• پنجشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92060704581
  • خبرنگار : 71191

همسایه‌ خانه‌ی «پیرنیا» برنده‌ مزایده شد

همسایه‌ خانه‌ی «پیرنیا» برنده‌ مزایده شد

سرانجام مزایده تمام شد و «بنای تاریخی کوچه پیرنیا یکم» به فروش نرفت.

سرانجام مزایده تمام شد و «بنای تاریخی کوچه پیرنیا یکم» به فروش نرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز گذشته در حالی 85 آپارتمان، ‌زمین و بنای تجاری به مزایده گذاشته شدند که در فهرست اعلام شده چند اثر تاریخی مانند «بنای تاریخی کوچه پیرنیا یکم» نیز به چشم می‌خورد، اما با برگزار شدن مزایده، هیچ‌کس متقاضی خرید «خانه‌ی تاریخی کوچه پیرنیا یکم» نبود.

برخی از مسئولان ستاد فرمان امام (ره) در مقام مالک بنا، به دنبال پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، فروش نرفتن «بنای تاریخی کوچه پیرنیا یکم» در مزایده‌ روز چهارشنبه(6 شهریور) را تائید کردند، اما نخواستند علت شرکت نکردن متقاضیان در مزایده و فروش نرفتن این خانه را به صورت رسمی توضیح دهند.

البته مالک این خانه نسبت به نحوه‌ انتشار این خبر در برخی از رسانه‌ها نیز شاکی بود و گفت: بنایی که توسط ستاد فرمان امام (ره) به مزایده گذاشته شد، بنای تاریخی «پیرنیا» نبود،‌ همسایه‌ خانه‌ی «پیرنیا» بود، رسانه‌ها اشتباه کردند و نام خانه‌ی مردم را روی این بنای متروکه گذاشتند.

خانه معروف به "خانه پیرنیا" که متعلق به «مشیرالدوله‌ی پیرنیا» است،‌ در مالکیت موسسه‌ «مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی ایران» قرار دارد که در همسایگی خانه‌ی مورد مزایده قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، از حدود یک ماه گذشته ستاد اجرائی فرمان امام (ره) در مزایده‌ شماره‌ 60 خود، 85 بنا را برای فروش مطرح کرد که «بنای تاریخی کوچه پیرنیا یکم» در ردیف هشتاد و پنجم این فهرست قرار داشت.

در آن اطلاعیه که در برخی از روزنامه‌ها و میان اهالی لاله‌زار پخش شده بود،‌ نوشته شده بود «فروش مالکیت دو باب عمارت به استثناء منافع سرقفلی‌های موجود در ملک طی مزایده».

این خانه‌ی تاریخی، مجوز کاربری جدید دارد و قیمت پایه برای خرید این بنا با مساحت عرصه‌ یک‌هزار و 883 متر در آگهی مزایده‌ آن، 122 میلیارد و 400 میلیون ریال در نظر گرفته شده بود. همچنین فروشندگان، 13 روز را برای بازدید متقاضیان خرید درنظر گرفته بودند.

انتهای پیام

خانه قاجاری "بنای تاریخی کوچه پیرنیا یکم"

خانه قاجاری "بنای تاریخی کوچه پیرنیا یکم"

خانه قاجاری "بنای تاریخی کوچه پیرنیا یکم"

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha