• یکشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92072816926
  • خبرنگار : 71368

زورگیری که موبایلش را در صحنه جرم جا گذاشت

زورگیری که موبایلش را در صحنه جرم جا گذاشت

رییس کلانتری 147 گلبرگ از دستگیری یکی از اعضای باند سارقان زورگیری خبر داد که گوشی تلفن‌همراه خود را در صحنه جرم جا گذاشته بود.

رییس کلانتری 147 گلبرگ از دستگیری یکی از اعضای باند سارقان زورگیری خبر داد که گوشی تلفن‌همراه خود را در صحنه جرم جا گذاشته بود.

سرگرد حسن نورآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در ساعت 23 هفدهم مهرماه امسال ماموران کلانتری 147 گلبرگ از طریق دریافت پیام از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان وقوع یک فقره زورگیری قرار گرفتند، گفت: با حضور ماموران در محل حادثه، دو زن جوان به نام‌های «نازنین» و «مهرنوش» به آنان مراجعه و عنوان داشتند که در حین تردد در خیابان گلبرگ‌شرقی، یک دستگاه موتورسیکلت سه ترک به سمت آنها آمده و راکبان پس از تهدید، با قمه کیف آنها را ربوده‌اند.

وی با بیان اینکه این زنان در ادامه اظهاراتشان عنوان داشتند که یکی از سارقان در حال فرار، گوشی تلفن‌همراه خود را در محل جا گذاشت، گفت: با آغاز تحقیقات برای شناسایی این سارقان زورگیر ماموران از طریق بررسی گوشی موبایل و شماره موتورسیکلت رد یکی از سارقان را زدند.

رییس کلانتری 147 گلبرگ با بیان اینکه ماموران با ایجاد یک قرار صوری با سارق که به بهانه تحویل گوشی همراهش ترتیب داده بودند، توانستند یکی از این سارقان به نام «محمد» 21 ساله را دستگیر کنند، گفت: این فرد در بازجویی‌های پلیسی دیگر همدستان خود به نام‌های «میلاد» و «علیرضا» را نیز به ماموران معرفی کرد.

نورآبادی با بیان اینکه ماموران اقدامات خود را برای دستگیری دو همدست این فرد آغاز کردند، گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه دریافتند که سارقان زورگیر پس از به دام افتادن همدستشان، اقدام به فرار از مخفی‌گاه خود کردند، سپس با انجام هماهنگی با خانواده یکی از این متهمان و به بهانه تصادف یکی از بستگانشان، این دو سارق را به بیمارستان کشاندند و آنان را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه «علیرضا» که سردسته باند سارقان زورگیر بود، پس از مواجهه با اسناد پلیسی، لب به اعتراف گشود گفت: این فرد در اعترافات خود عنوان داشت که وسایل سرقتی را در انبار منزلشان مخفی کرده که ماموران با انجام هماهنگی‌های لازم، به این مکان رفته و توانستند تعدادی گوشی همراه سرقتی، یک دستگاه لپ‌تاپ و تعداد سه قبضه قمه را داخل انباری کشف و ضبط کنند.

رییس کلانتری 147 گلبرگ با بیان اینکه داخل خودروی «محمد» دو قبضه چاقو و یک عدد اسپری اشک‌آور که به طرز ماهرانه‌ای زیر صندلی راننده مخفی شده بود، کشف شد گفت: با دستگیری سارقان، از شاکیان پرونده «مهرنوش» و «نازنین» درخواست شد که با حضور در کلانتری، نسبت به شناسایی این سارقان اقدام کنند که این دو مالباخته پس از شناسایی سارقان اظهار کردند که این زورگیران با چاقو و قمه به سمت آنها حمله‌ور شدند و با چرخاندن قمه و داد و فریاد، از آنها اخاذی کرده‌اند و این در حالی است که در کیف پول آنها تنها 95 هزار تومان پول بوده است.

نورآبادی با بیان اینکه سارقان زورگیر اظهارات شاکیان را قبول و اعلام کردند که وجه نقد را بین خود تقسیم کرده و اموال دیگر از جمله تبلت، کارت‌های عابربانک و ... را به «علیرضا» داده‌اند تا برای آنها مشتری پیدا کند، گفت: علیرضا نیز مدعی شد که مدارک هویتی و کارت‌های عابربانک را در کنار اتوبان رها کرده است.

رییس کلانتری 147 گلبرگ با بیان اینکه در ادامه تحقیقات، سارقان زورگیر یکی دیگر از همدستان خود به نام «جلال» را که راکب موتورسیکلت بود، به ماموران معرفی کردند، گفت: ماموران در یک عملیات ضربتی، وی را دستگیر و به کلانتری دلالت دادند که این فرد ضمن قبول بزه انتسابی، عنوان کرد که در همان شبی که از این دو دختر اخاذی کرده‌اند، پنج فقره زورگیری دیگر در محدوده تهرانپاس، فرجام و خیابان نبرد انجام داده که پس از ثبت این اعترافات، ماموران نسبت به بررسی پرونده‌های زورگیری که بدین شیوه انجام شده بود، اقدام کرده و سرانجام چهار مالباخته در کلانتری حاضر شدند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند با استفاده از موتورسیکلت هوندا 125 و با تهدید قمه و چاقو اقدام به زورگیری و کیف‌قاپی می‌کردند، گفت: با توجه به احتمال افزایش تعداد شکات و شناسایی سایر مالباختگان، اعضای این باند در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس‌آگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha