• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92070100694

انتصابات در صنعت بیمه/ معرفی کاردگر برای بیمه آسیا

انتصابات در صنعت بیمه/ معرفی کاردگر برای بیمه آسیا

پس از پایان ماموریت حاج فتحعلی ها از وزارت صنعت، معدن تجارت به وزارت اقتصاد و اتمام حضورش در بیمه آسیا، مدیرعامل بیمه دانا به عنوان نماینده وزارت اقتصاد به رییس هیات مدیره بیمه آسیا معرفی شد.

پس از پایان ماموریت حاج فتحعلی ها از وزارت صنعت، معدن تجارت به وزارت اقتصاد و اتمام حضورش در بیمه آسیا، مدیرعامل بیمه دانا به عنوان نماینده وزارت اقتصاد به رییس هیات مدیره بیمه آسیا معرفی شد.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیمه آسیا که در اجرای اصل 44 قانون اساسی به عنوان شرکت بیمه خصوصی مطرح است همچنان بخش زیادی از سهامش در دست دولت قرار دارد به گونه ای 20 درصد از سهام این شرکت در دست وزارت امور اقتصادی و دارایی است و 16.9 درصد در دست گروه مالی ملت و 10.18 درصد صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها در اختیار دارد، بنابراین با معرفی مدیرعامل بیمه دانا احتمال دولتی بودن مدیرعامل این شرکت برای بار دوم قوت می‌گیرد.

این در حالی است که معظمی رییس هیات مدیره بیمه آسیا نیز اکنون به عنوان سرپرست بانک کارآفرین مشغول به فعالیت است و احتمال ماندگاری‌اش در این بانک زیاد است، اما همچنان طبق قانون بیمه مرکزی، باید مجمع هیات مدیره بیمه آسیا تشکیل شود و این افراد از بین خود یک نفر را به عنوان مدیرعامل به بیمه مرکزی معرفی کنند.

ابراهیم کاردگر فروردین سال گذشته جانشین اویارحسین در بیمه دانا شد.

به گزارش ایسنا، با آمدن کاردگر از بیمه دانا جای وی نیز خالی خواهد شد و افراد نزدیک به رییس کل بیمه مرکزی بیژن صادق ، مدیر بیمه های مسوولیت بیمه کوثر را به عنوان مدیرعامل چهارمین شرکت بیمه ای بزرگ کشور معرفی کرده اند و روز چهارشنبه جلسه معارفه وی به هیات مدیره بیمه دانا انجام خواهد شد.

همچنین پس از آمدن محمدابراهیم امین به بیمه مرکزی، تاجدار معاون وی به عنوان سرپرست بیمه البرز معرفی شد و در آینده نزدیک حکم وی به عنوان مدیرعاملی امضاء خواهد شد. بنابراین تکلیف چند شرکت بیمه که تا پیش از این مشخص نبود، روشن خواهد شد.

همچنین صبح امروز شهریار شیبانی که دارای سابقه کاری 9 ساله در حوزه روابط عمومی سنگ آهن شرق (خواف) در استان سیستان و بلوچستان و تحصیلات در حوزه ارتباطات است به عنوان مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی معرفی شد. در حوزه روابط عمومی بیمه مرکزی افراد با سابقه طولانی همچون گودرزی و همتی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این تغییرات مدیریتی در حالی اتفاق می‌افتد که پیش از این محمد ابراهیم امین، رییس کل جدید بیمه مرکزی در دو سخنرانی که در جلسات معارفه خود و رییس پژوهشکده بیمه داشت بر شایسته سالاری مدیران در صنعت بیمه تاکید و عنوان کرد که "حتما در انتخاب مدیران از افراد با تجربه، دانش و مهارت در حوزه بیمه‌ای استفاده خواهد کرد و افراد غیر بیمه ای جایی در بیمه ندارند".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۶:۵۳

جناب صادق برادر مشاور رئيس جمهور است

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۲۱:۵۳

جناب کاردگر هم که مشاور بيمه‌اي آقاي کريمي بوده در مازندران (نوشهر) ولي دليل انتخابش مشخص نيست. از ايسنا ميخواهيم که دلايل برکناري مديرعامل سابق را توضيح دهد