• چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92070302039
  • خبرنگار : 71480

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش خبر داد

توانایی انهدام موشک‌های ضد رادار/افزایش سرعت و دقت در مدیریت صحنه نبرد

توانایی انهدام موشک‌های ضد رادار/افزایش سرعت و دقت در مدیریت صحنه نبرد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش، از توانایی انهدام موشک‌های ضد رادار توسط سامانه‌های جدید این قرارگاه خبر داد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش، از توانایی انهدام موشک‌های ضد رادار توسط سامانه‌های جدید این قرارگاه خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی با اشاره به پروژه «یاور» گفت: پروژه یاور سامانه کاملاً بومی است که توسط کارشناسان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) مراحل تحقیقاتی علمی و فنی آن به انجام رسیده است.

وی در ادامه اظهار کرد: پروژه یاور در دو مرحله شکل گرفت که مرحله اول آن برای رادار اصلی و منطقه‌ای طراحی شد و مرحله دوم هم برای رادار سامانه‌ای موشکی طراحی و به مرحله اجرا درآمد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش همچنین افزود: با استفاده از توانایی‌های پروژه یاور، موشک‌های ضد رادار که با استفاده از امواج ارسالی از رادار می‌توانست رادار را هدف قرار دهد، از مسیر خود منحرف شده و به جایی که ما هدایت می‌کنیم برخورد خواهد کرد و بدین ترتیب دیگر حادثه‌ای شبیه اتفاقی که برای سایت راداری سوباشی رخ داد، نخواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، اسماعیلی همچنین از بکارگیری پروژه «نما» در یگان‌های عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی خبر داد.

امیر سرتیپ اسماعیلی در ادامه با اشاره به دستاوردهای جدید در حوزه تجهیزات گفت: پروژه نما جدیدترین دستاورد این قرارگاه در حوزه فرماندهی صحنه نبرد است و با استفاده از این سامانه که به صورت کاملا بومی و به دست متخصصان جوان کشور به بهره‌برداری رسیده است، فرمانده می‌تواند در داخل یک خودروی متحرک صحنه نبرد را رصد کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)‌ اضافه کرد: در گذشته پایش صحنه نبرد در داخل مرکز کنترل فرماندهی صورت می‌گرفت که این امر علاوه بر اینکه فرمانده را در یک مکان محدود می‌کرد خطر شناسایی و انهدام مرکز کنترل فرماندهی نیز وجود داشت.

وی در پایان اظهار کرد: با استفاده از پروژه نما فرمانده یک منطقه می‌تواند تمام سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای خود را در اختیار داشته باشد و سرعت و دقت در تصمیم‌گیری فرمانده به نحو قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha