• دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92072918122
  • منبع : نمایندگی فارس

نماینده شیراز خبر داد

تایید دوباره پیوستن فارس به خلیج فارس در دولت/ الحاق تنها 6 کیلومتر از ساحل جنوب به فارس

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و شورای امنیت ملی، برای دومین‌بار، مصوبه اتصال استان فارس به خلیج فارس را تایید کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و شورای امنیت ملی، برای دومین‌بار، مصوبه اتصال استان فارس به خلیج فارس را تایید کرد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس افزود: براساس این مصوبه، یک عرض 6 کیلومتری از ساحل جدا شده استان فارس در سال 42 به این استان بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: ساحلی شدن فارس، مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که توسط رئیس شورا ابلاغ شده و براساس قانون مصوبات این شورا پس از تایید رهبری ابلاغ می‌شود.

قادری اضافه کرد: این مصوبه نتیجه سال‌ها کار کارشناسی دقیق دستگاه‌های امنیتی، نظامی و سیاسی کشور بوده و با پیگیری مستمر این نهادها به سرانجام رسیده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع یک‌بار در دولت دهم و دوبار در دولت یازدهم به تایید هیات دولت رسیده است.

وی در خصوص دلایل طرح و تصویب این مصوبه، گفت: دلایل مهمی برای این مصوبه مطرح شده است از جمله قرارگرفتن فارس در کنار سایر استان‌های ساحلی برای تامین امنیت دریاهای جنوب، تسریع در توسعه مناطق ساحلی جنوب و کاهش فشار بر منابع آبی داخلی کشور از طریق سوق‌دادن طرح‌های صنعتی آب‌بر استان‌های همجوار با ساحل جنوب.

قادری همچنین تمایل مردم ساکن در منطقه برای الحاق به فارس و قرار دادن بخش دیگری از کشور در یکی از کریدورهای جنوبی- شمالی کشور و بالفعل کردن ظرفیت تجاری این نوار از کشور، با مسمی شدن نام خلیج فارس و افزایش معابر ورودی به دریاهای آزاد برای تعقیب اهداف استراتژیک نظام را از دیگر اهداف و دلایل مهم این مصوبه تاثیرگذار برشمرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساحل مورد نظر تنها 6 کیلومتر از عرض یک هزار و 200 کیلومتری ساحل استان هرمزگان را شامل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha