• یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92070704630
  • منبع : نمایندگی کرمان

«هوش‌سیاه» در تله پلیس

«هوش‌سیاه» در تله پلیس

رییس پلیس فتای استان کرمان از دستگیری عامل سرقت 600 میلیون ریالی در فضای مجازی با نام مستعار"هوش سیاه" در عملیات پیچیده خبر داد.

رییس پلیس فتای استان کرمان از دستگیری عامل سرقت 600 میلیون ریالی در فضای مجازی با نام مستعار"هوش سیاه" در عملیات پیچیده خبر داد.

سرهنگ کامبیز اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث»خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کویر، با اعلام این خبر گفت: کارشناسان فتا در رصد فضای مجازی دریافتند فردی با نام "علیرضا. ن" با دسترسی به اطلاعات بانکی برخی افراد اقدام به نفوذ و برداشت غیرمجاز وجه از حساب آنها می‌کرد.

وی افزود: در پی کسب این یافته پلیسی، تحقیقات و بررسی‌های لازمه درباره موضوع و شناسایی متهم در دست اقدام قرار گرفت.

رییس پلیس فتای کرمان گفت: در تحقیقات مشخص شد متهم با هویت واقعی "رضا. س، اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های استان کرمان بوده و با توجه به برداشت‌های متعدد غیرمجازی که داشته از سوی پلیس فتا استان زنجان نیز تحت تعقیب است.

وی افزود: با توجه به آگاهی متهم از تحت تعقیب بودنش، اقدامات پی‌جویانه برای دسترسی به متهم در دستور کار این پلیس قرار گرفت و در نخستین مرحله با رصدهای صورت گرفته مشخص شد متهم با سومین نام مستعار در فضای مجازی در حال فعالیت است.

اسماعیلی گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی و دستیابی به آی دی فیس‌بوک متهم با نام هوش سیاه محرز شد که متهم از علاقه‌مندان به هک و فعال در این زمینه است و در صفحه فیس‌بوک خود در این زمینه، تبلیغ‌های فراوان درج کرده و به دلیل خرابکاری در برخی سایت‌ها تحت تعقیب است.

وی اظهارکرد: پلیس با بهره‌گیری از روش مهندسی اجتماعی از حضور این فرد در مرکز استان مطلع شده و کلیه مکان‌هایی که حضور متهم در آنها محتمل بود را تحت کنترل قرار دادند.

رییس پلیس فتای کرمان افزود: در نهایت ماموران متهم را پس از حضور در یکی از کافی‌شاپ‌های شهر شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیرکنند.

وی بیان‌کرد: پس از دستگیری و در بازجویی‌های به عمل آمده و بررسی یک دستگاه لپ‌تاپ، سه دستگاه هارد اکسترنال، مودم و فلش مموری مکشوفه از متهم مشخص شد وی رضا .س 22 ساله و دانشجوی اخراجی رشته کامپیوتر است.

رییس پلیس فتای استان کرمان گفت: هک اکانت اشتراک های ADSL یکی از شرکت های معتبر و دسترسی به بیش از 300 اکانت اینترنت این شرکت، هک وایرلس خانگی چند شهروند و شرکت، نصب و فروش اکانت اینترنت ماهواره ای و هک و نفوذ به ایمیل ها و پیج های شخصی افراد از جرایمی است که این متهم در فضای مجازی مرتکب شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه متهم در هک و دسترسی به اطلاعات حساب افراد و متعاقب آن برداشت غیر مجاز از این حساب ها فعالیت داشته ، اظهار داشت: این فرد به دلیل این سرقت های اینترنتی از سوی پلیس فتا استان های زنجان، قم ، مازندران، مرکزی و گیلان تحت تعقیب بود.

رییس پلیس فتای استان کرمان با بیان اینکه مهمترین عامل پیشبرد اهداف این متهم، عدم‌توجه مالباختگان به توصیه و هشدارهای پلیس بود گفت: عدم‌استفاده از صفحه کلید مجازی و خریدهای اینترنتی از صفحات ساختگی و غیرمعتبر مهمترین دلایل سوءاستفاده سارق در فضای مجازی بود.

وی بیان‌ کرد: در تحقیقات تکمیلی پرونده مشخص شد متهم پس از دستیابی به اطلاعات حساب افراد، با افتتاح چندین فقره حساب جعلی اقدام به خارج کردن وجه از این حساب‌ها و انتقال به حساب‌های جعلی می‌کرده و با بهره‌گیری از این شگرد تا این مرحله تحقیقات، مبلغی بیش از 600 میلیون ریال را تحصیل و با استفاده از این وجوه اقدام به خرید خودرو، تلفن همراه، لپ‌تاپ و تعدادی دستگاه هارد اکسترنال و موارد دیگر کرده است.

اسماعیلی افزود: با عنایت به اینکه نتایج حاصله نتیجه 48 ساعت بازجویی از متهم است و به دلیل اینکه متهم فعالیت خود را در پروسه زمانی سه ساله انجام داده، دستیابی به اطلاعات جامع و تکمیلی، شناسایی ابعاد پنهان پرونده و سایر فعالیت‌های مجرمانه احتمالی صورت گرفته از ناحیه متهم مستلزم انجام تحقیقات و بررسی دقیق‌تر در بازه زمانی بیشتر است که نتایج حاصله در اخبار بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha