• جمعه / ۱۲ مهر ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 92071207651

دومین دوره المپیک ورزش‌های رزمی جهان - سن‌پترزبورگ

گزارش ایسنا از تیم‌های شرکت کننده در "کامبت گیمز"

گزارش ایسنا از تیم‌های شرکت کننده در "کامبت گیمز"

دومین دوره المپیک ورزش‌های رزمی جهان موسوم به کامبت گیمز در حالی از 26 مهرماه در شهر سن پترزبورگ روسیه آغاز خواهد شد که نمایندگان کشورمان به جز جودو، بوکس و جوجیتسو، در سایر رشته‌ها در این رقابت‌ها حضور دارند.

دومین دوره المپیک ورزش‌های رزمی جهان موسوم به کامبت گیمز در حالی از 26 مهرماه در شهر سن پترزبورگ روسیه آغاز خواهد شد که نمایندگان کشورمان به جز جودو، بوکس و جوجیتسو، در سایر رشته‌ها در این رقابت‌ها حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کامبت گیمز که هر چهار سال یکبار و تحت هدایت تشکیلات اسپورت آکورد برگزار می‌شود، از آن جهت حایز اهمیت است که مدال آوران آخرین دوره مسابقات جهانی و قاره ای هر رشته از سوی فدراسیون های جهانی مربوطه به این رقابتها دعوت می شوند. از کشورمان 32 ورزشکار در رشته های کاراته، ووشو، ساواته، کیک بوکسینگ، تکواندو، سامبو، موی تای، کشتی با کمربند؛ به این رقابتها دعوت شده اند.

بر اساس اعلام کمیته برگزارکننده کامبت گیمز، این بازیها با برگزاری رقابتهای رشته سامبو آغاز می شود که در لیست 96 نفره مدعوین، نام بهمن هدهدی از ایران نیز دیده می شود. مسابقات سامبو در سه وزن آقایان و سه وزن زنان برگزار می شود که نماینده کشورمان در وزن به اضافه 100 کیلو گرم به میدان خواهد رفت.

دومین رشته ای که مبارزات خود را در کامبت گیمز برگزار می کند رشته ساواته یا بوکس فرانسوی است، رشته ای که در 6 وزن آقایان و 4 وزن زنان مبارزات خود را پی گیری می کند و از کشورمان نیز علی آقاجری در وزن منهای 65 و محسن فرضی در وزن منهای 75 کیلو گرم برای این بازیها دعوت شده اند. در رشته ساواته 88 فایتر از 22 کشور حضور دارند.

مبارزات کاراته 28 و 29 مهر به نمایش در خواهد آمد. در این بخش تیم ایران با سرمربیگری مسعود رهنما، سه کاراته کا به اسامی سعید احمدی، علی فداکار و ذبیح ا... پورشیب را که با کسب مدالهای نقره جهان و طلای آسیا به رقابتها دعوت شده اند را به میدان می فرستد.

برای این بازیها، از امیر مهدی زاده قهرمان وزن منهای 67 کیلو گرم کاراته جهان هم دعوت شده است، اما کاراته کای قمی بدلیل سپری کردن دوران پس از مصدومیت قادر به شرکت در این بازیها نیست. کاراته ایران در بخش بانوان هم 2 نماینده به نام حمیده عباسعلی و نسرین دوستی خواهد داشت، دو کاراته کایی که سال گذشته در مسابقات آسیایی 2012 تاشکند موفق به کسب نشان طلا شدند. فدراسیون کاراته هنوز اعلام نکرده است که هدایت این دو کاراته کا را کدامیک از مربیان تیم ملی برعهده خواهند داشت. در مسابقات کاراته کامبت گیمز، از سوی فدراسیون جهانی 95 ورزشکار از 38 کشور در اوزان پنجگانه مبارزات انفرادی دو بخش زنان و مردان و کاتای انفرادی به مصاف هم می روند. به جز وزن منهای 60 کیلو گرم مردان که مهدی زاده غیبت دارد، در سایر اوزان 8 کاراته کا حضور دارند.

مبارزات تکواندو کامبت گیمز بصورت تیمی برگزار می شود و مجموع وزن نفرات هر تیم 5 نفره هم نباید از 432 کیلوگرم افزایش یابد. مرتضی کریمی که دایت تیم اعزامی را برعهده دارد، برای این رقابتها نفراتی همچون علیرضا نصر آزادانی، مسعود حجی زواره، بهنام اسبقی، کوروش رجلی، فرزاد عبداللهی، هادی مستعان و محمد کاظمی را گزینش کرده است. مسابقات تکواندو کامبت گیمز طی روزهای اول و دوم آبان برگزار می شود و در بخش آقایان 8 تیم ایران، کره جنوبی، امریکا، دومنیکن، ازبکستان، روسیه و اسپانیا و ونزوئلا در دو گروه چهار تیمی به مصاف هم خواهد رفت. استیون لوپز 36 ساله با 5 طلای رقابتهای جهانی و دو نشان طلای المپیک که در آخرین دوره رقابتهای جهانی در مکزیک 2013 با شکست در اولین مبارزه اش از گردونه بازیها حذف شد، تیم ملی امریکا را در کامبت گیمز همراهی می کند.

در مسابقات ووشو که 33 ورزشکار از 12 کشور برای کامبت دعوت شده اند، مبارزات در 7 وزن مردان، دو وزن زنان پی گیری می شود که علی یوسفی در وزن 60-، جعفر شیرزاده در 65-، مسعود فضلی در وزن 70-، مجتبی حسین زاده در 75-، حمیدرضا قلی پور در 85- و آرمان بازیاری در 90- کیلو گرم برای این رقابتها دعوت شده اند. ووشو در بخش زنان و تالو دعوت شده ای ندارد. نکته جالب در مورد مسابقات ووشو کامبت گیمز اینکه چین قهرمان سنتی این رشته در رقابتهای جهانی فقط سه نماینده ( دو نماینده در اوزان 60- و 90- مردان و وزن 52- کیلو گرم زنان) دارد! مسابقات ووشو طی روزهای 4 و 5 آبان برگزار می شود. در مبارزات ووشو در وزن 65- و 85- کیلو گرم سه نفر، در وزن 70- و 90- کیلو گرم چهار نفر و در اوزان 60-، 75- و 80- کیلو گرم پنج شرکت کننده حضور دارند. هدایت تیم اعزامی ووشو را محمدرضا جعفری برعهده دارد.

در مسابقات کیک بوکسینگ که طی روزهای اول و سوم آبان برگزار می شود، 88 فایتر از 35 کشور مبارزات خود را در 8 وزن مردان و 4 وزن زنان پی گیری می کند که سید حسین نجف زاده در 63-، سید مسعود درکه در 67-، وحید داوری در 75-، علی خانجانی در 81 و حسن عمویی در وزن 91- کیلو گرم و فریناز لاری در وزن 52- و شهناز میرحیدری در وزن 60- کیلو گرم به روی رینگ می روند.

در رشته موی تای 86 مبارز از 39 در 8 وزن مردان و سه وزن زنان به مصاف هم می روند که از کشورمان وحید شهبازی در 63-، عیسی علمدار در 71- و شهرام دلوند در 91- کیلو گرم از 27 مهر ماه مبارزات خود را آغاز می کند.

و بالاخره در کشتی با کمربند مسعود حاجی پور مقدم در وزن 90+ کیلو گرم به عنوان نماینده کشورمان به میدان می رود. در مسابقات کشتی با کمربند 92 ورزشکار از 28 کشور حضور دارند.

گفتنی است اولین دوره کامبت گیمز در سال 2009 به میزبانی پکن چین برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۷ ۱۲:۳۱

در رشته کیک بکسینگ آقای مجید اکبرزاده مدال برنز را برای کشور کسب کردن اما شما در این خبر از ایشون نامی نبردین