• شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۲ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92080401253

«شروگ ماه» و «تاریک‌ماه» از منصور علیمرادی منتشر می‌شود

«شروگ ماه» و «تاریک‌ماه» از منصور علیمرادی منتشر می‌شود

منصور علیمرادی با اعلام خبر صدور مجوز رمانش از تدوین کتاب دیگری خبر داد.

منصور علیمرادی با اعلام خبر صدور مجوز رمانش از تدوین کتاب دیگری خبر داد.

این نویسنده به خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مجموعه‌ی شعر‌های شاعران منطقه‌ی جنوب کرمان و جیرفت و رودبار زمین را در کتابی با عنوان «شروگ ماه» تدوین کرد‌ه‌ام. «شروگ ماه» یعنی روشنایی دوردست ماه. این مجموعه‌ی شعر دربرگیرنده‌ی آثار 26 شاعر از هفت شهر عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، در قالب‌های غزل، مثنوی، دوبیتی و نیمایی است. این شعر‌ها به لهجه‌ها و گویش‌های بلوچی، کورته، جبال‌بارزی، رمونی، رودباری و منوجانی سروده شده است. این کتاب را نشر فرهنگ عامه چاپ می‌کند.

او همچنین از صدور مجوز رمانش با عنوان «تاریک‌ماه» خبر داد و گفت: این رمان به تازگی مجوز گرفته است و از سوی نشر روزنه چاپ می‌شود. روایت تمی حماسی دارد و زندگی مردی است که ناگزیر به کوه و بیابان سر نهاده و برای مردی دیگر باز‌گو می‌شود.

پیش‌تر توسط علیمرادی کتاب «لیکوها» (کوتاه‌ترین سروده‌های شفاهی ایران) منتشر شده است. در معرفی آن‌ها آمده است که «لیکوها کوتاه‌ترین سروده‌های شفاهی به حساب می‌آیند و یکی از اشکال مهم آوازی دو منطقه رودبار و بلوچستان هستند. لیکوها در حقیقت یک شعر چهار کلمه‌یی موزون و مقفا هستند که از رهگذر آن‌ها جهانی از مفاهیم و رویدادها در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد. لیکو نام پرنده‌ای هم‌اندازه گنجشک و بسیار خوش‌آواز است و در حقیقت این نوع شعر بازمانده شعر شفاهی قدیم ماست.»

منصور علیمرادی متولد سال 1356 است. پیش‌تر یک مجموعه شعر با نام «آوازهای عقیم باد» و یک مجموعه داستان با عنوان «زیبای هلیل» توسط نشر آموت از او به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha