• دوشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 92072214211
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

جلوگیری از انتشار بیش از 84 هزار تن آلاینده هوا در پالایشگاه نفت بندرعباس

رییس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با اجرای طرح مبتکرانه افزایش ظرفیت در پالایشگاه نفت بندرعباس سالانه از انتشار بیش از 84 هزار تن آلاینده هوا جلوگیری شد.

رییس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با اجرای طرح مبتکرانه افزایش ظرفیت در پالایشگاه نفت بندرعباس سالانه از انتشار بیش از 84 هزار تن آلاینده هوا جلوگیری شد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در بندرعباس، رضا خاور سنگری در بازدید کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه مسئولان اداره کل محیط زیست استان از پالایشگاه نفت بندرعباس افزود: ظرفیت اسمی پالایش نفت و میعانات گازی در شرکت پالایش نفت بندرعباس در سال 91 با اجرای طرح مبتکرانه در واحد های تقطیر و غلظت شکن به 350 هزار بشکه در روز رسید.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح و افزایش 30 هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایش نفت در این شرکت مصرف سوخت گاز طبیعی را به میزان 10 هزار تن در سال کاهش و منجر به جلوگیری از انتشار سالانه 84 هزار و 800 تن انواع گازهای آلاینده هوا ( CO2، CO، SOx و NOx )شده است.

خاور سنگری با اشاره به اجرای طرح توسعه در این پالایشگاه افزود: یکی از اهداف این طرح که با 81 درصد پیشرفت در دست اجرا است، افزایش کیفیت فرآورده های تولیدی در راستای حفاظت از محیط زیست به ویژه کاهش گوگرد فرآورده ها و کاهش میزان انتشار آلاینده‌های محیط زیست است.

وی گفت: از دیگر اقدامات برجسته شرکت پالایش نفت بندرعباس به منظور صیانت از محیط زیست، کاهش انتشار دی ‌اکسید گوگرد به کمتر از محدوده مجاز در یکی از کوره‌های واحد بازیافت گوگرد، به عنوان تنها منبع انتشار بیش از محدوده استاندارد انواع گازهای آلاینده خانواده اکسید گوگرد در پالایشگاه، با تعویض کاتالیست‌های مستعمل و تغییر در ساختار ترتیبی و چیدمان آن بود.

رییس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: در گذشته میزان دی اکسید گوگرد خروجی به هوا در حدود دو هزار PPM بود که با تغییرات صورت گرفته این میزان به کمتر از 600 PPM رسید.

خاور سنگری میزان اعتبارات زیست محیطی هزینه شده در شرکت پالایش نفت بندرعباس در سالهای 86 تا 91 را به میزان 9 میلیارد و 300 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این اعتبارات به منظور اجرای طرح های کنترل و کاهش آلودگی های هوا، حفاظت از منابع آب و خاک، مدیریت انرژی، مدیریت پسماندها و توسعه فضای سبز هزینه شده است.

کارشناسان سازمان محیط زیست کشور و اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در این بازدید از مناطق عملیاتی، فضای سبز، آبگیر دریا و شهرک مروارید شرکت پالایش نفت بندرعباس بازدید و از کوره‌ها، بویلرها، حوضچه بازیافت و آبگیردریا نمونه برداری لحظه ای پارامترهای آلاینده آب و هوا را انجام دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha