• سه‌شنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 92061912084
  • منبع : مطبوعات

با همراه شجاعت حسین‌خان

آلبوم «افسانه شو» اثر تهمورس پورناظری منتشر شد

آلبوم «افسانه شو» اثری از تهمورس پورناظری با حضور استاد شجاعت حسین‌خان و سهراب پورناظری پس از سه سال منتشر شد.

آلبوم «افسانه شو» اثری از تهمورس پورناظری با حضور استاد شجاعت حسین‌خان و سهراب پورناظری پس از سه سال منتشر شد.

به گزارش بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این آلبوم ادامه همکاری تهمورس پورناظری با سیتارنواز برجسته هندی است که در ادامه پروژه موسیقی «از تخت جمشید تا تاج محل» ضبط شده است.

تهمورس پورناظری آهنگساز این اثر در این باره گفت: همنوازی و گفت‌وگوی موسیقایی با هنرمندان و فرهنگ‌های گوناگون همیشه برایم جذاب است و این همکاری یکی دیگر از این جنس همدلی‌هاست چرا که همراهی استاد شجاعت‌خان برای من و سهراب فرصتی مغتنم است که افزون بر پرمایگی هنری ، از دیدگاه انسانی نیز پر بار بوده است.

وی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری این آلبوم افزود: شروع «افسانه شو» در دیدار و تصمیم به همکاری من و شجاعت‌خان در لس آنجلس برمی‌گردد که طی چندین ماه بعد این اثرموسیقیایی در شهر دهلی ضبط شد.

این نوازنده افزود: قرار بود این اثر در آذر سال 1389 در تالار وحدت تهران به عنوان شروع تور این پروژه روی صحنه رود که به دلیل ابتلای شجاعت حسین خان به مالاریا این امر تحقق نیافت.

آهنگساز «افسانه شو» در رابطه با اجرای این اثر در قالب یک کنسرت گفت: امیدوارم با شوقی که برای اجرای این اثر وجود دارد پس از رفع مشکلاتی که در طول چند سال گذشته برای کشورمان در عرصه بین‌الملل بوجود آمده بتوانیم این برنامه را از تهران آغاز و به اروپا و آمریکا و در نهایت به هندوستان ببریم.

پورناظری با اشاره به موسیقی سازی این اثر با اشاره به بخش های آوازی این آلبوم بیان داشت: بخش‌های ریتمیک «افسانه شو» بر اساس طرح‌هایی از من بود که با در نظر گرفتن آنها به بداهه نوازی پرداختیم. همچنین آواز قطعه «دیوانه» را شجاعت خان اجرا کرده و بخش آوازی قطعه «افسانه» بر روی شعر مولانا را سهراب و من همخوانی کردیم.

آلبوم «افسانه شو» شامل 10 قطعه «دیباچه»، «دلبری»، «بازتاب»، «سیتار»، «وجد»، «دونوازی»، «سخنی دیگر»، «سماع»، «دیوانه» و ‌ «افسانه» است که هنرمندانی چون تهمورس پورناظری(تار)، شجاعت حسین‌خان(سیتار) و سهراب پورناظری(کمانچه) به اجرا پرداخته‌اند.

«افسانه شو» با طراحی و تدوین تهمورس پورناظری و با طراحی جلد آوا مشکاتیان هم اکنون از سوی انتشارات «سروش: در بازار موسیقی منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha