شد و یک کوره جدید به ذوب‌آهن و خط تولید فولاد کشور اضافه شد. هزینه ارزی این تعمیرات 16 میلیون و 900 هزار یورو و هزینه ریالی آن 780 میلیارد ریال بوده است.

فیض بخشیان - مدیر ارشد تولید ذوب‌آهن اصفهان - هم گفت: کوره بلند شماره 2 روزانه 4000 تن تولید دارد که با قیمت جدید فولاد باعث افزایش چشمگیر فروش ذوب‌آهن و حیات دوباره این مجموعه بزرگ اقتصادی و صنعتی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha