• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 92071006743
  • منبع : نمایندگی سمنان

برپایی جشن تولد 100 سالگی یک سالمند در پارک سمنان

برپایی جشن تولد 100 سالگی یک سالمند در پارک سمنان

ایسنا/سمنان در مراسم جشن روز سالمند با عنوان "پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها سلام"، جشن تولد 100 سالگی یکی از سالمندان خانه سالمندان نور سمنان برگزار شد.

در مراسم جشن روز سالمند با عنوان "پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها سلام"، جشن تولد 100 سالگی یکی از سالمندان خانه سالمندان نور سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، جشن روز سالمند همراه با تقدیر از سالمندان سمنانی و با حضور تعدادی از سالمندان خانه سالمندان نور و جمعی از مدیران و مسوولان استان و شهرستان در پارک آبشار سمنان برگزار شد.

در این مراسم که تعدادی از سالمندان به اتفاق نوه‌ها و فرزندان خود حضور داشتند، با اهدای شاخه‌های گل از سالمندان خانه سالمندان نور سمنان تقدیر شد. ایستگاه سلامت و فشار خون، اجرای سرود توسط کودکان، اجرای سرود توسط گروه ناشنوایان و ایستگاه نقاشی از جمله برنامه‌های جشن روز سالمند در سمنان بود.

همچنین در جشن روز سالمند از مادر 4 معلول تحت پوشش بهزیستی سمنان، به عنوان مسن ترین مادر معلولین، از مسن ترین پاکبان سمنانی، از مسن ترین پدر شهید سمنانی و از مسن ترین بازنشسته سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی سمنان تقدیر شد.

حجت الاسلام علی پهلوان، مدیر کل بهزیستی استان سمنان در این مراسم گفت: استان سمنان از لحاظ درصد سالمندی مقام چهارم کشور را دارد و 9 درصد از جمعیت سالمند کشور در این استان هستند.

وی بیان کرد: در استان سمنان 5 مرکز شبانه روزی و 2 مرکز روزانه جهت نگهداری و خدمت دهی به سالمندان وجود دارد. سیاست سازمان بهزیستی بر این است که نگهداری از سالمندان جهت حفظ حرمت و تکریم بیشتر آنان در منزل انجام شود بنابراین مجوز ایجاد مراکز شبانه روزی دیگر داده نمی‌شود و مراکز روزانه جهت استفاده سالمندان از برنامه‌های فرهنگی و هنری فعال خواهند بود.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان، داشتن سالمندانی شاداب و به دور از یأس و نا امیدی را از دیگر سیاست‌های سازمان بهزیستی دانست و افزود: نگهداری از سالمندان از وظایف اصلی خانواده است و ویزیت در منزل نیز به خاطر باز نشدن پای سالمندان به مراکز بهزیستی انجام می‌شود.

پهلوان گفت: داشتن فرزند بیشتر با تربیت ایرانی اسلامی از توصیه‌های مؤکد مقام معظم رهبری به خاطر پیش نرفتن جمعیت نسبی کشور به سوی سالمندی و گرفتار نشدن در معضلاتی است که هم اکنون بسیاری از دولتمردان جهان مانند ژاپن از تبعات پیر شدن جمعیت دچار آن شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha