• دوشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 92061811352
  • منبع : کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد مسئول ایجاد فقر در کشور نیست

کمیته امداد مسئول ایجاد فقر در کشور نیست

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در جمع وکلای نیکوکار این نهاد با تاکید بر حفظ عزت و کرامت در درون خانواده‌های تحت حمایت، گفت: کمیته امداد مسئول ایجاد فقر در کشور و حتی مسئول انجام تکالیف دستگاه‌های دیگر نیست و این در حالی است که مراجعه کنندگان به این نهاد، آثار کارکردهای نادرست دیگر دستگاههاست.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در جمع وکلای نیکوکار این نهاد با تاکید بر حفظ عزت و کرامت در درون خانواده‌های تحت حمایت، گفت: کمیته امداد مسئول ایجاد فقر در کشور و حتی مسئول انجام تکالیف دستگاه‌های دیگر نیست و این در حالی است که مراجعه کنندگان به این نهاد، آثار کارکردهای نادرست دیگر دستگاههاست.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، حسین انواری در سفر دو روزه خود به استان لرستان طی مراسمی با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل دادگستری با وکلای نیکوکارهمکار با کمیته امداد استان در اردوگاه باقرالعلوم شهرستان خرم آباد دیدار کرد و گفت: ما اکنون با خانواده‌هایی روبرو هستیم که عنصر عزت و کرامت در درون این خانواده‌ها تخریب شده یا در آستانه تخریب است و این مورد فقط هم به پدیده فقر مربوط نیست؛ به عنوان مثال نگاه‌های بدبینانه خانواده و جامعه نسبت به خانمی که همسرش فوت کرده و یا تحقیر شدن دانش‌آموز از سوی معلم و برخوردهای ناشایست زن و شوهر نسبت به یکدیگر همه باعث آسیپ پذیری کرامت انسانی است که در این مرحله توقع از کمیته امداد جهت برطرف شدن این مسائل است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در جمع وکلای نیکوکار این نهاد، تصریح کرد: کمیته امداد مسئول ایجاد فقر در کشور و حتی مسئول انجام تکالیف دستگاههای دیگر نیست و این در حالی است که مراجعه کنندگان به این نهاد، آثار کارکردهای نادرست دیگر دستگاهها است.

وی با بیان اینکه این نهاد طی دو سال گذشته 600 هزار فرصت شغلی برای افراد تحت حمایت ایجاد کرده است، خاطر نشان کرد: 180 هزار خانوار خودکفا شده با درآمد 500 هزار تومان به بالا از حمایت این نهاد خارج شده اند؛ اما با این امر مشکل بیکاری کشور حل نشده است؛ چرا که مشکل بیکاری در دستگاه مربوطه باید حل شود.

وی با اشاره به حضور وکلای نیکوکار در جشن رمضان امسال و ارائه خدمات حقوقی و مشاوره رایگان از طریق این نیکوکاران به خانواده‌های تحت حمایت، اظهارکرد: کار شما در ارائه خدمات حقوقی به مددجویان مکمل کار دیگر بخشهای این نهاد است و ما از شما انتظار داریم با مشاوره و دفاع از حقوق این خانواده ها، کرامت و عزت آنان را احیاء کنید.

وی با اشاره به روح نیکوکاری و دگرخواهی وکلای نیکوکار همکار با این نهاد، اظهار کرد: حل مشکلات حقوقی خانواده‌ها باعث همدلی خانواده‌ها و نظام می‌شود.

انواری با بیان اینکه کار ما در جامعه ایجاد سلامت و ثبات در درون خانواده‌های تحت حمایت است، افزود: این امر باعث توانمندی بالقوه خانواده‌ها شده و زمینه ساز شکوفایی و کارآمدی خانواده‌هاست.

گفتنی است در سفر سرپرست کمیته امداد امام(ره) به استان لرستان، مسجد باقرالعلوم شهرستان خرم آباد نیز با حضور امام جمعه استان لرستان و تنی چند از مسئولان استانی و شعبه حل اختلاف ویژه مددجویان با حضور مسئولان دادگستری و همچنین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این نهاد در لرستان نیز افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha